Moeilijke beslissing... pony weg doen of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Moeilijke beslissing... pony weg doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 19:05

Ik zit dus met een mega moeilijke beslissing die ik moet nemen.

Een maand of 3 geleden heb ik Binky gekocht een vrij grote (1.10) shetlander, daarbij had ik al 3 pony's.
Toen ik hem kocht was er nog geen probleem, ik stond op mijn eigen stuk land en betaalde dus niet super veel.
Geen probleem.
Nu zijn we vorige maand noodgedwongen verhuisd van ons eigen stukje naar een manege in Werkendam.
De kosten per maand zijn daar 160 euro per box.
Omdat kasper nog op de wei stond in Lage zwaluwe en wij dus maar 2 boxen nu hadden (plus 30 euro extra) was dat opzich nog wel te doen.
Ons idee was, tegen de tijd dat Kasper naar huis komt proberen we gewoon of de kleintjes (de shets) bij de grote in de boxen kunnen.
Maar helaas na dit gister geprobeerd te hebben was dit geen optie.
Nu hebben we vandaag Kasper naar huis gehaald en zitten we dus met de kosten voor 3 boxen.
Natuurlijk weet ik wel dat het dom van ons was maar goed, we hadden er goed over nagedacht, maar onze oplossing werkte gewoon weg niet.

De Kosten voor 3 boxen is voor ons gewoon net teveel van t goeie.
Laten we wel wezen zitten we op 510 euro per maand.
max. kunnen wij 400 euro per maand aan stalling kwijt. Want alles bij Elkaar komen we al snel op 600 euro incl hoefsmid e.d.

Nu zit ik dus met het probleem, ik moet er dus of 1 verkopen, OF iemand Binky laten leasen.
Wat zouden jullie doen?

Ik heb 3 opties... Binky verkopen, waar mijn vriend en ik op t moment t minste mee hebben, dit omdat hij voornamelijk door zijn verzorgster wordt gedaan nu, nu wil zij wel meebetalen heeft ze gezegt (ze doet hem 5 dagen per week en ze is de enigste die hem doet) maar zij gaat in September studeren in a'dam. dus die zijn we dan kwijt.
Optie 2, iemand zoeken die hem wil leasen.
optie 3 dribbel verkopen.. (vinden wij geen goeie optie omdat we echt gek zijn op die pony!)

Nu is een beetje een volend probleem, ik zou het niet over mijn hart verkrijgen Binky te kunnen verkopen, ik zou me zo schuldig voelen tegenover zijn vorige eigenaresse (ik heb nog heel goed contact met haar)....

WHAT TO DO?

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten


Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:10

kun je misschien niet vragen aan dat verzorgstertje of dat zij hem niet wil leasen?ze heeft toch al aangeboden om mee te betalen,
tis maar een ideetje hoor
greetz dutske

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 19:14

dutske schreef:
kun je misschien niet vragen aan dat verzorgstertje of dat zij hem niet wil leasen?ze heeft toch al aangeboden om mee te betalen,
tis maar een ideetje hoor
greetz dutske


Dat heb ik inderdaad gedaan, maar zij gaat studeren in a'dam, en moet dus daar ook op kamers.
De gemiddelde student moet overleven met een minimum aan geld.
En tijd.
Er is een kleine kans dat dit zou werken.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:21

oeidan ligt het wat moeilijker!
verhuur de pony anders aan een pennymeisje!!!
nee grapje hoor.
dus nu staat hij op een manege he?
nu mischien heb ik nog een andere optie, bij ons op de manege staan er 2 pony's die daar gratis mogen staan.dus gratis stalling voer weide,...
de enige compensatie isdat die ponys mogen meelopen in de lessen.(met beginners enzo)
de eigenaars mogen nog met die pony ddoen wat ze willen, maar als ze die pony nodig hebben, jah dan hebben ze hem nodig he. anders weet ik ook niet echteen andere optie
greetz dutske

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:22

Valt er niets te overleggen met de vorige eigenaresse?
Dat, als zij hem zelf niet terug wil, ze toch mee kan zoeken naar een oplossing, c.q. nieuwe eigenaar die haar net zo aanstaat (en hopelijk niet tegenvalt) als jij?

Leasen (niet aan de verzorgster die gaat studeren) is natuurlijk altijd een optie, maar wat doe je als zo iemand totaal anders met Binky omgaat dan jij wenst?

Lastige toestand'n.
Heb je niet ergens een suikeroom of -tante die (financieel) wil adopteren? Haha!
.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)


Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 19:25

Botervlieg schreef:
Valt er niets te overleggen met de vorige eigenaresse?
Dat, als zij hem zelf niet terug wil, ze toch mee kan zoeken naar een oplossing, c.q. nieuwe eigenaar die haar net zo aanstaat (en hopelijk niet tegenvalt) als jij?
Ik ben bang dat dat helaas ook geen optie is, ze heeft hem weg gedaan waarschijnlijk omdat ze het financieel niet meer trokken en omdat ze te groot voor hem werdt.


Leasen (niet aan de verzorgster die gaat studeren) is natuurlijk altijd een optie, maar wat doe je als zo iemand totaal anders met Binky omgaat dan jij wenst?
Daar heb je gelijk in, eng allemaal brrr...*zucht**hopeloos*


Lastige toestand'n.
Heb je niet ergens een suikeroom of -tante die (financieel) wil adopteren? Haha!
.Was t maar zo, mijn vriend en ik zijn uit onze gehele familie's degene met t meeste geld dus ik ben bang van niet Boos!

[b]

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:01

helaas zie ik geen andere optie dan toch binkie te verkopen. als je t uitlegd aan de vorige eigenaresse zal ze t vast wel begrijpen. en zo niet dan is dat jammer voor haar. zo te horen kan je haar problemen er niet ook nog eens bij hebben. ik zou zeker niet de andere verkopen om haar niet voor dr hoofd te stoten.
hoop dat er alsnog een andere oplossing aankomt. sterkte met het nemen van je beslissing.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:14

Binkie (tijdelijk) bij de boer?
Of ergens als gezelschappie?
Tot jullie een goedkopere oplossing voor de hele mini-kudde hebben?

Hopelijk komen er bokkers met betere ideeën oplossingen? Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:24

Vraag lanceren op bokt gericht naar "wei voor kleine pony". Er duikt vast wel iemand op die hem kan onderbrengen aan een redelijk prijsje. Of tijdelijk met een bokker overéénkomen voor plaatsing in afwachting van een andere oplossing.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 23:56

Ik zou iemand zoeken om hem te laten leasen en als dat echt niet kan dan zou ik toch voor optie 1 gaan... Ik heb zoiets van... de laatste die erbij komt die zou IK dan wegdoen.. daar zal je zelf ook wel het minste mee hebben..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 01:07

Tsja, ik weet niet of je pony gemakkelijk te verleasen is. Het is natuurlijk maar een kleine pony, en wil je je stalgeld ervoor terug hebben, dan moet je toch een redelijk bedrag vragen.
Ik zou eerst zoeken naar een andere stallingsmogelijkheid. Er zitten toch wel boeren in de buurt die nog een plekje hebben voor zo'n kleintje? Of iemand met een eigen weitje die een gezelschapspaardje kan gebruiken voor niet al teveel vergoeding in de maand?

* To Belg, or not to Belg *

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 01:09

ik zou ook broberen hem ergens in de wei te doen... dan hoef je hem niet weg te doen...

Dag lieve mama...

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 10:05

Opzich zou een stukje gras niet zo moeilijk te vinden zijn..
Mijn probleem is nu gewoon dat hij nu 5 is, en het een vrij grote shet (1.10) is.
Er is super leuk op hem te rijden, en ik zou het zo zonde vinden als hij dan alleen maar in een weide nog dikker kan gaan staan worden.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:22

Als je een tijdelijke oplossing zoekt, mag Binkie gerust een tijdje bij mij komen logeren. Ik neem aan dat het een ruintje is?
Dan kan hij worden bereden door mijn dochter van 8.
Hij heeft dan het gezelschap van 3 lieflijke shetdames Haha!
Hij kan zeker tot het volgend voorjaar blijven. Misschien dat je dan in die tussentijd een andere oplossing kunt vinden.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:33

Ik zou Binky verkopen.
Het geld wat je van hem krijgt kun je ook nog gebruiken om bij de stalling van die anderen te doen.
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar zoals ik het nu lees is er niet snel een oplossing te vinden.

Er is vast wel ergens een meisje te vinden die een pony mag en graag zo'n leuke shetlander wil!
Leasen is ook niet alles en als er niet mee wordt omgegaan zoals jij dt graag ziet wat dan? Je kunt zeggen dat ze hem niet meer mogen leasen maar dan zit je weer met dezelfde situatie als nu. En als zij hem niet meer willen leasen heb je weer hetzelfde probleem.

Veel succes met het nemen van een beslissing Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:41

Ik zou het aanbod van Irene aannemen.
Tegen de tijd dat het volgend voorjaar is zijn de kinderen zo aan hem gehecht dat je hem zo aan haar kunt verkopen Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 11:01

Voor zover je iemand uit berichtjes kunt kennen, denk ik dat je niet gauw een beter adres voor Binkie kunt vinden dan bij Irene, Angelique!
En als de voorspelling van Ilindra uitkomt, dan heb je het helemaal voor elkaar. Doen, doen, DOEN!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 11:08

Ik "ken" irene wel een beetje heb dr een keertje gezien en twijfel absoluut niet aan haar.
Maar ik moet er gewoon goed over nadenken wat ik precies met hem wil..

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 11:19

Angelique18 schreef:
Ik "ken" irene wel een beetje heb dr een keertje gezien en twijfel absoluut niet aan haar.
Maar ik moet er gewoon goed over nadenken wat ik precies met hem wil..


Moet je ook rustig over nadenken, het aanbod staat, als je ervan gebruik wilt maken, is Binkie van harte welkom Knipoog
Zo niet, even goede vrienden Haha!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 12:49

Ik zou kijken of je ergens Binky bij een boer kan stallen, de koste zijn daar meesal best laag.
Ik kon voor 25 gulden, voor de euro was dat, per week, pij paardje dag e nacht op de wei houden.
Dus misschien een dagje op boerentocht in de buurt gaan.
End an vragen of ze niet nog een stukje land over hebben, wat jiuj goedkoop kunt huren?
Heel veel succes

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:34

kun je m daar niet op de wei jagen? dan hoef je geen box te huren.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:39

onze buren zoeken een klein ponytje om die kinderen te leren ermee om te gaan enzo. Ik denk zowieso dat het wat ver is, maar hij komt goed terecht.

ik hoop trouwens wel dat je een andere oplossing vind dan hem verkopen. In de wei ergens is misschien goedkoper en hoeft ie niet weg.

Alja

Berichten: 25573
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:20

wat meoilijk allemaal, maar irene s oplossing lijkt mij het beste en afscheid nemen valt natuurlijk altijd zwaar maar nu blijft hij eerst nog wel van jou...

sterkte met je beslissing

ONDERSCHRIFTLOOS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Lui_, MyWishMax, nienmoon, SemrushBot, Sintara, xRaisin en 80 bezoekers