Solicitaties ! Dit is echt the limit !

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Solicitaties ! Dit is echt the limit !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 10:08

Vanochtend moest ik weer voor een solicitatie, eerst even naar het uitzendbureau geweest en daarna naar het bedrijf gegaan. Daar aangekomen kennis gemaakt een een gesprekje aangegeaan. Binnen nog geen 5 minuten stond ik buiten, het uitzendbureau had me volgens hun voor niks nar hun gestuurd, ik maakte geen kans op die baan. Ik het uitzendbureau gebeld en die snapte er helemaal niks van en hebben het bedrijf gebeld, ze zouden me terug bellen.

Ik kreeg net een telefoontje, volgens de mensen van het bedrijf paste ik niet in het plaatje, met andere woorden ik was geen model en paste dus niet in hun bedrijf.

Ik heb net vreselijk zitten janken, ik ben afgewezen omdat ik te lelijk en te dik was. Het uitzendbureau was vreselijk kwaad maar wel zo eerlijk om het tegen mij te vertellen, ze doen geen zaken meer met dat bedrijf.

Ik voel me zo klote en machtenloos, ja ik heb een dikke reet maar met een reden !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:12

Ook al had je met groot plezier een dikke reet gehad, daar hebben zij helemaal niets mee te maken..
Om wat voor functie ging het?

Sterkte meid, om zoiets afgewezen te worden is ronduit pijnlijk..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 10:15

Door het ongeluk ben ik 30 kilo aangekomen, ik train om de dag maar elke keer is mijn schouder weer overbelast en moet ik stoppen. Ik eet niet veel en drink eigenlijk alleen maar water.

De functie was als telefoniste en later kwamen er lichte administratieve klusjes bij. Die vrouw vertelde mij dat het een junior secretaresse functie was maar dit bleek alleen zo te zijn om mij daarop af te wijzen omdat ik dan geen ervaring had.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:15

Wat is dat voor'n belachelijk bedrijf zeg!
Trek het je niet te veel aan alsjeblieft...

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:16

Tsssk, wat een onzin zeg! Zolang je geen badpakken hoeft aan te prijzen maakt uiterlijk niet zo geweldig veel uit. Wat een flut bedrijf.

Veel sterkte en veel succes met het vinden van een leuk bedrijf dat iets verder kijkt.


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:26

Jemig, alsof ze door de telefoon kunnen ruiken dat je niet het uiterlijk van een model hebt! Echt ontzettend belachelijk. Zelfs als je receptioniste was vind ik het nog belachelijk, de gemiddelde Nederlander is echt geen anorexia-geval. Gelukkig niet zeg!
Voor hen écht tien anderen hoor, ik kan me zo voorstellen dat het er voor slanke meisjes ook niet fijn werken is. Kop op!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:40

Volgens mij is dit niet alleen onbeschoft, maar ook nog strafbaar. Weet het ff niet zeker... Als dat wel zo is en je bent op wraak uit en hebt een rechtsbijstandsverzekering kun je ze behoorlijk dwars zitten...
Laatst bijgewerkt door manic op 28-07-03 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Europe is our playground

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 10:41

Damn ik voel me zo banketstaaf ! Ik ben vreselijk kwaad.
Maar het was al zo raar, ik kwam binnen die mensen keken naar me en moesten lachen, nu weet ik waarom.
Die mensen waen zelf an die types die al minstens 10x botox hadden laten inspuiten, de 'rest' hing gewoon. Het meisje wat nu op die functie zat was zo'n anorexia type.
Ik was zo blij dat ik eerst naar het uitzendbureau was geweest, ze hebben gezien wat ik aan had en vonden het er erg netjes uitzien.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:41

Wat een idioten zeg.
Wees blij dat ze je niet hebben aangenomen, bij zo'n bedrijf wil je volgens mij niet eens werken Boos!
(Alsof in heel NL alleen maar modellen rondlopen )

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:42

Pwah... lekker niks van aantrekken... Their loss, toch? Er zijn genoeg bedrijven waar het wel leuk is Lachen

Europe is our playground

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:46


'Paint' it 'Black'

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:52

Kop op meid! wat een stelletjes nozems zeg. Als je daar bij binnenkomst al zo behandelt wordt, daar zou je niet eens willen werken.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:58

Volgens mij is het gewoon verboden om iemand hierop af te wijzen! Het is namelijk discriminatie. Ze beoordelen je namelijk op iets wat NIETS met die funtie te maken heeft!!
Pff, lekker door solliciteren hoor en je er niet te veel van aantrekken.

