1000 kilometer rijden voor vakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

1000 kilometer rijden voor vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 16:29

Ik ga morgen weg! Op vakantie naar Frankrijk met een vriendin en haar ouders en broer. Het is 1000 kilometer rijden en dat rijden ze in een dag, maar dat kan toch nooit!?!? Is toch veel te ver! Straks worden ze moe en krijgen we een ongeluk. Bloos!

[edit:BartVB]Titel[/edit]

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.



Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 17:19

Het is wel te doen hoor, als je voldoende stopt tussendoor.

Rijden de ouders om de beurt of rijdt alleen de vader?

Veel plezier in ieder geval! Lachen

Het leven is een gebakje!

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 18:14

alleen de moeder rijdt, geloof ik, maar zeker weet ik het niet

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:19

Daar doe je dan ongeveer 9 uurtjes over. Igg wij wel, als we naar oostenrijk rijden en dat is ook 1000 km.
Wij rijden in één stuk door, we stoppen wel een paar keer om te tanken en om de benen te strekken.

We hebben zelfs een keer 21 uur in de auto gezeten Bloos! Toen stonden we in de file Boos!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:22

1000 kilometer rijden wij ook ongeveer in 1 dag. Dan wisselen we wel om de 2 tot 3 uur van bestuurder. Even beentjes strekken en naar het toilet.

Bij dat soort lange ritten nemen we vaak lekker koffie en broodjes mee in de auto, flessen fris voor later op de dag en tegen de avond vaak een stop bij een Burger King oid Vork. Goed te doen hoor .

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:03

1000 kilometer is prima te doen, maak je geen zorgen !
Veel plezier op vakantie !

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:13

Wij rijden in etapes naar onze vakantie bestemming... als we richting Zwitserland gaan, zoeken we een camping in Duitsland. Dus we zitten niet de hele dag in de auto... vind ik erg vermoeiend en veel gestress... Maarja, het ligt ook wel aan de omstandigheden. Als het regent rijden we bijv. langer door naar een plek waar het mooi weer is Tong uitsteken

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:28

Mijn ouders en broertje en vriendin zijn nu ook op vakantie en dat is een kilometer of 950. Rijdt mijn vader alleen, gewoon zorgen dat ie goed uitgerust is en wat vaker stoppen om benen te strekken en even te rusten. Veel plezier op vakantie!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:46

wij moeten dit jaar ook 1000 km
we gaan dan 's avonds weg en rijden snachts (om niet 's avonds laat dood moe op je bestemming aan te moeten komen, alles uitpakken enz)
alleen m'n vader rijdt waarschijnlijk (m'n moeder durft niet op rijkswegen).
ik heb dan hopelijk net m'n rijbewijs maar ik mag niet in m'n vaders auto ivm de verzekering (auto van de zaak)

wat doen jullie trouwens onderweg?
ik kan me altijd prima vermaken met naar buiten turen, naar buiten turen ennuhhh naar buiten turen Lachen zal me dan echt niet gaan vervelen, vooral in het buitenland niet Lachen

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 23:03

SharirBobby schreef:
wat doen jullie trouwens onderweg?
ik kan me altijd prima vermaken met naar buiten turen, naar buiten turen ennuhhh naar buiten turen Lachen zal me dan echt niet gaan vervelen, vooral in het buitenland niet Lachen


Nah, meestal pak ik een kussen en ga ik slapen, slapen en nog eens slapen Haha! In de hoop dat de tijd dat we in de auto zitten snel voorbij gaat.... En als ik niet kan slapen, pak ik een tijdschrift... daar kan ik me ook makkelijk een paar uur mee vermaken Lachen

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 23:17

onze vakantie was 1400 km en daar dede we 1 dag over (MET CARAVAN)

dus valt best mee hoor!!

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 00:07

Wij hebben dit jaar 1200km gedaan op 1 dag...
De heenrit van half 8 's avonds tot half 10 's morgens met 's nachts 2u stoppen om te slapen en tussendoor nog wat kleinere stops.
De terugrit 's morgens vertrokken om half 9 en 's avonds om half 9 thuis.
En dat hebben we met 1 chauffeur gedaan, omdat ik nog geen autostrade had gedaan en Hans liever zelf reed, wat ik goed begrijp, ik reed toen nog geen jaar met de auto (wel bijna maar je kent mannen eh !!!)

