nieuw speeltje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

nieuw speeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 23:51

Jajaja, met de zon erbij Cool toch maar even de nieuwe digi cam uitgeprobeerd. Cheese! Voor de liefhebbers, het is een Sony P-10, en bevalt ons reuze goed. Erg handig in het gebruik. OK dan!

Zie hier, ons goudhaantje met zijn favouriete bezigheid.

Afbeelding
Afbeelding

Met het kopje in de zon

Afbeelding

En een grote knuffel

Afbeelding

Aardig gelukt voor de eerste keer, nou eens kijken of actie-foto's net zo makkelijk te maken zijn }>

Groetjes, Gisela

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 00:07

Heerlijk he, zo'n camera!! Hij ziet er super uit, wat een glans!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 00:09

Zo, die glimt idd als een hondekeutel!
Ik hoop dat je een goede digi hebt voor actiefoto's Gisela, die van mij (Nikon Coolpix 775) valt bij actiefoto's vies tegen.
Bovendien moet je leren omgaan met zo'n camera, hij reageert toch wat trager dan een gewone camera. Dus je moet altijd even voorspellen wat het plaatje gaat zijn dat je op de kiek wilt zetten. Tenminste, dat is bij mij het geval...

Je suis Charlie.

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 00:25

Mijn pa heeft zon ding van zijn werk en wij hebben ook super foto's tis effe kijken met die actiefoto's maar mijn pa is er knap handig ingeworden en dan hebie ook wel wat hoor zeker weten van YES.

En wat is het toch een vreselijk mooi paard iedere foto alles is gewoon mooi aan dat paard echt waar.

Groetjes Trin Party!!

If you have trouble keeping your emotion under control
Focus instead on controlling your thoughts
What you feel is created largely by what you allow
Yourself to think

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 14:41

Tsja, ik had al gehoopt dat naar aanleiding van het onderwerp dat een paar meer geroutineerde digi cam gebruikers mij voor actiefoto's nog een paar tips konden geven. Haha! Ik ben wat dat betreft niet zo heel technisch.
Dus voor iedereen die al langer met de digi's aan de gang is, alle tips voor het goed maken van actiefoto's zijn meer dan welkom.

Groetjes, Gisela

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 15:30

so! Die spieren, fantastisch!

Ik heb zo'n stomme trust, die kan geen acties foto's maken.

Maar mijn ouders hebben een kodak en die is heel goed! Om actiefoto's te maken moet je het knopje al half ingedrukt hebben, dan maakt hij de foto sneller

keep your head up

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 16:08

Gisela schreef:
Tsja, ik had al gehoopt dat naar aanleiding van het onderwerp dat een paar meer geroutineerde digi cam gebruikers mij voor actiefoto's nog een paar tips konden geven. Haha! Ik ben wat dat betreft niet zo heel technisch.
Dus voor iedereen die al langer met de digi's aan de gang is, alle tips voor het goed maken van actiefoto's zijn meer dan welkom.

Groetjes, Gisela


Ik weet niet of jou camera de mogelijkheid heeft om "bewegende" foto's te maken? Als het goed is staat er zo'n klein rennend mannetje onder de SP opties. Dan blijft het bewegende "object" mooi scherp als je hem daarop zet, anders worden vaak de benen wazig.

Ik klik maar gewoon een heel end weg, probeer te klikken als het paard nog wat links in het scherm staat, meestal staat ie dan op de foto in het midden. Veel oefenen en je camera leren kennen, het kost je niks, veel foto's achter elkaar maken en dan zit er altijd wel 1 goede bij.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:44

Mooie foto's, mooi paard ook Kwijl
Ik heb zelf ook een digitale camera, een FinePix A203. Ik heb nog bijna geen actiefoto's gemaakt (dat krijg je met een paard dat absoluut niet actief is Knipoog ) maar rijfoto's enzo worden wel mooi, alleen als ze echt hard gaan bokken en rondracen pakt hij het niet meer.
Wat ik bij mijn oude (gewone) camera altijd deed was het paard volgen terwijl ik een foto maakte, dan weet je zeker dat je hem in beeld heb.
Ik zou idd gewoon veel foto's maken en veel uitproberen, dan merk je vanzelf hoe je de mooiste foto's krijgt.

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:21

wat een knapperd, op mijn camera zit ook een knopje voor bewegende foto`s, je moet alleen wel rekening houden dat zo`n digi langzamer is en dat je al eigenlijk voor de aktie het knopje in moet drukken. Cheese! maar dat wist je denk ik al Knipoog

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:23

Ja dat vind ik er irritant aan. Dat de foto iets later geknipt wordt. Erg mooi paardje trouwens! Lachen Maar dat weet je natuurlijk ook al. Cool

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 11:24

Wij zijn dus gewoon maar gaan uitproberen Schijnheilig . Moet het knopje voor de actiefoto's dus nog vinden Bloos

Maar heel hartelijk bedankt voor deze tips, ik ga van de week maar eens rustig zitten en het allemaal eens goed doorlezen welke opties ik wel en niet heb ....... en het dan opnieuw proberen Haha!

