KN-zadels andere typenamen producent/winkel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

KN-zadels andere typenamen producent/winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 13:24

Ik heb gisteren een KN-zadel gezien in een winkel die mij toch erg aansprak. Maar als ik op de website van KN kijk kom ik het typenaampje niet tegen en weet ik dus ook niet welke het is. Nu is de info toch aardig beroerd en erg algemeen op de site maar goed. http://www.kn.sattlerei.at/produkte/saettel.asp

In de winkel was het de KN Tango, maar op de site vind ik alleen: Allegro, Largo, Symphonie, Walzer. Maar ik kan hier niet zien hoe de kniewrong nu is en dat is voor mij toch een herkenningspunt.

De Tango die ik gezien heb had een redelijk diepe zit en heel flink wat kniewrong. Zachte padding in de zitting en een voorsingel.

Kent iemand dit zadel en heeft iemand de juiste afbeelding voor me?

Of weet iemand wat van dit zadel? Ervaringen? Recenties? Alles is welkom Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:40

De tango is behoorlijk nieuw.

Diepere zit, bredere zadelkussens, meer ruimte tussen de zadelkussens, zachtere zit, breder zitvlak, verbeterde pasvorm, hogere kniewrongen welke de lijn van uw bovenbeen volgen, bijna onbeperkte mogelijkheden om het zadel goed passend op het paard te krijgen.

Prijs ongeveer 1650 euro!

Dat is wat ik weet... afbeelding zal ik voor je zoeken...

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 13:48

Hey, dat klinkt als degene waar ik gisteren in de winkel m'n bips ingeplant heb *LOL* Die was idd EUR 1650,00. Als je een afbeelding kan vinden heel graag

En mochten mensen ervaringen hebben of gehoord hebben? Ik hoor het graag van je Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:52

Ik heb een afbeelding, ben hem nu voor je aan het scannen... momentje!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 13:53

Wha! Geweldig! thanx!!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:59

Afbeelding
De tango.

Afbeelding
Dit is de Symfonie

Je ziet dus een duidelijk verschil in de wrong.

Er zullen waarschijnlijk nog niet veel ervaringen mee zijn omdat het zadel echt erg nieuw is en nog niet in veel winkels wordt verkocht.
Hypodrama verkoopt het, maar heeft het zadel dus niet standaard in de winkel liggen, ook lekker snugger.

Heb er al op proefgezeten en het zit erg lekker!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 14:04

Thanx!! Daarom snapte ik de site al niet, ik kon het zadel er niet uithalen, terwijl de kniewrong toch een duidelijk signalement van dit zadel is.

Ik heb het zadel bij Horse Plaza in Nieuwegein zien liggen. Ik heb er op gezeten op zo'n zadelbok (een stukje rug zeg maar *LOL*) Ik vond het super zitten. Begin ook erg de kriebels te krijgen om m'n Anky Dressage er tegen te gaan inruilen.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:06

Mayo schreef:
Thanx!! Daarom snapte ik de site al niet, ik kon het zadel er niet uithalen, terwijl de kniewrong toch een duidelijk signalement van dit zadel is.

Ik heb het zadel bij Horse Plaza in Nieuwegein zien liggen. Ik heb er op gezeten op zo'n zadelbok (een stukje rug zeg maar *LOL*) Ik vond het super zitten. Begin ook erg de kriebels te krijgen om m'n Anky Dressage er tegen te gaan inruilen.

Horse plaza is idd. van dezelfde keten.
Ik heb dus ook op zo'n zadelbok (stukje rug Knipoog) erop gezeten.

Nadeel vind ik alleen dat het zo'n stugge boom is. Totaal niet meeverend. Het is zo'n beetje in dezelfde prijsklasse als de passier en die heeft dat wel. En hoe meer het meeveert, hoe beter het voor de rug is.

Ik twijfel dus ook nog!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 14:08

Hmm, zolang heb ik er niet op gezeten om dat te kunnen merken. Zou heel goed kunnen... maar de zit en de kniewrong, heerlijk!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:11

Hoeveel rekenen ze op passervice als je niets koopt/inruilt???
Gewoon aangeven dat je twijfelt en graag wil proefrijden... wie weet kan je het dan proberen. In principe is KN erg goed!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 14:17

Volgens mij niks. Tenminste ik ken de bedrijfleidster van deze vestiging en volgens mij had ze gezegd dat ze wel zou regelen dat hij een keer op stal kwam. Een vriendin van mij wilde dan ook gelijk wat andere zadels passen, dus dat kan dan mooi samen. En die man had volgens m'n kennis een instelling dat hij er niet wakker van zou liggen als hij niks verkoopt, net als in de winkel heel vrijblijvend of je met volle of lege handen naar huis gaat.

Hoe bedoel je proefrijden? Echt een testperiode? Of gewoon 1x een 'training' doen met het zadel?

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:22

Gewoon 1 dagje een training.
Tenminste, net als het echte passen. Kijken hoe het op je paard ligt en dan een stukje rijden. Kijk eens hoe zijn schoudervrijheid is, hoe het ligt en hoe het dan echt zit in stap, draf en galop. Want dan merk je hoe het meeveert en zit.

Bij divoza vragen ze 50 euro voor zadels passen. Als je wat koopt dan vallen die kosten weg, koop je niets dan betaal je dat aan service en voorrijkosten.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 14:29

Oh, dat doe ik sowieso ja. ik wil altijd eerste echt even gereden hebben. Want anders kan je naar mijn idee niet bepalen of het zadel geschikt is zowel voor ruiter als paard.

Mwah, bij mij vallen de voorrijkosten wel mee denk ik, Kasje staat praktisch om de hoek van Horse Plaza Haha! En de bedrijfleidster staat bij mij op stal.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:29

owwww, dan valt het wel te regelen.
Hou je me op de hoogte?
Ben zelf ook erg benieuwd. Ben altijd groot KN fan geweest! Heerlijke zadels!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 14:32

Tuurlijk doe ik!

Ik moet maandag bellen om even te informeren wat de mogelijkheden zijn qua passen en ook het inruilen van m'n eigen zadel ivm waarde etc. Want dan is de zadelmaker aanwezig.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:37

Ik heb niet de tango, maar heb sinds anderhalve week de allegro. Ik weet niet of er veel verschil in zit of dat het hetzelfde type zadel is met een andere naam. Maar ik vind het een superzadel. lag in een keer perfect. Het schijnt een nog betere pasvorm te hebben dan de Symphony.

Thijmen geboren 14-01-2009!!!!!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:43

Barco, het is een ander zadel. De Allegro bestaat al veel langer en dit is echt een heel nieuw zadel.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:58

Ok. Dit wist ik niet Schijnheilig

Thijmen geboren 14-01-2009!!!!!!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 15:55

Het nadeel van hypodrama vind ik dat wanneer het zadel opgevuld moet worden dat gebeurd zonder dat er naar je paard gekeken wordt, het wordt namelijk opgestuurd. Ik geef de voorkeur aan het zadel te kopen bij degene die ook het zadel kan opvullen of maken zodat die het paard irl kan zien.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 18:49

Als ik een zadel laat opvullen doe ik dat tot nu toe bij een zadelmaker in de buurt, die komt zelf kijken en vult dus ook zelf op. Daar heb ik tot nu toe goede ervaringen mee. Maar op zich heb je een punt. Ik kan eens kijken of het daar ook verkocht wordt en tegen welke prijs, ze willen daar nog wel eens duurder zijn.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:50

Hey Mayo,
Heb de Tango ook geprobeerd op Beau, lag echt super! Groot voordeel is dat je houding meteen goed is...maar dat vond ik zelf dus een groot nadeel: kon geen kant meer op, helemaal vast in het zadel. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat anderen hem juist daarom wel fijn vinden....Gewoon proberen dus!
Succes, en ik zie het wel op stal!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 14:01

Dat lijkt mij idd wel fijn, vooral ook omdat je in dit zadel waarschijnlijk meer 'in' je paard zit dan erop.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:13

heb je al eens op een Passierzadel gezeten? als je toch geld wilt uitgeven zou je ook eens een Passierzadel moeten proberen ( vind ik persoonlijk mooier en beter dan de KN)

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 22:14

De Tango wordt speciaal voor Hypo(d)rama gemaakt.
Het enige verschil met de allegro is dat er dus standaard een voorsingel aanzit, de zit is iets dieper en de wrong ligt op het zweetblad en niet eronder.
Verder is het dus een "vermaakte" allegro.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 23:15

De Tango word niet speciaal voor Hyporama gemaakt denk ik, want een Ruitergilde zaak bij mij in de buurt heb ik vandaag gebeld en die had het zadel ook, lijkt me vreemd anders. En de wrong ligt nog steeds onder het zweetblad hoor. Het is alleen een veel dikkere wrong en loopt ook hoger door. Maar het zweetblad loopt er gewoon overheen Verward

Mariette, vrijdag komt de zadelmaker met verschillende zadels, ook Passier, wellicht de Grand Gilbert ook. En nog meer types en merken. Dus ik ben benieuwd Haha! Verslag volgt Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Delaja, maessie, xSCWx en 179 bezoekers