te veel gebruik binnenteugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

te veel gebruik binnenteugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 18:55

ik gebruik dus eigelijk te veel mn binnenteugel en daarom loopt ze soms ook scheef over de hoefslag nou is dus de vraag hoe kan ik dit het beste oplossen probeer al steeds minder contact te krijgen op mn binnenteugel door mn hand naar voren te doen en haar gewoon op mnbinnenbeen en buitenhand naar benenden te rijden maar soms moet ik toch nog even mn binnenteugel doorsluiten.

niets is onmogelijk voor hen die willen


spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:27

wat misschien kan helpen is veel gaan sturen.....dus sturen zoals het hoort: met je binnenbeen en buitenteugel als je dat veel doet en het elke keer heel secuur goed doet en dus ook telkens denkt: binnenbeen buitenteugel dan wen je je misschien aan om je binnenteugel minder te gebruiken (ik weet niet of het helpt maar misschien)

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O


suzie66
Berichten: 97
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:45

vraag aan je lesgever of die je zit les wil geven dat ie dan jou paard longeert aan de slof touwtjes of bijzetteugel zonder teugels of een knop in je teugels en dan kan je wel gaan trekken maar dat hepltniet en dan leer je het vanzelf af die knop in de teugels moet wel als je aan de longe zit

paardrijden is net als bloed: je kan niet zonder

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 19:42

Laat je de binnenteugel afpakken. Gesp los en teugels in twee delen.
Het eerste kwartier lijkt misschien onbestuurbaar, maar het helpt wel. Als het een beetje gaat, andere hand (dus andere teugel losgooien).

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:43

Probeer je binnenteugel eens in je buitenhand te houden. Samen met je buitenteugel. En dan houd je je binnenhand wel gewoon in de goede positie naast je buitenhand. Veel succes!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

blufy00
Berichten: 40
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:58

Zoals je zelf al doet je binnenhand naar voren doen is een goede als je dit gewoon volhoud en het dus een gewoonte word komt het hoop ik goed... Je moet natuurlijk dan wel oppassen dan je niet je buitenteugel te kort neemt want dan loopt je paard alsnog schreef Verward

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:59

Je moet je handen juist naast elkaar proberen te houden dus dan moet je je binnenhand niet naar voren doen!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:10

nadenken met rijden ! ;}


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers