passier dressuurzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

passier dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 02:07

Twee jaar geleden kocht ik een Passier Grand Gilbert dressuur zadel, nieuw. daarvoor reed ik altijd op Passiers van anderen en had vaak wat moeite om groot bewegende paarden uit te zitten, maar iedereen om mij heen vertelde me dat zo'n Passier me juist in de juiste houding zou zetten.
Toen ben ik op een bekende dressuurstal gaan werken en had op elk paard een oud KN-zadel liggen. Die heeft een veel minder diepe zit en minder dikke bovenbeenwrongen, maar mijn zit verbeterde aanzienlijk. Ook de paarden die ik nu rijd, hebben allemaal een oud KN-zadel. Ik heb totaal geen problemen met m'n zit, totdat ik van de week weer op een Passier grand gilbert zat (exact dezelfde als mijn eigen). Ik was mijn hele zit kwijt en was binnen vijf minuten doorgereden. Het gekke is dat er nog een aantal andere mensen om mij heen afstappen van hun 'Passier-geloof'. Bij mij lijkt het in ieder geval alsof ik niet in die zadels 'pas'.
Heel verhaal, maar de vraag is natuurlijk of er mensen zijn met vergelijkbare ervaringen of juist niet. helemaal fan van Passier? Misschien een verklaring of een oplossing? Er ligt namelijk een gloednieuw zadel van 2000 euro in de kast met alles erop en eraan, tja verkopen of kan ik er nog wat mee?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 08:37

Mijn vriendin heeft ook een passier Grand Gilbert. Gloednieuw. Ik kan er niet in zitten. Ik dweil door dat zadel heen, val voorover, mijn benen gaan in stoelzit. Kortom ik vind het niks dat zadel.

Ik heb zelf na heel lang zoeken een chamberian dressuurzadeltje gekocht met een halfdiepe zit, dat precies past. Ik heb toen ik het kocht niet op geld gekeken, dus toen deze als het best zittend uit de bus kwam, was ik zeer verbaast. Ik kwam van een stubbendressuurzadel en voelde me sowieso niet echt op mijn plek in de dressuurzadels met diepe zit.

Volgens mij ligt het aan je eigen bouw en de bouw van je paard of zo'n zadel fijn zit. Ik heb inderdaad een groot paard. ca 1.70. Dat kan wel meespelen.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 08:58

Ik heb op mijn paard van 1,70m. ook een Passier GG en ik vind hem heerlijk zitten.
Hiervoor heb ik heel veel andere zadels geprobeerd (incl. de KN van mijn instructrice) maar ik zweer toch echt bij de Passier. OK dan!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:07

ik vind het een zalig zadel, het ligt op twee KWPN-ers over 1.63 en 1.68 maar als het jou niet bevalt, zou ik het eerst nog een tijdje proberen en anders iets anders zoeken.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:12

Het is volgens mij altijd even wennen als je op een ander zadel stapt, eigenlijk kan je het pas goed beoordelen als je er een aantal keren op hebt gezeten en ermee hebt getraind. Helaas is die mogelijkheid er vaak niet.

Ik heb zelf een KN en een Barnsby, als ik enige tijd niet op de Barnsby heb gereden is het even wennen omdat je dieper in het zadel zit ten opzichte van de KN maar de tweede keer is het dan weer erg prettig.

liekeltj
Berichten: 72
Geregistreerd: 23-02-08

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:23

Lielle schreef:
ik vind het een zalig zadel, het ligt op twee KWPN-ers over 1.63 en 1.68 maar als het jou niet bevalt, zou ik het eerst nog een tijdje proberen en anders iets anders zoeken.


Wat voor een passier precies ,ik zoek namelijk ook een dressuurzadel voor mijn KWPN-er van 1.63m
Knipoog

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: passier dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:33

denk dat deze vraag beter niet bij verzorging, stalling en weide kan.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: passier dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:50

nou ja, aangezien het uit 2003 is, is het mss niet zo raar.

Tessa

Berichten: 2057
Geregistreerd: 11-09-05

Re: passier dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:27

Behoorlijk oud topic, dus bij deze een slotje Lachen