Met Torsion / Barefoot wedstrijden starten ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Met Torsion / Barefoot wedstrijden starten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 20:30

Vraag ik me al een tijdje af ,

zou je met een boomloos zadel zoals de Barefoot mogen starten op wedstrijd Verward

Heb geen regelboekjes enzo bij de hand , weet eigenlijk niet of er over zadels wel wat staat beschreven.

Ik heb zelf het vermoeden dat het bij een dressuurproefje niet mag ,
maar bij een springparcoursje of andere tak v/d paardesport misschien ?

Weet iemand dit ? Lachen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:40

Citaat:
Het paard/de pony dient te zijn opgetoomd met een deugdelijk, goed passend en in behoorlijke staat van
onderhoud verkerend engels (dressuur)zadel, hoofdstel en bit. Het rijden met een westernzadel is niet toege-staan.


dus ik verwacht van niet

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 21:06

En dit geldt alleen voor dressuur , of.... ? Lachen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:08

Ja, want daar heb ik bij gekeken.
Springregelement heb ik niet doorgekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:17

Ik zat net door het springregelement te neuzen, maar zag daar niets over zadels staan.
Misschien kijk ik er wel overheen, dus als iemand iets weet

Dus zou het mogen (zeg ik twijfelachtig)

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:21

Ik heb laatst toevallig met iemand van de Torsion staan praten en toen vroeg ik aan hem hoe het zat met wedstrijden.
Nou hij heeft een hele discussie met de KNHS gehad, maar om een lang verhaal kort te maken:
Er staat nu nog nergens in de regelementen dat het niet mag,maar waarschijnlijk worden de regelementen er in april 2004 wel op aangepast.
Dus je kunt het proberen, waarschijnlijk dat de jury er wel een opmerking overplaatst,maar in de regelementen staat niet dat het niet mag.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:32

het klinkt idioot. wat zal de reden zijn om het niet toe te staan?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 21:39

Dat het niet een standaard Engels-ouderwets type is denk ik.

Andere zadels zoals Stocks , Podiums en wat dies meer zij zullen ook wel niet toegestaan zijn. Of zonder zadel of met een BB-pad.

Niet volgens het protocolletje he Lachen

Ik vind het eigenlijk ook een beetje overdreven , met iets anders dan een dressuurzadel maak je het jezelf wel minder makkelijk , maar dat zou je toch eigenlijk zelf moeten weten Verward

Maarja het staat ze natuurlijk vrij om de eisen zo krap te stellen als ze willen.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:54

Ik zou gewoon nog eens doorvragen bij de KNHS, je moet dan wel geduld hebben denk ik Schijnheilig
Want die meneer werd ook telkens van links naar rechts gestuurd.
Maar uiteindelijk gaven ze wel toe dat het inderdaad in de regelementen niet stond beschreven dat het niet mocht.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd,misschien dat ik maar eens even met ze ga mailen..........wie weet

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 06:35

Je kunt geheid verwachten dat je minpunten krijgt, zo mag je ook niet bitloos starten of met hoefschoenen, maar wel met een niet aan de veiligheidsnorm voldoende cap (?).

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:32

Eer bestaat een boomloos zadel dat er op het eerste oog precies als een 'normaal' dressuur- of springzadel uitziet ( www.ansursaddle.com ), en waarmee in ieder geval in Amerika en Engeland tot op het hoogste niveau wedstrijden gereden worden.
Denk dat het stomweg zo is dat als het er maar 'normaal' uitziet, het geen probleem is. Er staat nergens in de regelementen dat er een boom in een zadel moet zitten, maar de torsion/barefoot wijken qua model waarschijnlijk gewoon teveel af. Dacht dat ze in Duitsland wel al iets verder waren met het accepteren op wedstrijden, dat zou je eens even op moeten zoeken.
Wat betreft de Ansur zadels heb ik me rot gezocht om in Nederland iemand te vinden die er een heeft (ze moeten er wel zijn volgens de amerikaanse firma) maar dat is tot op heden nog niet gelukt.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

blufy00
Berichten: 40
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:19

Zover ik weet mag je alleen bij endurence starten met een boomloos zadel !

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:49

In Duitsland mag je in ijslander gangenproeven ook deelnemen (volgens het IPZV) met de Torsion. Tegenwoordig rijden veel ijslander-toppers wedstrijden met ijslandse pads (ook boomloos)
Voorheen was het zo dat er in een zadel "hout" moest zitten en heeft er ooit een ruiter uit protest een lucifer tussen zijn pad gestoken opdat hij anders gediskwalificeerd zou zijn. In Nederland heb ik nog niemand zien deelnemen aan wedstrijden met een boomloos zadel, maar ik weet dat ze er ongetwijfeld moeten zijn.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:56

Karina schreef:
Wat betreft de Ansur zadels heb ik me rot gezocht om in Nederland iemand te vinden die er een heeft (ze moeten er wel zijn volgens de amerikaanse firma) maar dat is tot op heden nog niet gelukt.


De meeste mensen met een Ansur zadel houden ze zelf, dus 2e hands vind je ze toch niet... Zijn ook behoorlijk kostbare zadeltjes dacht ik...

Oh, en als een by the way... Heather Moffet heeft ook net een nieuw treeless/boomloos zadel uitgebracht..

Voor de liefhebbers:

http://www.enlightenedequitation.com/pu ... eedom.html

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:26

manic schreef:
De meeste mensen met een Ansur zadel houden ze zelf, dus 2e hands vind je ze toch niet... Zijn ook behoorlijk kostbare zadeltjes dacht ik...



Mijn bedoeling was niet om er een 2e hands te koop te vinden in Nederland, maar om zo'n zadel eens "in het echt" te kunnen bekijken en evt. proberen.
Ze zijn inderdaad behoorlijk kostbaar, dus voor mij houdt het hier op, ik ga zo'n klap geld niet op de gok uitgeven zonder dat ik kan proberen of ik het wat vind.
Ansur verwijst naar distributors in IJsland en Engeland, maar dat vind ik nog steeds behoorlijk uit de richting om eens even te gaan kijken Haha!
Jammer, want het klinkt op zich erg interessant.

Ga ook even op jouw linkje rondneuzen!

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:15

De Heather Moffet is ook behoorlijk aan de prijs, het vervelend van de Ansur is inderdaad dat er geen gebruikers te vinden zijn in Nederland, en verder vind ik het niet terecht (als je de prijs rekend voor dit zadel) dat je er nog allemaal accessoires tegen een meerprijs bij moet kopen.

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 18:37

De Ansur is idd bizar duur , dat vind ik echt geen normale prijs meer...
zie ook niet een goede reden waarom het zo duur moet zijn .....

Wel leuk , met die lucifer Sibold Haha!

Vippie : idd , bitloos en met hoefschoentjes mag ook niet , is ook al zo kleinzielig eigenlijk Boos!

Maarja , die Engelse mutsentradities allemaal he , daar wordt geen vooruitgang in geaccepteerd....of ben ik nu erg bot in deze reactie Verward

Ik ga even dat Heather Moffet-gebeuren bekijken , ken ik nog niet Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 4 bezoekers