Poolse kinderen zijn er..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Poolse kinderen zijn er..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 19:06

ik weet niet of iemand het uit brabant gelezen heeft, maar gister zijn er kinderen uit polen op de kampeerboerderij 'de kruishoeve' gekomen..
het zijn kinderen uit een weeshuis in polen
Tijdens de opening van de nieuwe kampeerboerderij hebben annelies en ton pennings (eigenaar kampeerboerderij) om geld gevraagd zodat ze kinderen uit polen hier naar toe konden halen..
vandaag waren ze wat in het dorp wezen doen en een ijsje wezen eten.
Toen ze weer bij de kampeerboerderij aankwamen was ik net op eszelon aan het rijden (hassan is 1 hoefijzer kwijt dus die kon ff niet rijden). Toen we daar vanmiddag aankwamen kwam de zoon van de eigenaar naar ons toe en die zij dat de kinderen wel ff derop wilde zitten.. dus ik met eszelon en femke met hassen naar de speelwei en toen mochten de poolse kinderen erop.. sommige stapte aan de verkeerde kant op maja hoe zeg jij in het engels (kinderen kennen bijna geen engels) dat ze aan die kant moeten opstappen Verward
toen was er een meisje die kende een beetje engels en die vroeg oe ze heten; dus ik zeg eszelon zij lachen want ze vond het een moeilijke naam haha..
daarna ff wat gedronken en zitten kletsen met 2 meisjes die dus wel goed engels kennen..
ze blijve tot volgende week woensdag en gaan een keer naar de efteling, beekse bergen madurodam enzo dus ze gaan zich zeker niet vervelen..
omdat het kinderen uit een weeshuis zijn dacht ik dat ze er een beetje anders zouden uitzien (rare kleding enzo) maar dat was dus helemaal niet ze hadden allemaaal een mobiel en sommige hadden hun stereotoren bij zich..
zaterdag avond is er een spooktocht en dan ga ik misschien ook mee doen (en femke=femke_L) misschein ook..
ik hoop dat de kinderen het naar hun zin hebben..
ow ja morgen komt er een kennis van de eigenaren die kent ook pools.. en die gaat ff eszelon zijn stamboek vertalen haha Knipoog
heel verhaal maar we komen misschien ook bij hart van Nederland en we hebben vaak in de brabants dagblad enzo gestaan dus misschien dat iemand dat opgevallen is.. Knipoog
nou kweet niet of jullie het boeiend vinden, maar ik vind het in elk geval erg stoer dat annelies en ton dit voor hun regelen Knipoog Ach gut OK dan!
daaaggg Cool

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:15

Tis zeker een mooi gebaar dat zun dat voor die kinderen organiseren. Lachen

Verdient een pluim hoor!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:21

Klinkt erg leuk! Als jullie nog hulp nodig hebben bij de spooktocht wil ik graag meehelpen!! Ik weet dan ook nog wel iemand die daar heel veel verstand van heeft (zet heel vaak spooktochten uit Haha! )
Bel me dan maar even!
Echt een super gebaar hoor!

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:24

Fantastisch dat zij die vakantie organiseren voor die kinderen OK dan! .
Ik ben zelf van het voorjaar in Polen geweest, en het verschil in welvaart is echt enorm.
Ik weet zeker dat ze de tijd van hun leven hebben, en wens ze ook een hele leuke vakantieweek toe .

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 19:36

Rinske schreef:
Klinkt erg leuk! Als jullie nog hulp nodig hebben bij de spooktocht wil ik graag meehelpen!! Ik weet dan ook nog wel iemand die daar heel veel verstand van heeft (zet heel vaak spooktochten uit Haha! )
Bel me dan maar even!
Echt een super gebaar hoor!


ze zeiden dat alle hulp welkom was.. een vrouw heeft nog heksenpakken over en als je zelf iets hebt enzo.. maar ik ga het morgen meteen zeggen/vragen dus dan hoor jij het ook Knipoog
en marsu: deze kinderen komen uit een weeshuis en zien er gewoon normaal uit, maja ik ben ook nooit in polen geweest natuurlijk Knipoog

Fem

Berichten: 12511
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:50

heey joyce, wat gaaf dat je het verhaaltje hier neer hebt gezet!!
de kindjes zijn trouwens allemaal rond de 14-15 jaar en ze zijn echt best aardig!!was heel gezellig met 2 van die meisjes!!

Rinske echt leuk als je mee zou willen doen!! want dat word echt gaaf!! helemaal voor die kinderen...joyce en ik zullen het morgen wel vragen!!
alle hulp is namelijk welkom zei die vrouw!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:09

Ik wil graag helpen! Bel me maar! Joyce heeft als het goed is mijn mobiele nummer wel (anders moet je me nog ff pben Haha! )

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 20:15

ja die heb ik.. maar ze zeggen al dat alle hulp welkom is dus.. maar het gaat rond heel de ijzeren man duss da word lache Tong uitsteken

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:06

Wat een goed idee zeg!

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:10

Natuurlijk zien die kids er normaal uit, dat had je al geschreven, en daar ging ik ook van uit.
Ik bedoel met verschil in welvaart ook niets van die aard. Ik bedoel hier meer mee dat ze in Polen weinig kansen hebben, en daardoor misschien nog nooit op vakantie of iets dergelijks zijn geweest.
Voor de meeste mensen daar is dat gewoon niet haalbaar. Zij zijn al blij als ze het hoofd boven water kunnen houden.
Daarom is te hopen dat met de toetreding in de EU het daar gauw beter gaat worden.

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 21:28

oww bedeolde je dat.. ja deze kinderen zagen er al heel blij uit zo op vakantie en dan meteen 10 dagen lang.. ze zijn vaker weg van huis dus opzich zijn ze het wel gewend.. der liepen een paar meisjes alleen omdat die ook vrij weinig in het weeshuis zitten enzo.. het jammere was; in dat weeshuis zitten heel veel kinderen maar er konden er maar 43 komen, maar misschien organiseren ze volgend jaar weer zoiets en dan komen er andere kinderen Knipoog

Fem

Berichten: 12511
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:45

ik vind het ook een geweldig gebaar!! en ik vind het ook heel tof dat juist de mensen bij ONZE verzorgpaarden dat doen...want nou krijg ik ook weer iets leuks mee!! en daar word ik echt blij van!!

het is echt heel leuk om die kinderen blij te zien!! te zien lachen als ze mogen paardrijden...ookal kunnen ze amper engels!! het was een tijdje stil, maar uiteindelijk was er een meisje die in gebrekkig engels vroeg hoe de paarden heten en hoe oud ze waren en ze vonden het helemaal geweldig toen ze hoorde dat eszelon uit Polen komt!!

het is gewoon ZO leuk dat die kinderen een fantastische week mogen hebben en een onvergetelijke week en daar kun je aan meehelpen......!!

ik vind het ook leuk dat ik dit mee mag maken!! want het is wel een hele ervaring!!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:07

Wauw stoer zeg! Echt super dat ze dat doen

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:22

Die mensen van de boerderij doen mooi werk hoor Mijn schoonouders hebben ieder jaar een maand lang 3 Russische kinderen op visite, vorig jaar en dit jaar kwam hun moeder ook mee.
Hun verblijf word voor een groot deel door ons betaald, andere familieleden betalen weer hun reis.

Ieder jaar komen ze ook een dag in Opperdoes en dan gaan we wat leuks doen, dit jaar zijn we met 3 motorbootjes door Medemblik gaan varen iedereen heeft genoten.
Die kinderen van mijn schoonmoeder komen hier al voor het 8e jaar
en spreken dan ook aardig wat nederlands

veel plezier met de spooktocht OK dan!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:28

Wat een goed idee zeg, denk dat die kinderen het wel geweldig vinden zo'n vakantie. Veel plezier verder gewenst.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:02

wat gaaf dat ze dat doen voor die kinderen! ze verdienen een Grote pluim hoor!!!!! ennuh veel plezier he!

Matchpoint

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:12

Echt heel goed dat mensen dit doen. Veel plezier

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 22:31

de mensen zelf worden heel erg gesponserd.. ze hebben voor 10 dagen eten GEKREGEN terwijl ze maar 2 dagen echt thuis zijn.. ze hebben voor geloof 6 dagen de efteling, beekse bergen, madurodam en nog iets gesponserd gekregen door KIENKEURIG.. hehehe.. de mensen zelf hebben eigenlijk alleen de heen en terug reis voor de kinderen betaald Bloos! Bloos!
maar vorige jaren konden ze zoiets niet doen want toen was de kapeerboerderij echt een zwijnenstal..
ze hebben ook een eigen site www.kruishoeve.nl (geen reclame hoor Knipoog) en de kinderen hebben het zeker naar hun zin; hele dag lachen enzo..
de jongste zoon van de eigenaren heeft al een vriendinnetje Tong uitsteken haha

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 15:08

Barb schreef:
Die mensen van de boerderij doen mooi werk hoor Mijn schoonouders hebben ieder jaar een maand lang 3 Russische kinderen op visite, vorig jaar en dit jaar kwam hun moeder ook mee.
Hun verblijf word voor een groot deel door ons betaald, andere familieleden betalen weer hun reis.

Ieder jaar komen ze ook een dag in Opperdoes en dan gaan we wat leuks doen, dit jaar zijn we met 3 motorbootjes door Medemblik gaan varen iedereen heeft genoten.
Die kinderen van mijn schoonmoeder komen hier al voor het 8e jaar
en spreken dan ook aardig wat nederlands

veel plezier met de spooktocht OK dan!

haha jaa die nu bij ons zijn die hebben gymnasium nivo maar kunnen vrij weinig engels en duits.. behalve de leiding kan goed duits en een enkel kind engels..
ik hoop ook dat ze dit vaker doen!!