wat als je partner geen kinderen (meer) wilt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

wat als je partner geen kinderen (meer) wilt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 14:30

Een vriendin van mij zit met een heel moeilijk dilemma. Ze is 32 jaar, woont 5 jaar samen met haar vriend en heeft al 8 jaar een relatie. Het is de bedoeling dat zij binnen een jaar een huis gaan kopen. Toen het in de beginperiode serieus met haar vriend werd, hebben zij het over kinderen gehad. Zij waren het er toen over eens dat zij beiden kind(eren) wilden (later als ze groot waren). Aangezien ze nu 32 is en de klok zachtjes begint te tikken werd het onderwerp "kinderen" een half jaartje geleden weer eens aangezwengeld. Wat bleek: Vriendlief wil helemaal geen kinderen. Nu niet , strakjes niet en nooit niet. Hij vind kinderen fatastisch... Zolang ze van iemand anders zijn. Logeren...? hartstikke leuk.
Zolang hij de verantwoording maar niet 24 uur per dag heeft.....

Vriendin wil echter wel kinderen..... Wil die kans ook nog niet weggooien
Houdt van haar vriend, maar voelt zich ook ontzettend bedrogen... (waarom komt hij daar pas na 8 jaar mee?)
Maar ze is ook nuchter. Beseft dat ze haar vriend niet kan dwingen om kinderen te willen. Hem er inluizen is geen optie.
Zij zal dus een keuze moeten maken..... vergaan met haar vriend en kinderen uit haar hoofd zetten of alleen verdergaan en hopen dat ze nog een leuke vent tegenkomt waar ze kinderen mee kan krijgen.

Wat vinden jullie?

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:36

De opties had je al gegeven.
Ze moet naar haar hart luisteren. En daarop haar keuze maken.

Toch blijft het een rotbeslissing wel of niet.
De vraag waarom hij er nu mee komt? Of hij heeft altijd gelogen of hij is van mening veranderd.

In iedergeval wens ik haar veel sterkt met het maken van een beslissing.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:40

zak van een vent? ......

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:41

Toch wel erg raar dat ze daar pas na 8 jaar achter komt...ik kan me bijna niet voorstellen dat ze het er de laatste jaren nooit over hebben gehad!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:46

......een beetje vrouw stopt toch gewoon met de pil zonder dat ie het weet......

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:55

Nou sorry hoor maar dat laatse vind ik echt geen opmerking voor zo'n situatie. Na 8 jaar is een relatie wel op vertrouwen gebouwd, dan bedrieg je elkaar niet zo maar door met de pil te stoppen!!!
Jammer dat hij zo van mening is veranderd, hopelijk komen ze hier wel uit.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:58

Als ze allebei hier goed over hebben nagedacht en zeker weten wat ze willen, is het een kwestie van uit elkaar gaan. Het is niet goed dat hij nu pas komt met het idee dat hij geen kinderen wil, maar hij kan natuurlijk ook pas langzaam met het idee gekomen zijn. Vaak gaan mensen ervan uit dat 'je nou eenmaal kinderen krijgt' en ontdekken ze pas later dat dat niet voor iedereen is weggelegd.

Ik wil ook geen kinderen. Is als vrouw nog lastiger als als man denk ik, want mannen gaan er vaak vanuit dat je dat als vrouw toch wilt, ook al zeg je nu van niet... Maar ik ga rustig verder op zoek naar die ene leuke vent die ook kindvrij is Lachen

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:00

ArwenLune schreef:
Maar ik ga rustig verder op zoek naar die ene leuke vent die ook kindvrij is Lachen


ik denk dat je bedoelt:..........OOK kinderen wil

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:02

Nee, want Arwenlune wil geen kinderen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:10

neeeeeeee, ArwenLune is vrouw van 21 met RSI. Die wil juist wél kinderen .........

grapjeeeeeeeee....... Knipoog

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 15:12

Ik denk zelf dat hij het 8 jaar geleden ook meende dat hij zei dat hij kinderen wilde. Alleen komt " later als ik groot ben" nu wel erg dichtbij...
Hij moet dan "volwassen" worden. Hij wil het egocentrisch leventje niet opgeven.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:21

ik vind "egocentrisch leventje" wat kort door de bocht. Er zijn zeer veel gegronde redenen om geen kinderen te willen, en IMO moet je alleen die keuze maken als je er 100 % achter staat. En als ze daar beiden absoluut anders over denken, is er maar een oplossing en dat is uit elkaar gaan. Hierover kun je nu eenmaal geen compromis sluiten ("dan maar een hond Knipoog) Maar wel vreemd dat dat 8 jaar lang helemaal niet ter sprake is gekomen.

PS wij willen allebei geen kinderen en daar hebben we het vaak genoeg over gehad, al redelijk in het begin van onze relatie.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:43

Ik ga mijn adoptiekinderen pas ophalen als ik naar het bejaardentehuis ga. Lekker gezellig koffie leuten met ze achter de begonia's Knipoog

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 15:45

met "egocentrisch" bedoel ik in dit geval. Gaan en staan waar je wilt en wanneer je wilt. zonder dat je rekening hoeft te houden met...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:46

Dat dacht ik al. Maar goed, dat lijkt me een andere discussie en hier niet relevant. Het is gewoon ontzettend balen voor jouw vriendin en haar partner, hopelijk komen ze er toch uit samen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:56

ellenlouise schreef:
Ik ga mijn adoptiekinderen pas ophalen als ik naar het bejaardentehuis ga. Lekker gezellig koffie leuten met ze achter de begonia's Knipoog


Je kan ook een vriendin adopteren. kan je gezellig *samen* naar het bejaardentehuis Haha!

