Mag een mondhygiëniste (in opleiding) roken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Vind je dat een mondhygiënist (in opleiding) mag roken???

Ja, maar alleen als ze nog student is, daarna moet ze toch echt stoppen!
1 (2%)
Ja
27 (60%)
Nee
17 (37%)

Totaal aantal stemmen: 45


Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Mag een mondhygiëniste (in opleiding) roken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 23:34

Ik ga mondhygiëne studeren aan de Hogeschool van Utrecht, alleen ik rook. Ik wil niet stoppen met roken, tenminste ik sta er maar voor 60% achter dat ik moet stoppen, voor me opleiding en voor het geld, maar niet voor de volle honderd procent. Dus ik ga de moeite niet nemen om te gaan stoppen als ik er niet geheel achter sta, want dat gaat me toch nooit lukken.
Daarom vroeg ik mij af wat jullie er van vinden, zet ook je motivatie er bij.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 23:44

En wat heeft je studiekeuze met het wel of niet roken te maken?

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 23:45

Niks, ik rook en ga mondhygiëne studeren. Ik vroeg me alleen af wat de "bevolking" er van vindt.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 00:19

Als mondhygieniste moet je toch een mondkapje op als je met patienten bezig bent. Verder moet ieder toch voor zich weten of je rookt of niet, ongeacht wat voor beroepskeuze.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 00:34

Ga helemaal met Flair mee, ik zie niet in waarom het niet zou kunnen, zolang jij alles hygienisch doet is er toch geen probleem?

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 02:01

ik ga met flair en sypheron mee. (ohhh, ben meeloper Bloos!)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:13

Ik zie niet in waarom je niet zou mogen roken. Anders zouden alle artsen en verpleegkundigen ook direct moeten stoppen...
Ik kan me wel voorstellen dat een advies om te stoppen met roken minder geloofwaardig overkomt als dat wordt gegeven door iemand die wel rookt.

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:26

Ik vind eigenlijk van wel, als je rookt blijf je het ruiken, het zit niet alleen in je mond maar ook aan je kleren. Je hebt een voorbeeldfunctie. Het is hetzelfde als dat ik heel graag kunstnagels wil maar ik werk in een winkel, dus dat kan gewoon echt niet. Dat wist ik dat ik met dat werk begon.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:12

Je hebt handschoenen aan dus ik neem aan dat men het niet proeft. Maar ja ik vind ook dat mn moeder stinkt als ik bijv achter haar loop dan ruik je ook af en toe zo'n walm blehhhhhhh. Van mij mag ze meteen stoppen want toen ze 3 weken op vakantie waren en ze kwam terug ging ik onderhand over mijn nek toen ik beneden kwam door die dampen weer....

Verder tja ligt het er ook aan hoeveel je rookt denk ik en wat. Maar denk niet dat je hoeft te stoppen.

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:03

Gewoon blijven roken zegt een roker.
Wij mogen in dit land niet discrimineren alleen wel de rokers Verward
O.k. je ruikt als een asbak voor niet rokers.

Rook event. buiten dan waai je gelijk door, daarna een smintje ofzo dan is je adem weer fris. OK dan!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:38

Je hebt toch een mondkapje met handschoenen? Niemand die daar iets van merkt hoor. Als je zorgt dat je kleren er niet te erg naar stinken tenminste.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:41

Tja ik vind het nogal dubbel.
Iedereen weet dat roken je tanden ed. aantast.
Dan vind ik het nogal dubbel dat je studeerd voor mondhygiëne terwijl je zelf je mond aan het 'vervuilen' bent door het roken.

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:47

Ik vind het een heel vies idee.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:26

ik ook ja,

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:07

Ik vind het niet kunnen, je gebit gaat er lelijk uit zien van het roken en je gebit is toch je kaartje wat je af geeft.
Ik vind dus dat je moet stoppen en zou het persoonlijk raar vinden als mijn mondhygiënist rookt.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:18

Of je rookt moet je helemaal zelf weten, het is niet aan mij om daar iets van te zeggen. Maar als je er om vraagt... Knipoog
Mijn tandarts rookt en ik stoor me daar wel erg aan eigenlijk. Niet het feit dat hij z'n gebit aantast, dat zal me aan m'n reet roesten. Maar ik lig als astma patiënt in zijn stoel en ok, lást heb ik er niet van, maar ik vind het wel gruwelijk stinken. Hij heeft altijd handschoenen aan, mondkapje op en eet ook smintjes, maar ik ruik als niet-roker zijn rooklucht door de smintjes heen en dat maakt het misschien nog wel het meest erge. Sming + rooklucht is écht misselijkmakend...