Groetjes, Gisela

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

toran
Berichten: 169
Geregistreerd: 15-10-01
Woonplaats: notter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 11:42

gaaf paard, ziet er super uit , mis alleen de vlekken ( grapje) Clown

En wat de camera betreft ik heb er ook een en gelukkig hoef ik de foto's niet te laten ontwikkelen want als ik in de wei zit en probeer mooie foto's te maken dan zijn er van de dertig er altijd wel een stuk of vijf de moeite waard !!!! Huilen

there is no breezer , like my breezer !

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 16:35

Zo! Die is echt mooi!
Die kleur ook, heel appart.


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 19:36

Wat smeer je op je paard??????? Cool
Of krijgt hij een speciaal glanshapje????
Wat ziet die er schitterend uit OK dan! !!!!!!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:16

wauw die ziet er mooi uit! glanst idd erg mooi!

.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 22:17

Tsja, de kleur van Flash is 'gewoon' sorrel, vos dus, maar zo ziet hij er zomers en 's-winters uit. Cool

Misschien moet dit bij het onderwerp tips die ik zelf had opgestart maar hier is er nog eentje:
om de dag een klein beetje lijnzaadolie door het voer ........

Groetjes, Gisela

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:55

We krijgen de actiefoto's toch wel snel te zien he! Je hebt al een hele zondagmiddag kunnen oefenen ......

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:30

Supermooie knollie hoor! En prachtig koppie ook! Ik ben benieuwd naar de actiefoto's Lachen Lijkt me een prima cameraatje dus Haha!

*****

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:11

ooooooooooooooooooooooooooohw wat n schoonheid!!!!!! op die laatste foto vind ik dr echt suuuuuupermooi!!!! Lovers

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 12:24

Ze zien er goed uit die foto´s! Ik heb ook een digi (Olympus 4040Z) met geen speciale ´bewegende beelden´ knop. Maar als ik het gene dat ik wil knippen in beeld hou en de knop al vast half in druk zodat de camera alvast scherp stelt is het toch heel goed mogelijk actiefoto´s te maken. Je bent dan op het moment dat je iets wilt vastleggen ook veel vlugger. Je kunt dan foto´s als deze maken:
Afbeelding
of
Afbeelding
of
Afbeelding
of
Afbeelding
Het is een kwestie van afdrukken en bidden Knipoog
Voor de laatste twee is de bijkomstige moeilijkheid dat het in een hal is, dus daar is het helemaal moeilijk, maar dat vond ik met een gewone camera ook altijd al een kunst om een goede foto te knippen. Voordeel van een digi is dat je 10 foto´s kunt knippen en ze allemaal weg kunt gooien die niet goed zijn! Lachen

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:01

Gisela schreef:
Tsja, de kleur van Flash is 'gewoon' sorrel, vos dus, maar zo ziet hij er zomers en 's-winters uit. Cool


Ik dacht dat ik geen sorrel wilde... nou, echt wel dus. Wat is hij prachtig, zeg! Ongelofelijk!! Lopen er al veulens van hem rond? Zo ja, laat het me even weten! *LOL* Allemachtig wat een mooi ding! Wat een kleur!! Lovers

Het belangrijkste bij het maken van een actiefoto met een digitale camera is dat je het onderwerp blijft volgen met je lens totdat je de foto maakt. Niet op een punt fixeren dus en knippen wanneer het paard langs komt. Wat krijg je dan namelijk: een scherpe bakrand oid met een waas van een paard er voor langs. Voor het toestel is het belangrijk om je hoofdonderwerp te volgen. Alleen deze simpele tip kan al ontzettend helpen en dit is dan ook het belangrijkste bij een actiefoto.

Voor de rest: er zitten vast wel wat verschillende opties op je toestel. Op mijn digitale camera zit een handmatige bediening, maar ook allerlei standaardinstellingen voor portretfoto's, landschapsfoto's e.d. Zorg ervoor dat je bij actiefoto's geen opties gebruikt voor zogenaamde 'stillevens' of stilstaande objecten. Een landschap is mooi te fotograferen met een landschapsoptie, maar een galopperend paard komt met deze optie volledig verkeerd uit. Ik maak zelf mijn actiefoto's altijd door de sluitertijd en diafragma handmatig in te stellen. Maar ook met een 'klik-klak' digitale camera kan je behoorlijke actiefoto's maken, als je maar zorgt dat je het toestel redelijk stil houdt en het hoofdonderwerp volgt.

De twee onderstaande foto's heb ik even snel opgezocht als voorbeeld van een foto die ik simpelweg heb gemaakt door het hoofdonderwerp (in dit geval een van mijn verzorgQuarters) te volgen

Afbeelding

Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers