waardig afscheid nemen van je paard...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Noeky
Berichten: 1
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Texel

waardig afscheid nemen van je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 18:46

Ik verloor mijn allergrootste vriendin Jolie onverwacht en veel te vroeg. Je probeert in deze situatie waardig afscheid te nemen door crematie van het paard. Maar in Nederland kan en mag dit niet. Ik vraag alle paardenvrienden mij een brief te sturen, zodat ik er bij de Nederlandse Regering op aan kan dringen dat er een vergunning wordt afgegeven voor het openen van een paardencrematorium. We moeten waardig afscheid kunnen nemen van onze edele viervoeter. Onze trouwe partner verdient dit ook!

Daarom vraag ik aan jullie allemaal om een steunbetuiging te sturen naar swanink_nouky@hotmail.com.

Iedereen alvast hartstikke bedankt!!!

Groetjes,
Anouk


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:58

Hee Anouk *ken ik jou niet ergens van? Tong uitsteken*

Je weet dat ik ook vind dat er een vergunning af moet worden gegeven voor een paardencrematorium, je moet "goed" afscheid kunnen nemen van je paard...
Heb je al een steunbetuiging gestuurd en ik hoop ècht heel erg dat heel veel bokkers je gaan helpen hoor! Want daar helpen ze ook zichzelf mee! Toch mede-bokkers? Denk dat iedereen hier wel waardig afscheid wil nemen van zn paard of pony...

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:24

Vind ik ook. Alleen hoor ik wel vaak nare verhalen ook. Dat ze eerst je paard in stukken hakken om hem in zo'n oven te doen enzo. Ik vind trouwens ook dat inslapen een waardig afscheid kan zijn, goed hij gaat dan naar een destructiebedrijf maar dat is zijn lege omhulsel. Mijn paard is in mijn armen gestorven. Totdat hij zijn laatste adem uitblies ben ik er bij geweest en nog langer erbij blijven zitten. En dat vind ik ook een waardig afscheid. Hij is heel rustig gegaan. Ookal vond ik het omvallen niet zo'n leuk en denderend gezicht. Maar ik heb hem niet alleen laten gaan en dat vind ik al een stuk waardig heengaan van een paard.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

Poosje81
Berichten: 21186
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:34

Inslapen hoor ik ook wel eens vervelende verhalen over. Maar ik dacht dat er een crematorium voor paarden is, dat kostte je geloof ik 1500 GULDEN
Mocht ik Baggio ooit een moeten laten inslapen, dan kan ik hem gelukkig laten liggen op commando, dan hoeft hij dus niet om te vallen.
Hoop eigenlijk dat mijn paarden een natuurlijke en snelle dood sterven, maar nog liever zou ik willen dat ze mij overleven. Beetje opzichtig natuurlijk, maar moet er niet aan denken om er 1 te verliezen.
Het feit dat een lichaam naar een destructiebedrijf moet, vind ik nog niet zo'n probleem. Het is inderdaad maar een lichaam en niet het paard in levende lijve
Het is een moeilijke keuze, dat is 1 ding wat zeker is.

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:43

Nee voor mij hoeft dat niet zo, een crematorium. Net wal sisleone zegt, het is het lege omhulsel.

Als mijnes dood zou gaan, zou ik hem ergens waar hij makkelijk opgehaald kan worden heenbrengen, en daar in laten slapen, tenzij hij niet meer te vervoeren is, dan moet je wel op eigen terrein, maar het dier moet dan achter de trekker naar de weg worden gesleept en dan met de grijper in de wagen.
dat lijkt me vreselijk en een crematorium lost dat probleem niet op.
Tenzij je hem daarheen kan brengen, inslapen en laten cremeren. dus op het crematorium in laten slapen. Dat vind ik nog wel een optie dan.
Maar ik vrees dat dat klauwen vol met geld gaat kosten, een crematie en dat geld kan je naar mijn mening beter besteden aan je eventuele volgende paardje....

