raar bultje?!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

raar bultje?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 11:49

hoi,
Eer gisteren zeg ik bij maar een bultje op haar net onder haar hals. Verward Het bultje zit onderhuids. Wij vinden het op een vet bultje lijken. Altans zo voelt het. Weet iemand wat dit is? kan dit van de horsels komen?
( ik ga zo de vee arts maar bellen)


shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:28

Kan idd zijn wat jij denkt of iets anders dit is eigenlijk alleen maar vast te stellen door een DA die steekt er een nalld in en stuurt het op naar pathologie en dan met 2 weken heb je de uitslag. Succes

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:42

hoe groot is het bultje dan?

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 22:23

shaneen schreef:
Kan idd zijn wat jij denkt of iets anders dit is eigenlijk alleen maar vast te stellen door een DA die steekt er een nalld in en stuurt het op naar pathologie en dan met 2 weken heb je de uitslag. Succes


Pathologie? Dat is toch zoiets als lijken opensnijden?

Het kan van een horzel zijn. Als het ongeveer 1 cm doorsnee is. Misschien even aan stalgenoten vragen en als je het dan nog niet weet de DA bellen Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:10

Als het bultje hard is en niet makkelijk beweegt kan het ook gewoon bindweefsel zijn. Dit komt bij paarden veel voor en kan helemaal geen kwaad. Maar als het niet weg gaat zou ik de da toch ff laten kijken.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:58

als het onder bij de keelaanzet zit, dan hebben bijna alle paarden dat hoor, mijnes ook, maar heb je het pas net ontdekt en gewoon nooit eerder gezien, of valt het je nu pas op, in het eerste geval zal ik even goed opletten, want een paard hoort niet ineens zo'n bult te krijgen, als het snel weg is was het gewoon een steek, dus gewoon even goed opletten,

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 16:24

het bultje is ongeveer 1 cm dus niet echt groot... het zit niet vast ik kan het bewegen. Ik heb nog eens nagedacht.. en ze heeft 2 weken geleden op die plek een enting gehad daar kan het ook van zijn.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:30

Donni heeft dit ook.De dierenarts heeft erna gekeken en zij zij dat het warschijnlijk komt door dat ze ergens ophangt of ergens gestoten heeft.Ze kan ook nog een klap hebben gekregen.Ze heeft idd een muurtje waar ze wel eens op hangt.Maar ze heefte r helemaal geen last van en kan het pakken en haar gedrag is ook niet veranderd.Maar ik weet niet precies waar die zit of hoe groot die is.Zal het toch ff aankijken.En goed opletten of die niet groter wordt!

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:28

de bult bij donni is wel 5 cm lang hoor dola, dat is niet hetzelfde, ik denk als het zo klein is dat ze er gewoon geprikt is, of dat het idd nog van de spuit van de DA komt, het is wel klein, ik dacht dat het hetzelfde was als donni en king maar dat is het echt niet.

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:34

Mijn paard heeft ook 2 bultjes gehad dat waren een soort gezwelletjes en toen hebben ze er in Utrecht en of ander rotzooitje in gespoten en toen waren ze weg.
Haar bultjes waren ook onderhuids en waren hard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 bezoekers