Liefhebber gezocht!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Liefhebber gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 13:35

Ik vraag me wel eens af of er liefhebbers zijn om mee op wedstrijd te gaan? Ik woon bij Eindhoven. Degene moet het liefst wel al zelfstandig en verantwoordelijk zijn. Liefst minimaal rond de 18 jaar. Wel ervaring hebben met paarden.

Je hoeft niet zoveel te doen hoor, mijn paard vasthouden en een proefje voorlezen meehelpen met laden en dat soort dingen. Misschien een keer fotos maken en gewoon zeer belangrijk gezellig zijn Haha!.

Ik ben benieuwd!!!

(ik heb mijn berichtje hier neergezet omdat ik denk dat de meesten op dit forum rond snuffelen)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:37

en als er 2 personen zijn, kan ik vanaf eind dit jaar ook een vrijwilliger gebruiken Haha!
ga nml mn rijbwijs halen en E-rijbewijs en moet dan zelf op concours met mn paardje(als die weer helemaal goed is)

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:41

ik ben geen 18, maar wil ze best een keer in komen vlechten Haha!
vind ik leuk

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 13:47

Het gaat niet over vlechten, maar dat je meegaat naar een wedstrijd, ons helpt met opzadleen en paard vasthouden, onze proef voorleest, gezelligheid, en ons mentaal bij staat hahahaa.
Kijk je kan veel alleen maar niet je paard alleen laden (jij doet bijv de stang erachter of eruit), vasthouden als ik met opzadelen, bijhouden hoeveel ruiters nog voor je moeten rijden enzzzz. Gewoon een tweede paar handen op de wedstrijddag zelf.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:50

aha ja idd, ik ze mezelf al Quentin in mn eentje laden, of opzadelen, of met hem bij mn ring gaan kijken hoeveel er nog voor me zijn(laatste keer dat ik dat deed liep ie dus maar alvast de ring in, om er vervolgens niet meer uit te willen....gelukiig was het meisje nog niet mer dr proef begonnen Haha! )

maar idd, iemand die ff je paard vas kan houden, kan helpen met het laden, in de gaten houdt wanneer je de ring in moet, en je proefje voorleest, dat is echt onmisbaar op concours!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:02

Heel slim gedaan orionneke Knipoog

Ik heb ook eens een dergelijke topic geplaatst en daar reageerde een bokker op. En die is nu al een heleboel keren mee op wedstrijd geweest
En het is dan erg gezellig en ze geeft ook goede aanwijzingen tijdens het losrijden.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 14:26

Nou ja ik heb het al eens eerder zo ongeveer geprobeerd he, maar dat lukte toen nog niet hard, dus heb ik het nu niet in het wedstrijdforum gezet maar hier, dus hoop dati e maar blijven staan Haha!.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 19:41

Lijkt me best leuk maar heb nog geen rijbewijs maar, rijd ook zelf vaak wedstrijd en heb vaak gegroomd !!!!

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 19:43

lijkt me heel leuk maar ik ben ten eerste geen 18 en het is een beetje ver weg. voor de rest heb ik er veel ervaring mee. want ik groom ook met de wedstrijden van mijn baas.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 20:02

Tja het is wel makkelijk als degene in de buurt woont Haha!. Daarbij heb ik een leeftijd als indicatie gegeven. Denk je dat je wel bekwaam genoeg bent om te helpen maar ben je een stuk jonger mag je ook reageren hoor!.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:53

orionneke schreef:
Het gaat niet over vlechten, maar dat je meegaat naar een wedstrijd, ons helpt met opzadleen en paard vasthouden, onze proef voorleest, gezelligheid, en ons mentaal bij staat hahahaa.
Kijk je kan veel alleen maar niet je paard alleen laden (jij doet bijv de stang erachter of eruit), vasthouden als ik met opzadelen, bijhouden hoeveel ruiters nog voor je moeten rijden enzzzz. Gewoon een tweede paar handen op de wedstrijddag zelf.


Dat gaat best zelf hoor! Heb dat jarenlang zo gedaan.
Paard in tweepaardstrailer opzadelen en daarna mezelf omkleden.
Zelf een hollandse mond, dan kom je een heel end om aan allerlei mensen te vragen of ze dingen voor je na willen kijken/vragen.

