[JV] beenbeschermers wel of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

[JV] beenbeschermers wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 15:35

Hi!
Er werdt mij laatst verteld dat je tijdens je proef geen beenbeschermers om je paard z'n benen mag hebben. Is dit waar? Ik wil ze nml om laten omdat mijn paard met haar achterbenen heel erg strijkt. Ik heb ijpekousen achter omdat een strijklap niet groot genoeg was (ze strijkt ook boven een strijklap). Als ik ze niet om doe loppt ze haar hele achterbenen open. Mag ik ze nou wel of niet omlaten?

Groetjes kim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 16:12

helaas, het mag niet
En er is geen ontheffing voor te krijgen.

Wat zou kunnen helpen is net voor je de proef ingaat er een laag vasaline op te smeren, dat glijd een beetje.
Geen idee of dat eigenlijk mag.

En dit is toch geen jury vraag, maar een algemene wedstrijdvraag, toch?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:10

Het mag idd helaas niet....

Met inrijden mag het uiteraard wel, dus dan zou je er in ieder geval wel mee kunnen rijden.... die 6 minuten tijdens de proef zal je paard toch helaas zonder beschermers moeten lopen..

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:47

Als je hoort wat sommige mensen in beenbescherming kunnen doen is het eigenlijk maar goed ook!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 00:47

heeft dat nut dan, van alles in de beenbescherming doen, geloof niet dt je paard daar erg mooi van gaat lopen....

blufy00
Berichten: 40
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:41

Ik heb precies hetzelfde mijn paard strijkt ook heel erg maar je zou gewoon naar de jury moeten gaan en je probleem voorleggen en kijken of je ze wel in je proef mag omhouden meestal is dat niet het geval maar je afentoe laten ze het wel toe Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:44

dat mag absoluut niet, en met een beetje pech dient een mederuiter protest in en word je gediskwalificeerd. Die jury zouden ze ook zijn brevet moeten afnemen, dat soort centrale regels moet je gewoon handhaven, en niet zelf denken dat je het beter weet.