paardenruiters die zich ergeren aan ponyruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

paardenruiters die zich ergeren aan ponyruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 20:47

ik ben zelf een ponyruiter Tong uitsteken maar ik hoor vaak dat paardenruiters zich ergeren aan ponyruiters. Zeker van die hoge paardenruiters ( Z-ruiters of hoger zelfs)
Ik wil weten of de paardenruiters onder jullie er ook zo over denken.
Ik vind het eigenlijk wel raar: iedereen moet toch beginnen op een pony???

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:51

Helaas heb je dat overal: paardenruiters die neerkijken op ponyruiters, Z-ruiters die neerkijken op B-ruiters, leerlingen in de examenklas die neerkijken op brugklassers, managers die neerkijken op mensen op de werkvloer. Sommige mensen vergeten idd dat ze zelf ook ooit onderaan de ladder zijn begonnen.

Eigenlijk kun je daar maar beter zo weinig mogelijk aandacht aan besteden en je richten op je eigen plezier en prestaties. Lachen

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 20:52

ja daar heb je gelijk in, ik vind het persoonlijk ook niet storend het boiet me niet echt, maar jah..

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:04

en ponyruiters die zich ergeren aan paardenruiters, doen alsof wedstrijden bij de pony's erg makkelijk zijn en je niks hoeft te doen voor een winstpunt

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:41

haha!! Ik ben zo vaak afgesneden door een rond crossende pony ofzo!! Maarja daar leer je wel van remmen en sturen. Ben blij dat ik zag dat dat kind er tenminste plezier in had en niet chaggie aan die pony liep te rukken...

Ik erger me ook wel eens aan paardenruiters hoor maar dat komt heel simpel omdat de regels in de baan niet goed gehanteerd worden...

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:45

Nistria schreef:
haha!! Ik ben zo vaak afgesneden door een rond crossende pony ofzo!!


Dat maak ik nu dus ook mee. Maar ik ben ook op een pony begonnen en weet hoe eigenwijs die beesten kunnen zijn, maak me er dus nooit zo druk over!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:53

Nee ik kijk niet neer op pony-mensen, misschien letterlijk genomen wel Haha!

Maar ik ben zelf toch ook met een pony begonnen. En last heb ik niet van ponyruiters. Ook niet van B ruiters, iedereen is onderaan begonnen.

Mensen met paarden kunnen vaak nog irritanter zijn *LOL*

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:08

Antoinette schreef:

Mensen met paarden kunnen vaak nog irritanter zijn *LOL*


Nou zeg dat wel. Rijd alweer jaren bij de paarden, maar als je op een wedstrijd bent zijn er altijd wel een aantal zo chagerijnig dat ze nergens naar kijken (regels, wat zijn dat?). Maar rijden doe je toch voor je plezier (ook al is het voor sommigen dan je werk)?

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:40

wij hoeven hier niet zo vaak tussen de paarden in te rijden.
maar als het een keer moet dan valt het wel mee! meestal tussen de B paarden en als je dan schouderbinnenwaarts aan het oevenen bent gaan ze meestal wel aan de kant!

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 05:52

Ik kan me soms wel ergeren ja, aan paardenruiters die dan vinden dat je bij de pony's heel makkelijk alles wint, of dat er bij de pony's toch alleen maar (te) hoge punten worden gegeven, en je toch geen goede concurentie hebt ed.

Achja, af en toe heb je als ponyruiter ook wat minder goede concurentie, maar er zitten zat kids bij waarvan papie en mamie een handelsstal hebben, die tig goede ponys hebben, of die al een pony hebben die voorheen Z is geweest, of waarvan de ouders gewoon superveel geld hebben voor priveles/super bewegende pony's. Dan is het echt niet altijd even makkelijk om een winstpunt/prijsje te halen.

En natuurlijk wordt er wel eens hoog gejureerd bij de pony's, maar bij de paarden net zo (ik heb het laatste eens vergeleken, hoeveel winstpunten gem. per ring, bij de pony's en bij de paarden, en het liep aardig gelijk op) en de keer daarop wordt er weer heel laag gejureerd.
Ik vind het vrij jammer als sommige paardenruiters heel erg op je neerkijken als je trots bent op je prijsje in de l2, omdat "het toch maar bij de pony's is" want ook wij pony ruiters doen (in de meeste gevallen) super ons best.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:02

ik heb regelmatig poinywedstrijden gezien en ik vind echt dat het niveau daar lager ligt dan bij de paarden. En veel ex-ponyruiters (ook hier) bevestigen dat. Dat neemt niet weg dat iedereen terecht trots mag zijn op zijn/haar prestatie.
Biepp, aantal wp's per ring vergelijken zegt helemaal niets. De vraag is of dezelfde kwaliteit evenveel punten oplevert bij de ponys en bij de paarden en dat beeld heb ik dus niet.

