Verschillend maten sporen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Verschillend maten sporen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 21:58

Ik begrijp dat er verschilende maten sporen zijn...(van het wieltje) maar zijn er ook verschillende maten voor om je hak?

Welke sporen zijn nou lekker in gebruik?
Die smalle of mt breede rand om je hak?

Je het ook verschillende soorten riempjes...rechte en gebogen zeg maar...
Wat is nou beter/zit lekkerder??

Wat is een goed spoortje om mee te beginnen??

Tips? Foto's?

Wat zijn goede sporen?? (merk)

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:25

Is er nou iemand die jou wil helpen.....?????? Haha!

Bij mijn eerste paar lessen droeg ik een klein spoortje waarvan het gedeelte om je hak smal was. Op een gegeven moment zaten die dingen voor geen meter meer. Ze zakte telkens. Ik dacht dat het aan de sporen lag, dus ik heb nieuwe sporen gekocht. Die hadden precies hetzelfde. Conclusie..........bij goeie sporen horen goeie schoenen.

Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:48

Ik vind het het lekkerst als je sporen niet om je hak/hiel klemmen maar daar vrij kunnen bewegen. Zo vallen ze altijd weer in de uitgangspositie en kunnen ze niet naar bovenwijzend blijven staan, mocht je een rare beweging met je been uitvoeren. Als je sporen ietsje klemmen kan je ze zelf ietje uitbuigen.

De gebogenriempjes met een flink brede aanzet bij de spoor zitten ook beter dan die rechte riempjes.

Van het weekend heb ik eens die naar binnenstaande sporen geprobeerd, je moet er niet te veel me lopen want dan lig je op je gezicht, maar om te rijden vind ik ze fantastisch. Je hoeft je been/voet niet zo uit te draaien om wel goed contact te kunnen maken en je kan dus gedoseerder je sporen gebruiken. Volgend weekend even langs Arthur !(Volgens mij zijn dit wel typisch sporen voor mensen met korte beentjes zoals ik.

Als je sporen gaat kopen dus laarzen mee en ook bedenken waar je je geld aan uit wilt geven, aan veel zilver opschmunck of een kwalitatief goed spoortje of aan beide als je genoeg te besteden hebt.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:13

Ik geef de voorkeur aan zware sporen. Ik heb ook lichte gehad maar zwaardere blijven bij mij beter zitten.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 18:56

ja ik vind zwaardere ook fijner. Ze moeten ook een beetje losjes om je laars heen zitten. Ik heb een laars met redelijk hak. En daar zitten ze dan bij mij... dat is wel fijn. Irriteert niet zo aan je enkels.