Melden bij jury zonder voorlezer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Melden bij jury zonder voorlezer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 11:32

Ik ben van plan in de toekomst mijn proeven uit mijn hoofd te rijden, maar nu heeft de voorlezer natuurlijk vaak nog meer dingen te doen dan alleen maar voorlezen.

Als je geen voorlezer hebt, hoe meld je je dan bij de jury? En hoe doe je dat als je papieren moet laten zien?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:01

Je kunt je melden door bij de juryauto halt te houden en je naam ed. te zeggen. Op veel wedstrijden gebeurt dat al, ook al is er een voorlezer voorhanden die dat ook zou kunnen doen.
Met papieren is het wat lastiger, je hebt tegenwoordig hele boekwerken die je niet zo makkelijk in de binnenzak van je jasje stopt.
Je zou er voor kunnen kiezen om voor aanvang van de rubriek even paardloos langs te gaan en alvast je papieren laten zien, dan heb je dat maar gehad.
Of vragen aan omstanders (bijv. ringmeester) of je daar je papieren even achter mag laten, voor het geval je ze nodig hebt.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:44

gewoon een 'papierbrenger' meenemen naar de wedstrijd, die laat dan even alles zien enzo, en daarna je proef rijden

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:51

Je kunt je inderdaad zelf aanmelden bij de juryauto. In de winter moet je je vaak van tevoren al melden bij het secretariaat.
Ik heb het nog nooit mee gemaakt dat je papieren moet laten zien. Als het gebeurt kun je altijd nog vragen of je ze achteraf mag laten zien, of inderdaad aan iemand anders geven, maar dan kan nogal lastig zijn.

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 17:58

Rijd ook meestal de proef uit mijn hoofd (beter voor mijn concentratie en ik meld het dan vooraf. De jury geeft dan meestal een teken door de hand op te steken, dus dan kan je beginnen. Wat betreft die papieren, die hoef je haast nooit te laten zien en anders vraag je het of je ze later mag laten zien, want meenemen is idd lastig als je alleen bent.

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:50

Hallo Manon,

Sinds een paar wedstrijden heb ik ook uit het hoofd gereden. Best eng de eerste keren... Maar het is goed gelukt. Ik ben nu Z1 en ga alleen naar wedstrijden. Elke keer was het een crime om een voorlezer te vinden, helemaal omdat het Z is. En dan moet je ook maar afwachten of ze geen fouten maken, of je ze verstaat enz. Dus ik ben uit het hoofd gaan rijden. Vind het nog heel spannend maar het lukt goed, nu de wp nog... Ik heb een paar keer gedaan dat ik het boekje in mijn broek stop, dat is niet fijn met dit warme weer. Ook heb ik wel eens vantevoren bij de juries gemeld dat ik uit het hoofd reed en nu mijn papieren alvast liet zien. Of ik legde de papieren bij de eerste jury neer en haalde ze tussendoor op en legde ze dan bij de tweede. Da's wel lastig. Wat wel handig is: maak kopietjes van je proeven, die kun je dan gewoon in je broek stoppen en voor de proef even snel doornemen. Dat doe ik wel altijd nog. Daar heb je dan niet zoveel last van. Een rugzakje heb ik ook geprobeerd tijdens het inrijden, maar dat zit ook niet lekker. Een bodywarmer met grote zakken kan natuurlijk ook maar is in de zomer niet zo aan te raden. In de winter hoeft het niet, want dan hoef je geen papieren te laten zien, dat scheelt weer. Veel succes! Haha, weet je wat van mij wel mag? Bonuspunten omdat je uit het hoofd rijdt!!! Is tenslotte veeeeeel moeilijker dan je maar voor te laten lezen? Misschien dat ik dan een winstpunt haal?

Groetjes,
Agnes

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:07

Tot nog toe heb ik geen papieren hoeven laten zien aan de jury's, op geen enkele wedstrijd. Maar anders is mijn vader meestal wel in de buurt, of de eigenaar van Duvel, want die brengt me meestal. En dan laat ik die de papieren bij zich houden en als ik ze dan toch zou moeten laten zien, dan kan dat dus wel.
Ik rijd ook meestal uit mijn hoofd, gaat over het algemeen goed. Heb toevallig net twee keer achter elkaar een keer verkeerd gereden, maar dat gebeurde me met lezer ook nogal eens (vaker nog).
Alleen met grote concoursen durf ik niet zo goed, ben bang om afgeleid te worden door de lezer uit de ring naast me, dus ik heb me pas weer twee keer voor laten lezen. Een keer was op een groot concours en de tweede keer was op een wedstrijd waar ik 's avonds voor het eerst een kur op muziek zou rijden en daar zo ongelofelijk zenuwachtig voor was, dat ik het verstandiger vond om een lezer naast de ring te hebben staan.

off-topic:
Agnes schreef:
Haha, weet je wat van mij wel mag? Bonuspunten omdat je uit het hoofd rijdt!!! Is tenslotte veeeeeel moeilijker dan je maar voor te laten lezen?


Mijn ervaring (als fanatiek uit het hoofd rijder) is dat het af en toe nog wel eens een puntje scheelt, als je uit je hoofd rijdt. Bij twijfel krijg je wat vaker het voordeel, tenminste, dat is mij tot nog toe overkomen bij het uit het hoofd rijden.

blufy00
Berichten: 40
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:20

Ik zou als ik jou was ook gewoon bij de jury je naam enzo zeggen en dan iemand anders je papier werk laten geven je gaat toch niet helemaal alleen op wedstrijd ?