Vreemde trailer, scheve paarden en geen klep

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Vreemde trailer, scheve paarden en geen klep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 14:41

Ik zat me een beetje te vervelen en zocht naar trailers op inet. Nu kwam ik een vreemd merk tegen op een belgische site http://www.guycuypers.be/jeanlucfautras.htm , het gaat om het merk fautras, daar hebben ze trailers waarin de paarden scheef staan, ben benieuwd of dat handig is.

Op zich lijkt de trailer met voorin een kleine living me wel erg prettig Schijnheilig (beetje dromen is niet verkeerd toch), op de homepagina van fautras staan filmpjes waarin de paarden ingeladen worden, de trailers hebben namelijk geen klep (sommige een klein uittrekklepje), op de film ziet het er erg makkelijk uit. Maar wat nu als de paarden er achteruit uit moeten, gaat dat ook zo makkelijk Verward

Homepag: http://www.fautras.com/fr/index.php

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 17:23

Afbeelding
Afbeelding

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 17:38

Volgens mij noem je dat in het engels een Step-Up trailer o.i.d. In Amerika zijn ze erg in, ikzelf weet voor de paarden niet echt een voordeel, Door het schuin plaatsen kan je trailer smaller zijn dan wanneer je ze overdwars vervoert zoals in een vrachtwagen. Ook schijnt het dat sommige paarden liever schuin reizen dan zoals in onze twee paardstrailers. Je hoeft in elk geval geen klep naar beneden en naar boven te doen. Volgens mij is er in Nederland 1 dealer die zulke trailers verkoopt, maar ik weet zo niet welke.

UK_eef

Berichten: 4217
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:24

dit is juist superhandig, scheelt een hoop gekloot. inderdaad worden ze in Amerika al eeuwen zo gebruikt, ik vind het wel superhandig hoor!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:36

Dat zonder klep lijkt me ook handig!

Dat ze schuin in de trailer staan is fijn voor ze want paarden reizen liever schuin (vraag me niet waarom, ze zullen wel een beter evenwicht hebben zo).

Nou, zo een mochten ze bij mij wel langsbrengen hoor! Lijkt me een handige trailer!

[edit] het uitladen achteruit is toch ongeveer hetzelfde alsof het paard een stoeprand afgaat achteruit? En konden ze niet ook van voren af naar buiten? [/edit]

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 19:49

Sjuimpje heeft jaren met een Fautras trailer gereden. Dat was een gewone 2-paards waar ze ook gewoon recht instonden. Die trailer had ook zo'n uittrekklepje, maar geen laadklep, de trailer ging met deurtjes dicht.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 09:21

Ben wel benieuwd hoe Sjuimpje die trailer dan vond en waarom ze is overgestapt op een andere trailer. Vanaf de plaatjes lijkt de trailer me vrij 'sober'.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:07

KLopt! Ik vind het echt een ideale trailer. Wij hebben er ook een. Helemaal het einde
en nooit meer drama's op een laadklep.
BTW: We hebben er nog een te koop...... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:32

Mooie trailers, wij hebben het ook overwogen een te kopen maar zijn toch voor een Ifor Williams gegaan.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 11:03

Ilindra schreef:
Mooie trailers, wij hebben het ook overwogen een te kopen maar zijn toch voor een Ifor Williams gegaan.


Waarom, ik neem aan dat je de trailers hebt vergeleken. Zijn ze overigens in Nederland te koop Verward

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:01

Mijn bijrijdpaard laadt nogal moeilijk op de gewone trailer. Laatst ben ik door andere mensen weggebracht met zo'n trailer met lage instap en dat ging super. Hij keek er eens naar, tilde zijn voorbeen op, twijfelde nog even of dat wel de bedoeling was en binnen 1 minuut stond hij erop. Achteruit eruit is een kwestie van oefenen. Hij voelde even met de achterbenen waar het einde van de trailer is en na twee keer stapte hij er zonder mankeren uit. Lijkt dus een heel goed idee, ze zijn alleen geloof ik niet echt goedkoop...

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:38

zo scheef staan is volgens mij echt veel prettiger. Ik weet nog wel dat we Sharif gingen halen bij Esther en elke keer als we bij hem gingen kijken stond ie zo (hij stond los)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: desireeee_x, MyWishMax, Pantykous, Taucha en 81 bezoekers