Ik kijk verder niet neer op ponyruiters, maar ik heb wel een hekel aan rondcrossende kinderen bij het losspringen (oefenparcoursen maak je VAAK mee) die absoluut niet kijken waar ze rijden, achter een sprong langs rijden als jij net springt *aarch* met zijn 10en naast elkaar gaan stappen, of op de hoefslag uitgebreid gaan staan kletsen met iemand aan de kant. Maar dat vind ik van paardenruiters ook irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 09:51

Ik kijk er niet op neer

Maar we hebben hier een paar keer een gezamelijk concours gehad, dus ponys en paarden op 1 dag, maar je moest ook op hetzelfde terein losrijden.
En dat was levensgevaarlijk.

voorbeeldje was jaren terug in Aarle rixtel.
1e buiten concours van het jaar en het was net herfst.
Dus alle paarden heel erg fris.

Dan heb jezelf een 4jarige bij
die staat te hupsen en dan komen er een paar kleine kinderen, kletsend achteruit lopend aan gesjokt met een B pony.
Nergens naar kijkend en ik kon niet meer verder opzij.
Ze zouden erbijna onderdoor gelopen hebben.

Levensgevaarlijk dus
paarden van 1,75 horen niet samen met ponys van 1 meter

Maar gewoon volwassen met een pony tussen de paarden, daar erger ik me niet aan.
Zou ook niet weten waarom

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 11:06

nou ik rij bij de paarden met 1 E-pony en een paard van 1.72m maar op mij wordt ook nog steeds neer gekeken dus maakt volgends mij niet uit of je op een paard of pony zit maar.
Maar in welke klasse je rijd want die Z ruiters rijen je zo vaak ondersteboven als jij aan het losrijden bent voor L2 of M1 als of hun dat niet hebben hoeven rijden!!! en altijd arogant naar je kijken dus ik kijk lekker arogant terug...

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 12:12

Lielle schreef:

Ik kijk verder niet neer op ponyruiters, maar ik heb wel een hekel aan rondcrossende kinderen bij het losspringen (oefenparcoursen maak je VAAK mee) die absoluut niet kijken waar ze rijden, achter een sprong langs rijden als jij net springt *aarch* met zijn 10en naast elkaar gaan stappen, of op de hoefslag uitgebreid gaan staan kletsen met iemand aan de kant. Maar dat vind ik van paardenruiters ook irritant.


Helemaal mee eens! Ik ben dan zelf ook een ponyruiter en ik spring nog niet zo heel lang in de B, maar ik heb ook een hekel aan die kinderen die zich alles voelen en overal maar voor je voeten gaan rijden. En dan met zijn 7e op de hoefslag gaan stappen en kletsen maar. En dan is het al zo'n klein losspringterrein en kan je er niet langs. En dan weten ze dat ze over 3 minuten de ring in moeten om te gaan springen en dan gaan ze met zijn alle ronscrosse om nog even wat hindernissen te nemen. Hmm niet bepaald fijn Boos!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 12:17

hahahaaaa ik weet nog toen ik ponyruiter was en dat wij kinders met ponys juist tikkertje op de pony's gingen doen als F. v/d H. met haar toenmalige crack (20 jaar terug) haar Z proeven aan het oefenen was........Was altijd goed voor een bak herrie...........hihihi

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 16:54

gijsenkim schreef:
hahahaaaa ik weet nog toen ik ponyruiter was en dat wij kinders met ponys juist tikkertje op de pony's gingen doen als F. v/d H. met haar toenmalige crack (20 jaar terug) haar Z proeven aan het oefenen was........Was altijd goed voor een bak herrie...........hihihi



hahaha zal ze leuk gevonde hebben Haha! Haha!

ik erger me daar ook heel erg aan met losspringen ofzo, dat iedereen je gewoon afsnijd, of inderdaad met zun zessen langs elkaar gaan rijden of vlak achter een hindernis gaan lopen, terwijl je net op de hindernis af rijdt ofzo. Echt irritant. En wat ik ook heeel irritant vind (ik denk dat dit bij de pony's meer is) van die vaders(meestal) die altijd naar hun kind liggen schreeuwen en als je per ongeluk een keer dat kind in de weg rijd dan krijg je meteen een grote smoel van die ouder. Boos!

Marije_jiplover

Berichten: 25315
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:14

gabyfedde"]
[quote="Nistria schreef:
haha!! Ik ben zo vaak afgesneden door een rond crossende pony ofzo!!


Dat maak ik nu dus ook mee. Maar ik ben ook op een pony begonnen en weet hoe eigenwijs die beesten kunnen zijn, maak me er dus nooit zo druk over!
[/quote]

Ik heb zelf een rondcrossend paard, dus wie ben ik om dan op zo'n ponyruiter neer te kijken?
Duvel vind zo'n groot concours met een groot losrijterreien met alles en iedereen door elkaar heel erg spannend en is dan af en toe een stuurloos projectiel op het losrijterrein. Ik denk dat ik dan af en toe best wel wat ergernis opwek bij andere ruiters. Ik doe dan niet veel anders als proberen mensen te ontwijken en te blijven zitten en constant "sorrie" te roepen.
Waar ik me het meest aan erger en dat maakt mij niet uit of het pony- of paardenruiters zijn: mensen die zo'n air om zich heen hebben hangen, dat iedereen voor hen aan de kant moet en opzij etc. Daar erger ik me aan, dan ga ik altijd lekker op mijn strepen staan en net een linksom galopperen als die persoon rechtsom gaat enzo en dan dus niet aan de kant.

Met betrekking tot het springen: Heb pas zelf mijn eerste oefenparcours gesprongen (bij de paarden) en wat me daar opviel was dat al die mederuiters ook maar bleven springen. Ik kreeg de indruk dat ze hun paard nog even wilden leren springen, voordat hij de ring in kon. Die ruiters bleven ook maar door het losrijbakje vliegen. We reden op een gegeven moment met iets van 12 ruiters (pony's die hun M parcours moesten rijden en tussendoor even kwamen uitblazen, extra sprongetje etc en oefnparcourspaarden) in een 20X40 bak en maar rondsjezen. Nou, daar heeft Duvel het niet zo op, dus ik heb wel losgereden en een keertje een kruisje en een oxertje gesprongen en ben daarna buiten de bak gaan stappen. Dat leek mij wijzer dan hem gestresst te laten worden van springende paarden om hem heen, terwijl hij zelf nog springen moest.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:26

Ik vind het helemaal niet irritant, de ponyruiters zelf dan. Meestal is de aanhang (opa, oma + hele zenuwachtige ouders) veel irritanter: die staan heel vaak op het losrijterrein midden in het veld nogal in de weg. Ik vind het juist heel schattig (de wat jongere ruiters) en zie vaak jong talent ertussen. Nee, ook als ik Z rij vind ik het niet irritant. Ik rij ponyruiters juist niet omver, ik rij toch Z, dus ik kan toch het beste sturen???!!! (Hetzelfde doe ik als ik een ietwat vervelend paard zie, ik rij er gewoon omheen.)

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:26

Fierolover schreef:
Ik vind het eigenlijk wel raar: iedereen moet toch beginnen op een pony???


Ik ben trouwens gewoon op een paard begonnen!!! (En ik was 7 jaar oud)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:32

ik ben ook op een paard begonnen, onze trouwe Trammelant. Ik was 12 toen ik B startte met hem *LOL*

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:47

Ik kan me alleen ergeren aan mensen die met hun kleine kinderen aan de hand (of in de wandelwagen) zich volledig onbewust zijn van het "gevaar" van de paarden.
Zelf is het me al eens overkomen dat zo'n "kind" zich rakelijks achter mijn paard langs bewoog richting haar ouders. De schade was zowat niet te overzien. En weetje..... ik voelde totaal geen medelijden met die -o zo domme, en MIJ beschuldigende- ouders, die denken dat elk paard net zo mak en gehoorzaam is als die manege-pony van 1.18m en 26 jaar.

Waarschijnlijk bewegen diezelfde mensen zich ook met kinderwagens op de Zuidlaardermarkt in het najaar.......

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:54

Ja inderdaad CGJ, ik irriteer me meestal meer aan de aanhang die niet bekend is met paarden. Verder irriteer ik me er nog meer aan dat de mensen die deze aanhang meenemen, hun aanhang er niet ff voor waarschuwen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:00

of mensen die een HEEL klein kind op hun paard plaatsen om "uit te stappen". Hij is zoooooooo mak....... (totdat ie een van mijn paarden tegenkomt)

.....als het even kan ook nog met de voeten in de beugelriemen, en dan ook nog niet eens je eigen kinderen, maar die van je zus......(!!!!)......

Ik wil niet graag de dood van het dochtertje van mijn broer op mijn geweten hebben.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:19

Randy01"]
[quote="Fierolover schreef:
Ik vind het eigenlijk wel raar: iedereen moet toch beginnen op een pony???


Ik ben trouwens gewoon op een paard begonnen!!! (En ik was 7 jaar oud)
[/quote]

ging dat wel goed? Haha! (hihi niet banketstaaf bedoeld hoor!)

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:43

Ja hoor, ging hartstikke goed. Maar, met dat paard sprong ik voornamelijk. Verder reed ik officiele wedstrijden dat ik een jaar of 11 was.
Ik heb wel eens als commentaar op het protocol gekregen: is de amazone niet te klein voor dat paard???
Belachelijke opmerking trouwens, zeker omdat ik gewoon winstpunten reed.