Proef voorlezen is niet nodig, die rijd ik altijd uit het hoofd, dan ben je van niemand afhankelijk!

Paard laden in trailer is ook altijd wel hulp voor te vinden.

Wel ben ik het met je eens dat het veel gezelliger is als je met iemand samen gaat!

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 21:00

Dat zal bij jou misschien allemaal gaan maar zo braaf is mijn paard niet. Daarbij wil ik op concours gaan met de garantie dat alles geregeld is en goed gaat. Ik kan niet tegen het van we zien wel en aan allerlei mensen moeten vragen.

JE zegt het al tweepaardstrailer. Ik heb maar een 1 paards en zadelen gaat daarin niet. Nee ik heb gewoon iemand nodig. Dat JIJ het zelf kan wil niet zeggen dat IEDEREEN het zelf kan.

En daarbij wil ik gewoon NIET alleen. Ik ben met mijn pony een paar keer alleen geweest en als dat zo moet dan hoeft het ook niet voor mij.

Een proef kan ik wel uit het hoofd rijden deed ik eerst in het Z altijd maar niet als ik twee proeven moet rijden en mn handen vol heb om mijn paard normaal door de ring te loodsen.

Voor mij is gewoon zekerheid belangrijk, ik ben iemand die alles tot in de puntjes geregeld wil hebben. Ik heb vaak zat gezien dat mensen ooit niet bereid zijn te helpen zeker niet op kleine wedstrijden dan moeten ze altijd bij hun ruiter zijn.

Sorry als ik wat geirriteert ben maar dat komt omdat ik net een hoop van die stomme topics heb gelezen met van de mafste reacties.....

Dit topic is niet bedoeld als advies winning maar gewoon om iemand te vinden die mij graag wil helpen en daar plezier in heeft........

Sommige mensne hebben hordes achter zich en ik kan nog niet 1 persoon vinden die voor vast mee wil................... komt misschien omdat ik hem aan huis heb staan ofzo.

Ik heb wel een vader maar die is tegenwoordig niet meer geinteresseert dan gaat de lol er ook van af als je hem mee moet slepen en hij het doet omdat moet........

Ik heb al genoeg aan mijn hoofd me het losrijden op zichzelf laat staan om alles in de gaten te houden enzo.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:08

ik wil je ook best een keer helpen, maar ik vind dressuur niet zo leuk. Dan verveelt het na een tijdje toch weer.
Ik vind die dingen die ik zou moeten doen ook niet erg, maar voorlezen gaat niet, dat kan ik niet. Ik weet niet waarom maar dat gaat gewoon niet.
Dus als je een keer echt iemand nodig hebt laat het maar weten. Ik help je wel.
Fotos maken vind ik ook heel leuk Haha! dus dat is ook geen probleem en ervaring met paarden heb ik ook wel lijkt me Haha!

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 22:52

Je hebt gelijk, het is veel leuker met zn 2en. Ben meestal ook alleen. Heb wel een anderhalfpaardstrailer, maar daar zadel ik ook gewoon in op als het hard regent, meestal doe ik dat buiten. Hij staat rustig vast. Mag ook wel, heb em al 9 jaar en hij is 10 (als ie het nu nog niet geleerd heeft, dan twijfelde ik aan mijn opvoedkunst, hoewel ie helaas niet de braafste is). Als mijn ouders er zijn gaan ze mee, maar die wonen bijna 2 uur rijden hier vandaan. Rijd de proef meestal uit mijn hoofd en springen, nu ja das niet echt handig, maar meestal wil iemand je wel helpen. Laatst merkte ik wel dat het beter is om niet alleen te gaan. Ben er tijdens het springen afgevallen en moest met de ambulance naar het ziekenhuis, maar ja wie past er dan op het paard? Gelukkig waren er wel allemaal mensen die ik ken en die hebben mijn paard netjes thuisgebracht en mijn spullen opgeruimd. (Nog heel erg bedankt allemaal) Dus dan kan je maar beter met zn 2en zijn. (o ja, had mn hand gebroken en mijn heup gekneusd. Gips is er net een week af, paardrijden lukt nog niet, mijn vingers zijn te stijf)