Keuring vandaag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Keuring vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 18:48

Vanmorgen om half 6 mijn bed uit om mijn pikzwarte haf uit de wei te plukken. Slapen
Grondig gepoetst en gewassen *kijk nou..het is bruin met wit?*
Haar staart was nog steeds niet stralend wit maar ik heb me er maar bij neergelegt, nog even geduld en dan is het er uitgegroeid.

Ik had zwaar de zenuwen, als ze zich maar zou gedragen en niet te nerveus zou zijn.
En vooral niet zo druk als ze normaal is Hyper!

Om kwart voor 8 paard in de trailer gepropt *makkie, 1 keer zuchten en ze stond*
En om 10 voor negen stonden we op onze plaats.

Nog nooit zoveel trailers en paarden bij elkaar gezien.
Veel rondgekeken en natuurlijk ging Par mee.

Par heeft haar ogen uitgekeken.
Alles was geweldig en leuk.
Luidsprekers zijn niet eng, wapperende vlaggen ook niet.
Mini auto's zijn om op te eten en al die rare naar elkaar schoppende paarden? Zouden wel ongesteld zijn ofzo want waarom zou je als braaf 3 jarig paard toch?

Wat ik wel behoorlijk dom vondt waren mensen die zelf met paarden liepen die dan met een mouw naar je paard wapperden omdat ze naar hun idee niet genoeg ruimte hadden om er langs te kunnen.
Als er dan vervolgens een man vanachter je paard een tik op zijn kont geeft omdat ze voor die mouw een stap naar achteren doet sta je helemaal raar te kijken.
Par is gelukkig geen schopper, maar ik snap niet waarom mensen die zelf paarden hebben niet iets beter nadenken?
Met een mouw zwaaien ok, overdreven maar daar went ze maar aan.
Maar een tik op de kont terwijl je van achteren aan komt lopen, das wel heeeeel erg dom *voor een paardenmens dan he*
We hebben genoeg paarden zien uithalen die dag, spanning, stress en gewoon puur chaggie Haha!
Dus lijkt mij dat je toch gewoon even nadenkt voordat je bij een vreemd paard zoiets doet?
Maar ok, Par is lief en deedt netjes weer een stapje naar voren OK dan!

Alles liep verder in de soep, ze vergaten de veterinaire keuring, dus dat moest snel tussendoor, bij de "echt" keuring hebben we 2 rondjes gestapt met zijn allen en toen mochten we al weer naar het midden.
Ik dacht dat het nog niet afgelopen was dus toen er op mijn arm werd getikt en gezegt werd: Par heeft een eerste premie keek ik geloof ik lichtelijk bevreemd richting hoofdstel.

En ze had hem!!!!! OK dan!
Daarna keek ik breed grijnzend richting camera *heel erg duidelijke foto daarvan volgt later Haha! * en mochten we met zijn allen nog een rondje draven.
In dat rondje liet Par zien dat ze wel degelijk een koelbloed met een heet hoofd was Knipoog *ok ikzelf was misschine iets te enthi met mijn geklak en aanmoedigingen* En vloog ze dus bijna met voorbrengster en al door de keurring Haha!
Maar Suus kan haar wel aan dus ging allemaal goed.

Met oranje lintje terug naar Delft, wederom een brave Par op de trailer, uitgeladen, opgeruimd en Par lekker los laten lopen *toen bleek dat ze haar energie voor thuis bewaart had*

Vanavond lekker lang lui doen, denk dat Par ook al lekker aan het grazen is.
En morgen maar weer kijken hoe zwart ze is.

Al met al was Par dus gek op de aandacht, de sfeer en gewoon alles er omheen, geweldig paard dus Lovers

Foto's komen als het goed is vanavond nog onder in the picture.

Beetje lang verhaal maar ok, een verslag is een verslag he Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"



Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:55

gaaf!! gefeliciteerd!! ga je d'r nou wel dekken?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 18:56

ikke_89 schreef:
gaaf!! gefeliciteerd!! ga je d'r nou wel dekken?


Dit was in ieder geval wel de voorwaarde ja Haha!
Maar nog niet meteen hoor, we hebben geen haast.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:00

leuk joh ben benieuwd Haha!

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:11

Gefeliciteerd met je eerste premie!
Ik heb je nog wel zien lopen, maar niks gezegd, ben niet iemadn die zomaar iemand aanspreekt Bloos Bovendien moes ik ook de ring in:P Maar die van mij is helemaal niet veterinair gekeurd?? Verward
Ik vond het erg leuk, alleen wel laang wachten ed...

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:22

Ik heb je jammer genoeg niet gezien, was ook wel erg benieuwd naar Par Verdrietig Hoe laat was je weer naar huis? Zat nog te hopen dat je nog ergens rond liep, maar wij waren er pas rond een uur of 12 denk ik.
Wel gefeliciteerd met je 1ste premie hoor, en super dat Par zo ontzettend braaf was!

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:25

gefeliciteerd, enne leuk dat je haar misschien laat dekken Tong uitsteken ik wil de foto's wel zien.

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:04

Gaaf dat Par het zo goed deed, He?! Even een poepie laten ruiken op stal met Je kampioentje , hoor!! Ik zal binnenkort weer eens een poging wagern met foto`s sturen.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:23

He Joyce, waarom heb ik jou niet gezien? En Sily dus ook niet, terwijl ik nog een uurtje met mijn Boktpetje heb gelopen.

Sheril is eerste geworden van haar groep (8 jaar en ouder, even nummers) met een eerste premie, en tweede (schijnt niet veel gescheeld te hebben, zei de jury) tijdens de kampioenskeuring. Leuke dag dus, de dagkampioen van de Fjorden kwam ook van onze stal, is Sheril haar buurman.
Overigens heeft Sheril zich ook keurig gedragen, maar die had al ervaring. Ik heb dr wel zo lang mogelijk op de trailer laten staan, was een stuk rustiger dan tussen al die paarden.

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 15:28

Hoi ik was er ook. Heb je misschien wel gezien maar niet herkend. Sorry. Deed je ook mee aan bestgaand of heb je er naar gekeken?
Dan heb je mij waarschijnlijk wel gezien. Ik was degene in de eerste groep waarvan de pony zo verschrikkelijk begon te bokken en weg te rennen. Daarom ben ik de ring maar uitgegaan want het werd te gevaarlijk.

Gefeliciteerd trouwens met je eerste premie. Andor had ook een eerste premie gekregen. Gelukkig mocht hij nog gekeurg worden want toen ik aankwam was mijn rubliek al geweest.

Alles liep dus helemaal verkeerd. Maargoed we leven nog en daar gaat het om toch?

Veel spullen te koop!! Zie markt.
Lieve mensen doe ajb een bod want ik wil er echt vanaf. Dekjes mogen voor een prikkie weg.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:01

Andor, ik heb jullie wel gezien, maar alleen tijdens de keuring. Toen liep ik al met Sheril, was lastig om jullie aan te schieten. Wel fijn dat hij nog gekeurd mocht worden.
Ik reed niet mee met bestgaand (was ook bang voor een klierend paard), en ben ook niet blijven kijken. We waren met drie paarden (nog 2 fjorden), die anderen waren klaar en de paarden waren het zat, dus we zijn na de kampioenskeuring en het chippen lekker naar huis gegaan.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:11

Sily

Moest ze als drie jarige eerst stamboekopgenomen worden voordat je aan de keuring deel mocht nemen?
(zie mijn topic VD)

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:39

Miran schreef:
Andor, ik heb jullie wel gezien, maar alleen tijdens de keuring. Toen liep ik al met Sheril, was lastig om jullie aan te schieten. Wel fijn dat hij nog gekeurd mocht worden.
Ik reed niet mee met bestgaand (was ook bang voor een klierend paard), en ben ook niet blijven kijken. We waren met drie paarden (nog 2 fjorden), die anderen waren klaar en de paarden waren het zat, dus we zijn na de kampioenskeuring en het chippen lekker naar huis gegaan.


Gelijk heb je om naar huis te gaan. Het is misschien maar goed dat je het niet gezien hebt. Anders dan dacht je gelijk wat voor knol heeft zij nou weer. Wat kan die lomp doen zeg, niet te geloven. Terwijl het de dag ervoor in de bak heel goed ging. Maar ik wist wel dat hij dit zou gaan doen. Hij vond het denk ik zo leuk en wilde zich gewoon even laten zien.

Veel spullen te koop!! Zie markt.
Lieve mensen doe ajb een bod want ik wil er echt vanaf. Dekjes mogen voor een prikkie weg.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:18

oooh wat goed joh, ik wil graag met mijn Friesje naar de keuring maar
ik durf niet zo goed Bloos wil haar namelijk ook niet zelf voorbrengen etc.

maarre gefeliciteerd hoor!! OK dan!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Otti1977 en 146 bezoekers