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 16:10

Ben het idd mee eens, als ze beide er echt sterk anders over denken dan is er maar een optie over: uit elkaar gaan. Is zeker geen makkelijke keuze en vergt zeker een goed en diep gesprek met elkaar- wat is de reden erachter dat die vriend van gedachten is veranderd? hij zal er best een goede reden voor hebben. Egocentrisch vind ik het niet. Het is een keuze. De een persoon wil wel kinderen en de andere niet en er zijn vele redenen die voor beide keuzes goed zijn.
Zoals eerder is gezegd mischien is hij erachter gekomen dat kinderen niet voor hem bestemd zijn, de enige reden dat zij erachter kan komen is door te praten.
Veel mensen denken idd dat kinderen vanzelfsprekend zijn en komen pas later achter hoe veel andere aspecten het met zich meebrengt.
Ik ben ook een vd 'mensen' die geen kinderen wil. Ik vind dat dat eer beter bestemd is voor andere mensen. Heb ze trouwens ook nooit gewild. Kan zo heel veel redenen noemen die voor mij gelden als goede reden om geen kinderen te willen.
Je vriendin moet het gewoon goed uitpraten met haar vriend.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 16:15

Nanda schreef:
met "egocentrisch" bedoel ik in dit geval. Gaan en staan waar je wilt en wanneer je wilt. zonder dat je rekening hoeft te houden met...


Niks mis mee toch?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:54

Nanda schreef:
Hem er inluizen is geen optie.

Nee, maar hij heeft haar er wel in geluisd! Bijna elke vrouw wil een kind (behalve ik natuurlijk weer) en als ze dat van te voren ook al lang heeft aangegeven dan mag het wel duidelijk zijn dat dit een hartsgrondige wens is en geen gril! Ik ben dan ook erg verontwaardigd als ik dit lees.

Ik kan zijn punten wel begrijpen hoor, niemand kan dat beter dan ik. Maar daar had hij wel meteen mee aan moeten komen.

en dan is er nog iets wat me dwars zit. Stel dat hij na 10 jaar van gedachten verandert. Dan kan HIJ na 10 jaar nog altijd op een jong vrouwtje overschakelen dat alsnog aan zijn kinderwens voldoet (het zal de eerste niet zijn) en zij blijft dan achter met niets, want 42 is voor een vrouw nagenoeg te laat.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:00

CGJ12 schreef:
zak van een vent? ......


Mooie bijdrage aan het geheel!!

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:12

Ik zit zo ongeveer in dezelfde situatie als je vriendin, ik wil kinderen, hij niet. Ook mijn vriend heeft eerder wel aangegeven dat hij wel kinderen wilde, "later als we groot zijn", maar op het moment supreme (ik zou stoppen met de pil), krabbelde hij helemaal terug. Ik weet nog niet of het alleen een uitstel is of dat hij ook in de toekomst geen kinderen zal willen, dat kan hij nu zelf ook nog niet zeggen. 5 jaar geleden dacht ikzelf ook nog: "kinderen...NOOIT !!!". We zijn nu allebei 30, dus we hebben nog wel even tijd. De optie om bij mijn vriend weg te gaan is wel geopperd, maar daar wil ik helemaal niet aan denken. We zijn al 10 jaar samen en zijn echte maatjes, we zijn supergelukkig samen. Ik heb de instelling: Of met hem kinderen of geen kinderen. Maar makkelijk is het niet, ook hier zijn al heel wat traantjes weggepinkt.

Sterkte voor je vriendin Ach gut

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 00:10

Ik wil "later"(als ik wat ouder ben) ook kinderen met mijn vriend maar we hebben het er wel over gehad dat we het wel doen als we er geld voor hebben.
Ik vind het ook raar dat hij na 8 jaar ineens van gedachten veranderd, weet ze ook waarom hij ineens van gedachten is veranderd?

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 00:41

Je moet wel beslissen dat je of bij hem weggaat of je blijft bij hem en legt je er bij neer. Ik ken iemand die bleef doorzeuren en die heeft haar man echt kapotgemaakt. Hij wil het gewoon niet. Zijn keus en goed recht.
Ze stelde hem zelfs voor de keus: trouwen of een kind.

Als je doorzeurt ben je echt heel egocentisch bezig.
En mij lijkt (ik zeg niet dat het bij hen zo is) dat als je na 8 jaar nog niet weet wat je partner wil dat je relatie ook niet veel inhoud.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 07:58

_inge_ schreef:
Ze stelde hem zelfs voor de keus: trouwen of een kind.

Als je doorzeurt ben je echt heel egocentisch bezig.
En mij lijkt (ik zeg niet dat het bij hen zo is) dat als je na 8 jaar nog niet weet wat je partner wil dat je relatie ook niet veel inhoud.


Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik die stelling van: of we gaan trouwen of een kind, echt BELACHELIJK! vind.
Dat klinkt hetzelfde als: Ik wil een kind en als ik die niet krijg, dan wil ik een puppy. Te idioot voor woorden...

Je hebt SAMEN je relatie en SAMEN moet je het met elkaar eens zijn, of het nu om kinderen krijgen, trouwen of samenwonen gaat. Je mag een ander niet dwingen iets te doen wat hij/zij niet wilt. Probeer je dat toch, dan heb je, vind ik, geen goede basis voor je relatie.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 08:12

_inge_ schreef:
En mij lijkt (ik zeg niet dat het bij hen zo is) dat als je na 8 jaar nog niet weet wat je partner wil dat je relatie ook niet veel inhoud.


En wat als iemand nu in die 8 jaar van gedachten veranderd en op het "moment supreme" (stoppen met voorbehoedsmidddelen) aangeeft dat hij van gedachten is veranderd? Kan in de beste relaties voorkomen lijkt mij.