Halter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Halter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 10:05

Als je mee wil doen aan de halter klassen (NK) moet je dan echt de manen van je trots afknippen????? Ik dacht altijd dat je ook een hengstevlecht mocht gebruiken.

Ik wil heel graag meedoen aan de NK Halter maar ik wil geen manen knippen Huilen Huilen .


calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:10

hallo aan het n.k je rijd nog bij de beginners


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:13

calemity_jane schreef:
hallo aan het n.k je rijd nog bij de beginners


Volgens mij vraagt ze iets over het onderdeel halter, daar is geen beginners- klasse van..........


In de Halter mag je ook gerust een hengstenvlecht doen bij je paardje. Ongeacht of het merrie of hengst is Schijnheilig ........

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:15

Aan de halter kun je altijd meedoen, je kunt starten bij de Open en bij de Amateurs (als je amateurstartgerechtigd bent)
Je bent niet verplicht om de manen te kortwieken al doen de 'pro's' het wel. Een mooie hengstenvlecht vind ik net zo netjes staan, doe hem wel aan de rechterkant zodat de jury als eerste een mooie kale nek ziet.
Om de manen goed plat te laten liggen kun je er een halfnatte handdoek over heen leggen. De vlecht moet je niet te lang van te voren erin doen, want als het paard zijn hals strekt rekt de vlecht te veer uit en gaat lelijk staan.

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 10:25

Jaaa ik doe mee aan de NK Reining op het hoogste niveau..... Haha! hahahaha.

Nee hoor gewoon halter. Dat gaan we hopelijk wel reden.

Maar stel dat ik een vlecht maak kosten mij dat dan geen punten? Verward

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:38

Nee, joh..........kost je echt geen enkele punt, als je het maar netjes maakt! En da's een kunst op zich, dus oefen vaak!!! Oefen ook het halteren natuurlijk goed! Je paard moet er 'staan' en zich vol elegantie aan de judge laten zien.......samen met zijn voorbrenger.....

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 10:54

Ohhhh gelukkig.
Nou ik ga vanavond eens kijken wat we er tot nu toe van bakken. Ik denk dat we vanavond niet echt aan het rechtzetten toekomen. Het netjes aandraven gaan we eerst proberen.
Gisteravond alle blaadjes tevoorschijn gehaald met alle artikelen over halter en ik heb er weer een hoop van geleerd. Dat tegelijk lopen lijkt me wel moeilijk.
Zo las ik gisteren ook (in het wran boekje) dat het niet gewenst is om oorharen en tastharen te scheren. Maar dat hoor ik wel heel veel mensen doen. (waaronder ikzelf Schijnheilig )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fantast en 8 bezoekers