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 00:25

Jessie88"]
[quote="SharirBobby schreef:
wat doen jullie trouwens onderweg?
ik kan me altijd prima vermaken met naar buiten turen, naar buiten turen ennuhhh naar buiten turen Lachen zal me dan echt niet gaan vervelen, vooral in het buitenland niet Lachen


Nah, meestal pak ik een kussen en ga ik slapen, slapen en nog eens slapen Haha! In de hoop dat de tijd dat we in de auto zitten snel voorbij gaat.... En als ik niet kan slapen, pak ik een tijdschrift... daar kan ik me ook makkelijk een paar uur mee vermaken Lachen
[/quote]

De helft van de weg janken omdat je je grote vakantieliefde hebt moeten verlaten Lovers (en altijd meent dat dat nou net de ware was Nagelbijten / Gniffelen ). En de andere helft bijslapen omdat je te veel tijd hebt verdaan met het echte vakantie leven.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 01:46

Vorig jaar zijn we naar Zuid Frankrijk(tot aan zee) gereden, dat is volgens mij wel meer dan 1000 km en dat was prima te doen.
Met vouwwagen erachter en ik die wagenziek ben.
Op de achterbank kun je iig 2 slaapplaatsen maken(ik weet neit met hoeveel jullie zijn?) 1 ligt op de achterbant ander in die groef waas je je voeten normaal hebt. gewoon opvullen met tassen en dekens.
Nou, ik heb heerlijk geslapen Haha!

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:58

Is goed te doen. Wij zijn vorig jaar ook naar zuid frankrijk geweest, net op de grens van Spanje.
Dat reden we ook in 1 dag.
WE gingen 's ochtends heel vroeg weg en kwamen heel laat aan. Om de paar uur wisselden we wel van bestuurder.
Als dat niet gebeurt kan het ook makkelijk.
We zijn ook een keer naar bordeaux gereden in 1 keer en toen heeft alleen mijn vader gereden, omdat mijn moeder ziek was.

Niets te kiezen, wat je nu hebt kun je morgen weer verliezen. Wat moet je doen met goede raad en met adviezen? Kijk niet om, maar volg je weg...
    HitchHike today for a better world tomorrow

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:37

Apple schreef:
1000 kilometer rijden wij ook ongeveer in 1 dag. Dan wisselen we wel om de 2 tot 3 uur van bestuurder. Even beentjes strekken en naar het toilet.

Bij dat soort lange ritten nemen we vaak lekker koffie en broodjes mee in de auto, flessen fris voor later op de dag en tegen de avond vaak een stop bij een Burger King oid Vork. Goed te doen hoor .

Zo rijden wij straks met zijn 2-tjes naar Italie. Nouja, H. rijdt alleen en voorzie hem van al het lekkers wat in de auto ligt.

Fiesta, freiberger, what else?

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:12

Makkelijk te doen hoor! Ik heb gister nog 1200 km gereden naar Wenen, Oostenrijk (met een 100 km omrijden! grrr).

M'n ouders rijden vaak 1600 km op een dag naar Spanje. Wel een lange zit, maar ook prima te doen.

Tip: rijdt wel lekker door (dus geen 120), want anders is het inderdaad niet uit te houden...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:21

Toen ik nog bij mijn ouders woonde gingen wij op vakantie naar zuid-frankrijk, geloof dat zij wel meer reden als die 1000 kilometer, als ze afwisselen en onderweg enkele malen stoppen om de benen te strekken en wat te eten enzo moet dat makkelijk te doen zijn. Om de reis wat dragelijker te maken ging ik altijd even liggen pitten, als je dan weer wakker wordt ben je alweer een stuk verder Knipoog Haha!

Veni, vidi, vici

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:37

wij rijden ook zoiets meestal in 1 dag, naar Frankrijk was 1200 km en dat lukte in 11 uur. mijn ouders wisselen wel om de 2 uur ongeveer even.
Wij zaten wel altijd met zn 3-en op de achterbank (gelukkig hebben we wel een grote auto, met ieder een eigen stoel zeg maar).

Toen we naar Italie gingen hebben we wel ergens overnacht.
Het is best te doen, toch vind ik het vliegtuig fijner *LOL* dan ben je in 3 uurtjes in Griekenland. Ik ben dit jaar meegeweest met een vriendin naar Griekenland, dus mijn broertje en zusje hebben de achterbank nu met zijn 2-en.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie