Rowan z'n voetbalcarriere - de eerste stappen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Rowan z'n voetbalcarriere - de eerste stappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 20:36

Afbeelding

Gisteren kreeg ik door m'n fysiotherapeut een adres aangeraden waar ze trampolines, tuinspeelgoed ed. verkopen. Hij dacht dat ze daar misschien ook zo'n grate bal zouden hebben als ik zocht. Het is vlakbij, dus ik reed even langs - en hoi! precies de soort bal die ik zocht, en helemaal niet zo duur. Het is een Gymnic bal van 95cm doorsnede. (PB maar als je adres en prijs wilt weten)
Ik was helemaal blij, had niet gedacht zo snel aan een bal te kunnen komen. De aardige verkoopster pompte hem voor me op (ik heb niet zo'n pomp) en hij paste nog net achterin het autootje.

Op naar Rowan, die het gevaarte vol interesse bekeek. Snuffel, lik - nee, eetbaar was het niet. Hij begon er alvast met z'n neus tegenaan te duwen. Toen ik 'm aan de lijn had vroeg ik Rowan om tegen de bal aan te lopen, maar dat wilde hij niet - bang dat hij zichzelf pijn zou doen. Ik duwde de bal een paar keer voor hem weg, en toen durfde hij wel z'n voet er tegenaan te duwen. Hey! Dat ding gaat voor me aan de kant!

Dat is eigenlijk alles wat we gisteren gedaan hebben, maar vandaag heb ik de bal in het land gegooid en hebben we wat gewerkt aan onze 'balcontrole'. We krijgen hem nu heel aardig vooruit in stap en draf, en sturen lukt ook al aardig in stap. Rowan vind het allemaal prachtig - als ik even de teugels laat vallen gaat hij zelf verder achter de bal aan wandelen.

Foto's en filmpjes van het voetballen:
[LK] Lol met Rowan - paardenvoetbal (!)


isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:54

gaaf echt hartstikke gaaf en vooral die filmpjes, lag in een deuk hoe die achter die bal aan draafde en hij toont ook helemaal geen schrik OK dan!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:02

Hey wat gaaf, een horseball! Wil ik oooook... Op onze vorige stal hadden ze er eentje, m'n zusje heeft Ret er wel eens mee laten spelen en die vond het maar wat interessant. Vroeger had je bij ons in de kring horseballteams, helaas was dat net na de periode dat ik bij de pony's zat en net voordat mijn zusje ging rijden. Hebben wij dus nooit actief aan meegedaan.

Die ballen worden trouwens ook gebruikt bij trainingen van politiepaarden (zag ik laatst bij een info-avond). Ze leren die paarden met behulp van een grote bal hoe je mensenmenigten achteruit moet duwen.

Mijn pc heeft even wat moeite met de filmpjes, maar je foto's vind ik super! Lekker met dat beentje tegen die bal, wat leert zo'n paard snel hè?

En ikke wil ook zo'n blauwe, ik ga je even een PB sturen, ben bijna jarig en moet nog cadeautjes verzinnen... Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:11

Gaaaaaaafffffff, echt zo stoer. Ik ga je ook ff PBen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 08:58

Wat leuk zeg.
Bij de beredenen gebruiken ze die grote ballen om paarden te leren mensen aan te duwen.
Wij hebben een skippybal in de wei liggen en daar gooien ze ze af en toe zelfs mee Haha!
Zal zo eens kijken of ik er nog leuke foto´s van kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 19:08

Hij wordt aangeschaft Ik vind dit echt een superidee, en ga er zeker serieus mee aan de gang Haha!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 19:32

wow die filmpje zijn echt leuk!! straks ook in galop Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 19:59

Ik heb het nog niet in galop geprobeerd, eerst maar eens leren sturen in draf. Denk trouwens ook niet dat het in galop lekker wil, dan kan je niet sturen doordat alleen het leidende been de bal kan raken. Lijkt me trouwens ook eng als ze er half op zouden kunnen springen...

_Patriesz
Berichten: 590
Geregistreerd: 06-08-02
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:15

Oh wat leuk!!! da hebk ook is un xtje op ponykamp gedaan ik ga dr ook echt cker een kopen voor Caprice Haha! ik Pb je wel ff

Caprice :+:

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 17:44

Pas maar op dat je hem niet kwijt raakt. Goede voetballers zijn erg gewild Haha!
We hebben het een xtje gedaan met zo'n andere bal alleen die was niet erg goed opgepompt en een paardje dacht: ETEN, tussen de tanden en KNAP..........

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:35

Wij hadden op de manege zo'n echte paardenvoetbal. Die zijn wat steviger geloof ik en kunnen wat meer hebben. Ik hoop dat de die bal van jou het lang volhoudt.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 20:39

Heike schreef:
Wij hadden op de manege zo'n echte paardenvoetbal. Die zijn wat steviger geloof ik en kunnen wat meer hebben. Ik hoop dat de die bal van jou het lang volhoudt.


Wat is een 'echte paardenvoetbal'? Daar ben ik toch benieuwd naar. Die van mij is heel stevig (kan 300 kilo hebben) en raakt echt niet zomaar lek, of je moet hem tegen het prikkeldraad aanduwen. Ik zou eigenlijk niet weten hoe de paarden hem kapot moeten krijgen, want we hebben geen prikkeldraad of scherpe dingen in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:59

Idd, vertel eens wat meer Heike, ben wel benieuwd, ervaringen? Waar vandaan? Ik ga pas na mijn stage over 4 weken dezelfde bal als Arwen aanschaffen, heb er al zin in *LOL*

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:02

gaaaaaaaaf!!! Lijkt me echt heel erg stoer om zoiets met je pony te doen! Mijn pony zou dat zeker super vinden--->hij is speels!!!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:08

cool zeg! die filmpjes zijn leuk! ik heb je een pb gestuurd voor info.

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:39

whha leuk!! eerst was er opendag op de manege kwamen er 4 fjorden ging ze voetballen en toen rolde de bal ook een x in de sloot!! maar ik vind het wel leuke foto's !!!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 11:35

Ik heb er sinds vrijdag dus ook eentje alleen mijn paarden zijn er natuurlijk weer bang voor Nou ja ik zal ze eerst maar eens even
aan dat ding laten wennen door er naast te lopen en daarna klimmen we
er maar eens op. Jaike stijgert als hij iets beweegt Bloos Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 12:14



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ezranka, GrapeshotBot, journee, lindo, N_B_N, Tatjanaa, TICKELS, WendyKtH, Yipee en 120 bezoekers