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:04

Je hebt inderdaad tegenwoordig begraafplaatsen en crematoia voor kleine huisdieren. Waarom dus niet voor paarden? Ik geloof dat ook een man was opgepakt dit met dode paarden sjoemelde en die had een begraafplaats oid.(helemaal walgelijk)

Zelf zou ik niet voor zo'n afscheid kiezen, het zieltje is er al uit. Zo denk ik ook bij mezelf, doe mij maar in de GFT bak, mijn zieltje gaat (hoop ik) naar een andere mooi wereld.
(Pfoe wat word ik zwaar op de hand)

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:41

hoi,

Er komt in arnhem een crematorium voor paarden, deze is nog niet klaar en de toekomstige eigenaar is nog bezig met de vergunningen.
Kosten zo'1200. a 1600 GULDEN. een hoop geld vind ik,
zegt die man ja paarden houden is ook duur een gem. paarden eigenaar is 5 a 6000 gulden per jaar kwijt aan het onderhouden (en dan kunnen de meeste dit bedrag er best voor neer leggen), nou zeker een paard in een gouden stal, want daar kom ik gelukkig niet aan.
komt bij mij niet echt sympathiek over maar meer zo van ach die paardenmensjes stikken van het geld en we zullen ze nog ff een poot uitrekken.
beetje raar vind ik het.
Inderdaad wat Boomerang al zei, het is puur voor jezelf het paard is toch al dood en merkt er dus geen snars van.

een waardig afscheid zie ik niet in de vorm van een crematie, maar in de verzorging van je paard voordat ie overlijd, als het goedkoper wordt is het een overweging waard maar nu zou ik me goed getild voelen,
natuurlijk gaat het daar niet om maar ik heb het geld gewoon weg er niet voor over, als het nu een operatie, medicijnen of andere behandeling betreft dan wel, dan heeft het paard er tenminste wat aan, maar om m'n eigen verdriet te verzachten, nee daar betaal ik geen 1500 gulden voor.

gr. cissie

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 23:09

Toeties schreef:
Nee voor mij hoeft dat niet zo, een crematorium. Net wal sisleone zegt, het is het lege omhulsel.

Als mijnes dood zou gaan, zou ik hem ergens waar hij makkelijk opgehaald kan worden heenbrengen, en daar in laten slapen, tenzij hij niet meer te vervoeren is, dan moet je wel op eigen terrein, maar het dier moet dan achter de trekker naar de weg worden gesleept en dan met de grijper in de wagen.
dat lijkt me vreselijk en een crematorium lost dat probleem niet op.
Tenzij je hem daarheen kan brengen, inslapen en laten cremeren. dus op het crematorium in laten slapen. Dat vind ik nog wel een optie dan.
Maar ik vrees dat dat klauwen vol met geld gaat kosten, een crematie en dat geld kan je naar mijn mening beter besteden aan je eventuele volgende paardje....


Ben het helemaal met je eens! Met mijn pony heb ik het zo gedaan... die heb ik op stal in laten slapen, ik ben weggegaan er ze is keurig door de destructor opgehaald.
Zo'n crematorium is geld trekken uit emotie. Bij de destructor gebeurt precies hetzelfde, alleen met meerder dieren tegelijk.

Overigens ben ik van mening (na het zelf gezien te hebben) dat "inslapen" helemaal niet zo diervriendelijk is. Het duurt lang, het dier staat soms wel een halfuur lang doodsangsten uit. Weet dat het doodgaat. Nee doe mij de volgende keer maar zo'n schietmasker (al hoop ik dat die er nooit komt natuurlijk). Dat gaat sneller. Niemand verdient een langzame dood.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Gigondas

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 10:07

Het paarden crematorium komt niet in Arnhem maar in Heelweg (bij Varsseveld). Daar is nu een crematorium en begraafplaat voor kleine huisdieren en ik werk daar. Als het goed is kunnen we in oktober beginnen met bouwen. Er komen daar dan ook speciale stallen waar de paarden ingeslapen kunnen worden en we kunnen ze ook aan huis ophalen zowel dood als levend. Men kan dan de as mee naar huis krijgen of dat kan dan op de strooiweide uitgestrooid worden. Maar dat bedrag van 5000 à 6000 gulen ben je op jaarbasis wel kwijt. De stalling, hoefsmid, dierenarts, wedstrijden,verzekering en ga zo maar door dan ben je al een aardig eind op weg. Het heeft niets met geldtrekkerij te maken er is vraag naar en iedereen is vrij om te doen en laten wat ie wil het is geen verplichting!!!!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:12

Het afscheid van mijn paard vind ik heel erg belangrijk maar wat er met het lichaam gebeurt na het overlijden interesseert me eigenlijk niet zoveel.
Ik zou dan nog liever zo'n bedrag ter nagedachtenis aan mijn paard aan het Brooke hospital geven o.i.d.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:37

Citaat:
Het heeft niets met geldtrekkerij te maken er is vraag naar en iedereen is vrij om te doen en laten wat ie wil het is geen verplichting!!!!


Ja vind ik ook.

Zelf zeg ik altijd pas te kunnen beslissen als het moment daar is.
Over het inslapen heb ik paarden meegemaakt die lang aan het vechten waren en ik heb mensen gekend die hun paard hebben weggebracht.

Een doodziek paard zet je niet meer op de wagen maar een paard dat lichamelijk nog zo sterk is is misschien beter af met een snelle dood in het slachthuis.
Het schieten vind ik niet zo erg maar meer het idee dat hij straks daar hangt en gebruikt wordt voor cosumptie.
Ik pleit dus voor afschieten op eigen terrein en dan laten ophalen , maar helaas is dat niet mogenlijk.

Cremeren kost een hoop geld, als ik dat geld nou terug zou krijgen van de paardenverzekering is het misschien te overwegen. Maar ik denk niet dat ik zoveel terug krijg als mijn paard op 28 jarige leeftijd het loodje laat
Dan zit er niks anders op dan het te laten ophalen en gezamlijk te verbranden, gaat ie tenminste niet alleen naar de dierenhemel.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 12:32

Percy schreef:
Het afscheid van mijn paard vind ik heel erg belangrijk maar wat er met het lichaam gebeurt na het overlijden interesseert me eigenlijk niet zoveel.
Ik zou dan nog liever zo'n bedrag ter nagedachtenis aan mijn paard aan het Brooke hospital geven o.i.d.


precies.. het kost je klauwen vol geld om je paard te laten cremeren, mocht mijn pony overlijden dan laat ik 'm niet cremeren, maar gewoon inslapen in zijn eigen omgeving en daarna laat ik hem ophalen.

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 17:46

zolang ie maar niet 'levend naar de slacht' moet.

maar iedereen heeft een andere kijk hierop.
voor sommige ,
die zullen enkel rust hebben als hun paard gecremeerd is, dus waarom ook niet?

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:28

kattebeest schreef:
maar iedereen heeft een andere kijk hierop.
voor sommige ,
die zullen enkel rust hebben als hun paard gecremeerd is, dus waarom ook niet?


Wat paarden betreft heb ik gelukkig nog geen ervaring (hoewel de oudste nu 30 is dus het zit er natuurlijk een keer soon aan te komen).
Maar mijn hond die bijna 16 werd heb ik twee maanden geleden moeten laten heengaan Huilen en op één of andere manier kon ik hem echt niet naar het destructiebedrijf brengen. Ik dacht ook altijd dat het in laten slapen het belangrijkste was en daarna een omhulsel wat er overblijft.
En toch.......ik kon het echt niet. We hebben hem dus laten cremeren (ook al duur , ik meen 85 euro) en hij 'staat' hier nog steeds in de kamer. Binnenkort strooien we hem uit in de boomgaard.
Ik weet niet of dit voor mij net zo belangrijk zal zijn wat mijn paarden betreft. Mijn honden staan toch net dichter bij me dan de paarden.
Bovendien wordt het wel een hele grote urn vrees ik Haha! Schijnheilig

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:01

Tja.... Iedereen heeft zijn eigen mening...
Mijn pony is nog heeeel jong, en ik hoop van harte haar nog lang bij me te kunen houden....
Toch, als ze eens mocht gaan, hoop ik dat ze rustig gaat... Een natuurlijke dood, zonder pijn, in haar eigen, vertrouwde omgeving.
Mocht ze ziek worden, of gewond raken, en dan niet meer te redden zijn, zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen, haar te laten slachten. Zo'n reis is voor zo'n beestje teveel, de angst van in het slachthuis zelf zijn ook, denk ik. Ook voor mij zou het teveel zijn, zo afscheid van je dier te moeten nemen..... Verdrietig
Mijn hond is bijna een jaar geleden ingeslapen, in de woonkamer, op zn eige kleedje. Mn moeder zat bij hem, en hij kreeg twee injecties. Één voor het in slaap laten vallen, en de laatste, de uiteindelijke injectie die hem uit zijn lijden zou verlossen. Hij is erg rustig heengegaan, op de manier die ik graag wilde.... Hij is meegenomen door de dierenarts, maar ik heb er heel erg over ingezeten, dat die prachtige collie, met massavernietiging is meegegaan Huilen

