is L1 makkelijker voor te lezen dan L2????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

is L1 makkelijker voor te lezen dan L2????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 17:22

ik moet voor het eerst voorlezen in de L1 hoe gaat het te werk op zo'n wedstrijd????Heb altijd zelf wedstrijden gereden nooit voorgelezen.
Wie kan mij vertellen wat ik allemaal moet doen voordat ik mag voorlezen. Ik moet eerst naar de auto lopen en wat moet ik hun geven (wat voor papieren)

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:32

Als de ruiter zich meldt bij de jury hoef jij dat niet tedoen. Gewoon lezen maar probeer niet te herhalen als het snel gaat...
En je hoort te blijven tot de ruiter bij A de rijbaan heeft verlaten Knipoog Succes ermee het zal vast goed gaan! En mocht je een fout voorlezen dan kun je je nog altijd herroepen op het feit dat de ruiter de proef moet kennen Knipoog

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:39

Normaal loop je naar de auto, stelt de ruiter/amazone en paard voor, zodat de jury kan checken of ze de juiste papieren voor zich hebben en vraagt vervolgens of ze de papieren nog willen zien (paardenpaspoort, entingsbewijzen (volgens mij moeten deze nu worden aangetekend in het paspoort, maar weet het niet zeker) en de startkaart.
De ene jury kijkt er wel naar de andere niet, hangt er vanaf.
Daarna ga je naar je plek toe waar je voor moet lezen en wacht tot de jury het teken geeft dat er begonnen kan gaan worden.

Persoonlijk vind ik de L1 niet moeilijker dan de L2, alleen als het Z gaat worden volgt alles elkaar vrij snel op, maar met een beetje oefening is dat ook geen probleem.

Als je nog een beetje onzeker bent, zorg dan dat je ruim op tijd bent en let goed op wat de andere lezers doen.

Veel succes en het lukt vast wel!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:19

Ik vond het zelf met de Z (1 keer gelezen) ook nog wel meevallen en ik had alleen nog maar B gelezen. Het valt allemaal best wel mee!

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:59

ik vind het altijd fijn dat de oefening die ik bv bij 3 moet doen al voorgelezen wordt als ik bijna klaar ben met 2. Op die manier weet je wat je moet doen en ben je altijd op tijd.

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:14

Als ik moet voorlezen dan lees ik altijd even eerst de proef door, dat weet je in ieder geval een beetje wat er komen gaat. Weet nog wel heel goed toen ik de eerste keer moest voorlezen dat ik misschien nog wel zenuwachtiger was dan de ruiter.. Was echt bang om een fout te maken of dat ze me niet goed verstond.
Maar het valt harstikke mee!
Misschien stomme tip, ik zak met mijn vinger per onderdeel naar beneden, zodat je goed weet waar je gebleven bent!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:20

Is geen stomme tip hoor. Doe ik ook altijd (en doe dit al jaaaren). Is gewoon een zekerheidje voor het geval je aandacht even verslapt ofzo. En een vinger is tevens een mooi instrument als het waait Knipoog

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:34

Als ik voorlees dan zorg ik dat ik de proef al een paar keer heb doorgelezen. Dan weet ik voor mezelf ook precies waar het snel gaat..en waar ik goed moet opletten.
Bij M. wordt het galop gedeelte wat sneller. Maar ook dat valt nog te doen.
Gewoon even goed doornemen en dan scheelt het al de helft !!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:43

Keertje oefenen met de ruiter erbij is niet verkeerd.... dan weet je gelijk waar je aan toe bent. Ik zou anders niet gaan lezen, als je per ongeluk een foutje maakt....

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 00:45

mijn vader die meestal mijn proeven voorleest, kijkt/luistert altijd naar diegene voor mij een keer naar de proef, zodat hij ong. weet hoe deze inelkaar steekt.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:51

jaggie schreef:
mijn vader die meestal mijn proeven voorleest, kijkt/luistert altijd naar diegene voor mij een keer naar de proef, zodat hij ong. weet hoe deze inelkaar steekt.


Dat doet mijn moeder dus ook. En toen moest ze de eerste keer de M voorlezen... moest ik als eerste Haha!.

Maar ga idd kijken bij de proefjes die voor je worden gelezen, dan weet je ook direct wat de jury van je verwacht.

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:29

ja dat is natuurlijk dan weer pech hebben, startnummer 1 hebben en dan ook nog de 1ste x M. Dan toch maar het beste ervan maken en gewoon zorgen dat jij zelf in ieder geval de proef kent.