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:11

bah wat een eikels! en het is nog stafbaar ook!!!!
zijn ze helemaal lekker!!!
trek het je niet aan!! fijn dat je uitzendbureau wel achter je staat!!!

Dag lieve mama...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:22

Yeesh, kan me goed voorstellen dat je daar een flinke dip van hebt. Maar wees getroost - ik ken ook een bedrijf waar ze juist mijn gezette collega graag aan de balie hadden omdat ze zo'n warme en hartelijke uitstraling had. Waar jij zo afgewezen werd - daar wil je toch niet voor werken?

Gelukkig dat het uitzendbureau achter jou staat. Er is met jou niets mis - dat bedrijf hebben een probleem met hun hoofd.

En sterkte! Solliciteren valt niet mee op het moment, ik hoop dat je gauw iets leuks vind waar ze je waarderen voor de persoon die je bent.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:23

Ik zou zeker even kijken (al is het maar voor je eigen gevoel) of dit wel mag.

Naar mijn mening hebben ze zich nl te houden aan de sollicitatiecode. Als dit daadwerkelijk de reden is, zijn ze strafbaar!!!
Ik kan me voorstellen dat je er nu niet meer wilt werken, maar ik zou er toch even werk van maken. Is het niet voor jezelf dan wel voor de andere die volgen!

Laat niet met je sollen! Je bent geen minder mens toevallig omdat er her en der wat meer zit om vast te houden en van te houden!!!

You go girl!!!!!

Op zoek naar de zon!!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:38

Wat een ***streek, om je op basis daarvan af te wijzen Echt belachelijk!
En jij kan er niets aan doen (dat maakt het no l*lliger), maar al kon je er wel wat aan doen, dan nog waar halen ze het lef vandaan...
Ik denk dat je blij moet zijn dat je daar niet tussen zit, je wilt toch niet eens werken voor/ met zulke mensen.

Dat het uitzendburo achter jou staat en de samenwerking met het bedrijf heeft verbroken, zegt toch genoeg lijkt mij?
Succes met het vinden van een geschikte baan....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:50

Jeetje dat is dus gewoon disscriminatie... lekkere firma zeg...

Maar koppie op jij wil werken dan kun je best gauw een leuke baan vinden!

...Dreaming with my eye's wide open...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:47

Het is echt grof wat ze hebben gedaan hoor, dat kan gewoon niet. Wees blij dat je er niet hoeft te werken, dat moet je niet eens meer willen. Op naar de volgende sollicitatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:52

Djiez wat een pestbedrijf! Die zijn jou helemaal niet waard!!!!!
Laat je hierdoor alsjeblieft niet uit het veld slaan hoor!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:53

Heel belachelijk, dit heet gewoon discriminatie. Laat het bedrijf het lekker uitzoeken. Heb je niets aan!!!

Jammer genoeg heb ik geen leuke passende functie voor je op het moment.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:57

Wat stom joh! Ik zou me ook rot voelen door zoiets. tsssk.

:evaw:

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:57

Bah, dat is inderdaad niet leuk om zo afgewezen te worden. Zoals hierboven ook al een paar keer gezegd zou je bij zo'n bedrijf niet eens willen werken, maar ja daar schiet je nou weinig mee op, feit is dat je gewoon onbeschoft behandeld bent. Kop op en succes met volgende sollicitaties!

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:17

Dat is echt hardstikke l*llig voor je, zoals hierboven al gezegd is dit discriminatie en een bedrijf mag jou om je gewicht niet de deur uitsturen, en wie zegt dat een mooi setje of pak een wat voller iemand niet mooi en representatief staat??!!
Maar veel succes gewenst bij je volgende sollicitaties en laat je door de bekrompen gedachten van 1 bedrijf niet uit het veld slaan!!!!!

Veni, vidi, vici

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:27

Wat een klere streek zeg!!!
wat al een aantal aangaven hierboven is dit inderdaad strafbaar.
het is discriminatie.
Ook al zou jij er wel wat aan kunnen doen dat je 30 kilo zwaarder bent dan het gemiddelde annorexia geval mogen ze jou daarop niet afwijzen!

Dit is echt goed voor je zelfvertrouwen.. heerlijk dit soort mensen !!! Scheve mond Verdrietig

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, BingBot, Britta31, carina, ChanelR, ComscoreBot, Corien_, Duhelo, Eefsel2109, Emmaa_92, Evilou, Firebug, GrapeshotBot, karelien, Laure, LuCa88, Luxorvalkje, Meliaforever, nathe, Paardjes83, Winged, Wopkebrok en 62 bezoekers