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:03

Zelf ben ik voor begraving... Helaas, zal een gat voor een paard wel erg groot worden..... Dat heben we bij de hond ook niet gedaan, omdat hetbest een grote hond was..... Anders had hij nu een plekje onder de eik gehad Verdrietig

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:41

SisLeone schreef:
Ik vind trouwens ook dat inslapen een waardig afscheid kan zijn, goed hij gaat dan naar een destructiebedrijf maar dat is zijn lege omhulsel. Mijn paard is in mijn armen gestorven. Totdat hij zijn laatste adem uitblies ben ik er bij geweest en nog langer erbij blijven zitten. En dat vind ik ook een waardig afscheid. Hij is heel rustig gegaan. Ookal vond ik het omvallen niet zo'n leuk en denderend gezicht. Maar ik heb hem niet alleen laten gaan en dat vind ik al een stuk waardig heengaan van een paard.


Hier ben k het helemaal mee eens!
Je neemt afscheid als hij/zij er nog is en wat er daarna gebeurd kan je beter niet teveel over nadenken.
K vond het alleen moeilijk om der achter te laten, omdat k bang was dat er mensen onder het zeil gingen kijken.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 22:20

Tsja, ik weet niet. Het kost een heel hoop geld. Zelf heb ik ook mijn ponytje verloren, waar ik het echt nog moeilijk mee heb, vooral omdat het zo plots is gebeurt (natuurlijke dood). De 2 opties waren of laten ophalen door rendac, of door een of ander iets heel netjes en rustig op te laten halen, wat meteen zoveel meer geld kost. (en dan heb ik het niet over 100 euro, maar echt een hoop geld). Dribs is dus opgehaald door rendac. Van de ene kant had ik natuurlijk graag gewilt dat ik wist dat hij op een fijne zachte manier was opgehaald, of wat jij zegt, nu ergens begraven lag, of ergens netjes gecremeerd was oid. Maar van de andere kant, het was enkelt zijn lichaam maar. Dribbel is vooraltijd bij me in gedachte, zijn leuke herrinneringen, alles wat we hebben meegemaakt, zijn lichaam? ahg, dat was alleen een lichaam..
Dribbel zelf, was niet meer. Of hij nu begraven, gecremeerd, of door een destructie bedrijf word opgehaald, het gemis is net zo erg, het doet evenveel pijn.


Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:44

Hoi,

ik wil ook graag mijn steun betuigen voor een vergunning voor het openen van een paardencrematorium.

Als jij je paard immers al zijn/haar of jouw hele leven kent (of niet dat maakt niet uit) ben je maatjes met hem geworden, je bent samen door dik en dun gegaan, hij/zij was er altijd voor je en je kon je hart bij hem/haar uitstorten. Hij/zij is/was je grootste vriend, dan verdiend je aller beste vriend(in) toch een waardig afscheid? Ik moet er niet aan denken dat mijn oma eerst in stukken wordt gehakt voor ze de oven in gaat... NEE! Een paard dat zijn/haar leven lang hard gewerkt heeft verdiend een WAARDIG afscheid. Geef hun baasjes de kans om dat afscheid te geven, je kunt immers maar eenmaal afscheid nemen

dat heb ik gemaild...

Fabje, you're always on my mind... Lachen
let vooral niet op mijn mooie naam...
1 jaartje op Bokt! (hieperdepiep)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 18:15

dierenarts schreef:
Paarden mogen niet begraven worden. Dit staat in het wetboek van strafrecht en dateert uit de tijd dat miltvuur een veel voorkomende doodsoorzaak was. Er is momenteel in Limburg een "paardencrematorium". Zowel pony''s als paarden kunnen hier naar toe, maar bij paarden moet erbij vermeld worden dat deze in 3 stukken moeten worden gezaagd omdat ze anders niet in de oven passen. De meeste paarden gaan nog steeds naar de destructie


Bovenstaande staat op de website van mijn dierenarts. Ik zou persoonlijk echt niet weten wat ik zou willen maar op dit moment kies ik denk ik voor de destructie, hoe hard ook.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:11

Ik heb 3 jaar geleden een paard in moeten laten slapen dit heb ik op de stal gedaan waar hij stond en in bij zijn van mijn merrie en mijn ruintje omdat een onafscheidelijk span was met z'n drietjes de andere twee ook afscheid laten nemen van hem en daar na met veel moeite in de trailer weten te krijgen en naar een huisdieren crematorium gebracht waar ze illegaal mijn paard hebben gecremeerd.
Ja hij moest wel in stukken maar dit is gedaan door een professioneel slager dus allemaal netjes.
Ik heb hem smiddags gebracht en snachts hebben ze hem gecremeerd de volgende dag kon ik zijn as komen halen wat nu nog steeds hier in husi staat.
Ik wilde pertinent niet dat hij oneerbiedig in een container van een vrachtwagen geflikkerd werd en naar de slacht was al helemaal geen optie voor mij.
Het is helemaal naar mijn wens gegaan en heb er een heel goed gevoel aan over gehouden.

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:13

Polly"]
[quote="dierenarts schreef:
Paarden mogen niet begraven worden. Dit staat in het wetboek van strafrecht en dateert uit de tijd dat miltvuur een veel voorkomende doodsoorzaak was. Er is momenteel in Limburg een "paardencrematorium". Zowel pony''s als paarden kunnen hier naar toe, maar bij paarden moet erbij vermeld worden dat deze in 3 stukken moeten worden gezaagd omdat ze anders niet in de oven passen. De meeste paarden gaan nog steeds naar de destructie


Bovenstaande staat op de website van mijn dierenarts. Ik zou persoonlijk echt niet weten wat ik zou willen maar op dit moment kies ik denk ik voor de destructie, hoe hard ook.
[/quote]

Volgens de informatie die ik heb worden de paarden die daar aangebracht worden levend naar Engeland vervoerd om daar afgemaakt en gecremeerd worden.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:13

Waardig afscheid nemen kan ook op hele andere manieren. Ik heb zelf ook een paard 'verloren' (bewust naar de slacht gebracht) en dat was heel wat waardiger dan het paard wat ik verkocht heb.
Waardigheid ligt vooral in jezelf. Ik stond als een blok achter mijn keuze om het lijden van mijn paard te eindigen. Liever gister dan vandaag bij wijze van spreken.
Cremeren is imho meer voor jezelf dan voor het paard. Niks mis mee, maar ik persoonlijk heb dat niet nodig. Daarbij komt nog eens een keer dat het achteraf nog eens een enorme rekening oplevert en daar schrik je je dan alsnog het apezuur van. Ik heb op mijn manier afscheid genomen en ik koester voor mezelf nog dagelijks de mooie herinneringen. Het maakt mij dan ook niet uit dat hij naar de slager gegaan is, hij heeft daar niets van gemerkt en hij is uit zijn lijden verlost. Persoonlijke keuze en ieder moet doen wat hij of zij het beste ligt. Ik kan me alleen niet achter een crematorium vinden. Waardigheid zit in je hart en in je ziel en niet in een crematorium als je het mij vraagt.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

renske
Berichten: 652
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:33

De eigenaar van onze manege die is bezig met crematorium voor paarden volgens mij.. en daar worden ze niet in stukken gehakt, want dat is het hele probleem dat de oven zo groot moet zijn enso maar volgens mij zorgt hij voor enige crematorium in Nederland ofso maar weet verder ook niet precies..

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 23:42

[quote="Laui Waardigheid zit in je hart en in je ziel en niet in een crematorium als je het mij vraagt.[/quote]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Als dat voor de een het crematorium is prima. Maar in mijn ogen is het afscheid niet waardiger dan een ander afscheid.
Mijn paard kon niet naar de slacht want hij had teveel medicatie in zijn lijf. Dan had ik hem nog een maand moeten laten leven met pijn. Dus daarom maakte ik de keus voor inslapen. Wat gelukkig heel rustig is gegaan.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers