Rare asociale mensen op stal...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Rare asociale mensen op stal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 23:10

Echt ik word helemaal gek... Er staan hier sinds kort een stel mensen op stal, familie met 6 kinderen, waar je zowiezo al helemaal gestoord van wordt, want ze zijn er iedere dag zowat met zijn allen. Kids die in de stal rondrennen, alle paarden snoepjes geven en de boxen en weilanden ingaan. Kinderen zijn in de leeftijd van 4 tot 13, en worden ook vaak allemaal door de ouders op stal gedropt om alleen gelaten te worden, heel fijn allemaal.
Maar 2 van de kinderen rijden, voor zover je het rijden kunt noemen...
Ze kunnen een klein beetje lichtrijden, naar links is een ruk aan de linkerteugel en andersom, aandrijven is een schop in de ribben en remmen is aan het bit hangen.. De oudste is de enige die ooit rijles heeft gehad, wel 4x voor ze een pony kochten! Ze kunnen niet zelf opzadelen, en van de verzorging hebben ze ook al geen kaas gegeten.
Als ze gaan rijden wisselen ze om de 5 minuten en zijn alleen maar aan het galoperen 2 uur lang. Pony wordt helemaal gek, en dat is vreemd want ze zou nu toch wel moe moeten zijn?
Hun pony is een engels volbloed volgens hen (ouders weten zelf niets van paarden), en heeft op de renbaan gelopen, voor een karretje!! Er zitten alleen geen papieren bij, ze wisten niet eens dat een paard die kon hebben... Maar ze weten zeker dat het een engels volbloed is want ze hebben er heel veel geld voor betaald.

Maar nu echt het aller irritantste, ze zijn helemaal gek van Jordy. Zetten iedere keer hun pony bij hem in de wei als ik er niet ben, kunnen ze spelen (Jordy jaagt hun pony de hele wei door, om vervolgens te kalmeren waarna de pony zijn manen opvreet). Ik heb al 10x gezegt dat ik het niet wil hebben, maar ze doen het als er niemand is.
Nu ben ik 2 weken op vakantie geweest, en in die tijd hebben ze (ook de ouders) tegen iedereen lopen verkondigen dat ze Jordy gaan kopen, en dat als zij hem eerder hadden gezien dan ik, dat zij hem dan gekocht zouden hebben. En dat er bijna niets met Jordy te beginnen viel dan kan niet volgens hen, dat zeg ik alleen maar zodat zij hem niet meer keuk vinden Verward Nee, Jordy is de ideale beginnerspony, want hij is altijd zo lief.
Ik kwam dus terug van vakantie en gelijk kwamen ze naar me toe met de mededeling dat ze hem wilden kopen, of liever nog in wilden ruilen voor hun 'engels volbloed', een hele goede ruil volgens hen. Ook hoorde ik van iedereen 'joh ga je Jordy verkopen?, dat had ik nou nooit verwacht' En verbaasd dat ze waren dat ik het niet wilde doen! Ze gingen er al helemaal van uit. Ik zei dat hij niet wegging en dat als hij weg zou gaan hij dan niet naar hen zou gaan. Helemaal pissig natuurlijk... Nu werd me even verteld dat ik daar nog wel op terug zou komen en dat ze hem toch wel kregen Verward Echt ik word er helemaal gek van, ik, en vooral Jordy, wordt gewoon gestalkt door die mensen.
Ze zijn zelfs naar de ouders van mijn verzorgster toe gegaan (die ik ook goed ken) en hebben gevraagd of zij niet een manier wisten.
Ik hoop echt dat ze snel weer van stal worden weggestuurd, want iedereen heeft last van die mensen, borstels verdwijnen, halsters, zelfs een keer mijn hoofdstel, en blijven beweren dat het van hen was!

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moet even mijn frustratie kwijt. Scheve mond

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 23:16

Je hebt het vast al geprobeert... Maar doe je beklag eens bij de eigenaar van de stal... Dit kan inderdaad zo niet langer... Sommige mensen Stoom uit je oren !

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Farjen

Berichten: 7965
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 23:20

Goh ik zou ze echt een klop geven Stoom uit je oren
ken zo genoeg mensen, op ponykamp is dat ook zoiets, jij staat je paard te kuisen, die ook stout is bij het opzadelen (is een manegepaard, de meeste geve heb arme dier dan stampe in zijn buik) hij wilt tijdens het opzadelen heel de tijd bijten en stampen, en dan willen die kleine etters er natuurlijk op wrijven! Boos! wilt paard bijte naar hen, zitte ze erop te meppen van jij dom beest als ik erbij ben niet hoor, dan zeg ik dat ze eraf moeten blijven, missschien beetje grof, maar hoe leren ze het anders? de eigenaars met hun paard staan dan ook te kuisen, komen ze allemaal wat snoepjes geven terwijl jij dit helemaal niet wilt (sommige paarden willen meer en worden bijterig) goh ook sorry voor dit lange verhaal, maar als de ouders niet eens zeggen van laat het met rust, wie zegt het hen dan wel? als een eigenaar iets zegt tegen die kinderen, komt hun vader vragen of zij het waren die niet vriendelijk zijn tegen hun kind

Zenuwe krijg je ervan! Scheve mond

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 23:21

ik zou inderdaad naar de stal eigenaar gaan en als die niets doet voor jou en je pony kiezen en een andere stal zoeken! ik zou er niet blijven staan als ik in die situatie zat!!
wat een vreselijk ombeschofte mensen!
ik hoop voor je dat ze snel weg gestuurd worden!

Dag lieve mama...

prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 23:28

Arme draver die bij zulke lieden terecht is gekomen... voor jou is het natuurlijk ook mega-irritant, maar als ik aan dat arme paard denk... Boos! Huilen

Extremely rare and Beyond Compare

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 00:55

Met het paard van hen heb ik echt medelijden... Beest wordt de hele dag afgeragd, om dan een plens koud water over zich heen te krijgen (want afspuiten zien ze andere mensen ook doen) en nat op stal te worden gezet.
Of in een hobbelig weiland gaan rijden, paard struikeld constant, maar moet galoperen, anders is het niet leuk. Arme beest heeft nog veel moeite met galoperen dus wordt hij net zo lang vooruit getrapt tot hij het wel doet. En als hij dan hard gaat draven wordt hij met een ruk stilgezet en krijgt met de zweep, want dat mag niet.
Ik heb er ook eens opgezeten, en met de goede hulpen kan het dier het wel, maar het snapt niets van wat zij bedoelen. Ze mochten op de manege namelijk nog niet galoperen, dus weten ze ook niet hoe het moet, en van anderen nemen ze niets aan, als je iets zegt krijg je een grote bek.....

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 07:59

Nou lekker irritant dan! Ik hoop voor je dat die mensen gauw opgehoepeld zijn. Als zij je paardje willen kopen en jij zegt nee, dan is 1 keer nee toch genoeg? Hoeven ze niet de hele tijd door te zeuren dat ze hem willen kopen... Schop onder kun kont kunnen ze krijgen, lekker verwend, ze hebben toch al een "Engels Volbloed", of is die niet goed genoeg ofzo!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 09:00

Ik zou inderdaad contact opnemen hierover met de eigenaar van de stal
misschien dat hij iets voor je kan betekenen?
Hoe staan de andere stalgenoten er tegenover? Verward
Als er meer mensen met klachten komen is misschien wel prettiger om het de staleigenaar duidelijk te maken!!!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 09:26

Met de gehele groep stalgenoten die deze mensen ook zat zijn naar de stalhouder toe gaan en zeggen dat hun de sfeer verzieken voor iedereen op stal.Misschien heeft de stalhouder zelf ook al zijn twijfels over deze mensen en met jullie mening erbij wordt dat alleen maar bevestigd.

Wodan en ik onderweg in de M2

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 10:19

Het is sowieso vreemd dat je 6 kinderen alleen bij hun pony achterlaat...Ik zou ook helemaal gek worden, en als ze dan ook nog de hele tijd van zulke dingen doen...pff..ik zou ook naar de stalhouder gaan.Er moet een oplossing zijn, maar als ik het zo lees zijn die mensen niet echt voor rede vatbaar.Ik hoop dat ze snel weggaan, en dat ze geen pony houden, echt erg ook voor die pony.En idd als je er met meerdere stalgenoten heen gaat, dan is het makkelijker voor de stalhouder om maatregelen te nemen.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:06

jeetje. Wat een klote mensen zeg. En dan maar fabeltjes ophangen. Daar heb ik echt de grootste hekel aan. Hoop voor je dat ze snel opgerot zijn. Dat kan niet langer natuurlijk.

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:28

Is er geen andere fatsoenlijke stal bij je in de buurt? Dit is echt TE erg voor woorden Boos! Ik had het wel geweten...maar weet niet of je die mogelijkheid ook hebt natuurlijk?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:46

en heb je het er al over gehad met de stal eigenaar?

Dag lieve mama...

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:59

Ik zou het probleem met alle mensen van stal overleggen. Daarna met zijn allen met die mensen gaan praten. Dit kan zo niet langer! Het is vervelend voor de jou en de anderen op stal, maar natuurlijk ook niet leuk voor dat paard van hun! Er moet iets veranderen. Ik hoop voor je dat het snel afgelopen zal zijn.

Storm in mijn profiel!


Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 12:40

whaaaaaaaaaaaaaa wat een mensen... o beh kan me heel goed voorstellen dat je er helemaal gek van wordt. Ik ben ook wel benieuwd hoe andeen en de stal eigenaar er over denkenk... Als het even morgelijk is zou ik mijn spullen of in een afgesloten kast leggen of anders mee naar huis nemen... dan weet je zeker dat er niks mee gebeurd. Ik zou ook zker met de stal eigenaar overleggen over het gedrag van die kinderen, een pony bij jou pony in de stal doen... En dat dreigement van hun (je komt er nog wel op terug) vind ik al helemaal eng... Praat er over met anderen want dit kan echt niet!!!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 13:00

Nee hun eigen pony is niet goed genoeg Die bijt nu namelijk ineens en als ze haar uit de wei willen halen komt ze met de oren in de nek aanrennen.... heel vreemd.... Ook met rijden is ze niet lief meer, want ze wil niet meer galoperen en soms bokt ze zelfs!

Ik heb het er inderdaad al over gehad met de staleigenaar, en meerdere mensen ook al. Hij heeft ze er al op aangesproken dat er spullen verdwijnen en dat ze niet aan ieder paard moeten zitten. Er hangen sinds kort stalregels op, die nooit nodig zijn geweest, omdat het voor iedereen vanzelfsprekend was.
Hij is zelfs al een keer eerder terug gekomen van een weekendje weg, omdat het niet meer ging.
Hij zit er ernstig over na te denken ze weg te sturen, probleem is dan alleen dat die mensen de pony bij hen in de tuin gaan zetten (tuin is een normaal klein achtertuintje), en hij wil kijken of hij ze eerst tot redelijkheid kan brengen Scheve mond

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 13:08

Klinkt als een zeer verwend gezin... In ieder geval ben je niet de enieg die er zo over denkt en de staleigenaar is ook goed op de hoogte. Maar goed erg vervelend blijt het wel...
Ik weet niet of je er wat voor voelt, maar misschien is het om te draaien, je zegt dat die pony van hun niet echt lief meer is (wat wil je als ie alleen moet galoperen) en dat ze niet goed rijden.... Als je het nou omdraaid en ze probeerd te helpen om het te leren... (misschien in ruil voor een kleine vergoeding) Dan leer jij hun goed omgaan met het paard en rijden en misschien brengt het meer rust op stal... Ik weet niet of het lukt en of die mensen (en jij) daar in voor zijn, maar het is een idee...

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 16:54

Meid, ten eerste bewonder ik je kalmte. Ik persoonlijk had ze allang van het erf gejaagd. Maar ik weet hoe het is, je gaat op gegeven moment met tegenzin naar je paard toe. En dat is het meest vervelende want het wordt door anderen gedaan! De eigennaar van de stal heeft wel gelijk op een punt, dat hij ze idd eerst tot redelijkheid wil brengen.
Daaraan wil ik toevoegen dat ik het eigenlijk jammer vind dat zomaar iedereen paard kan en mag kopen. Paarden worden slecht behandelt door ontwetendheid van mensen en soms zelfs met opzet. Er zijn hierover ook boeken te koop, die je er eigenlijk vanaf willen praten. Wat er allemaal bijkomt als je een paard eenmaal hebt. Misschien lopenn hun ook nog wel tegen de lamp als ze erachter komen hoe duur het allemaal wel niet is.
In elk geval zou ik nog even met staleigenaar praten en vertellen dat je dit niet meer volhoudt op deze manier. Hij zal je begrijpen en misschien kunnen jullie een afspraak maken of termijn vastleggen. En anders zou ik alvast uitkijken naar een andere stal, dat zal hem ook aant denken zetten.
In elk geval heeeeeeeeel veel succes ermee. We denken aan je!

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan...

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 16:56

ps: als je niet wilt dat ze hun pony bij de jouwe inzetten zou ik drijgen met en rechtzaak want als jou pony iets overkomt dan zijn zij fout! Dat is officieel bewezen!

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 17:03

gadver! wat een mensen heb je ook tegenwoordig! ik kan er maar niet bij heb echt medelijden met die pony!!
een pony in hun achtertuin...Lips are sealed grrr kan me er erg kwaad om maken!

Dag lieve mama...

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 17:23

He getver, wat onwijs vervelend Scheve mond. Sommige mensen... Afbeelding

Ik hoop maar dat ze snel weggestuurd worden!!!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:16

leef met je mee... hoop maar dat die mensen snel genoeg vn hun paard krijgen (of dat paard van hun natuurlijk)

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 20:13

Ik ben vandaag dus echt uit mijn slof geschoten tegen die kinderen, het begon al toen ik Jordy stond te poetsen, kids worden weer eens door de ouders gedropt (kinderen horen IMO niet eens zonder toezicht bij paarden in de buurt te zijn), komen aanrennen en vliegen Jordy om zijn nek en beginnen hem met zijn allen te aaien en klopjes te geven. Probleem is dat Jordy die aandacht nog geweldig vindt ook... Zodra die kinderen namelijk aankomen begint hij al hun zakken na te zoeken voor snoepjes, zegt alweer genoeg, bij mij doet hij dat echt niet.
Ik heb dus gezegd dat ze nu eens op moesten zouten en mij en mijn pony met rust moeten laten. Krijg ik een grote bek van Jordy vind ons altijd veeeeeeeel liever dan jou, want als wij hem poetsen krijgt hij wel snoepjes! Toen ontplofte ik dus, heb gevraagd hoe ze het in godsnaam in hun hoofd haalden om Jordy te gaan poetsen?!? Krijg ik te horen dat ze niet meer zijn stal inmogen en dat dat stom is, dus dat ze hem dan maar in de wei gaan poetsen als ze uit school komen.... Ik heb de stalhouder geroepen en ben helemaal uit mijn stekker gegaan, hij was ook witheet van woede, en heeft ze naar huis gestuurd.

Later ben ik aan het rijden, komen er weer 2 van die kinderen aan, ik was aan het halthouden bij de C, en daar staat een bankje naast de bak waar ze dus opzaten. Gaan ze hem aaien!!! Stoom uit je oren
Dus ik weer boos naar de stal gegaan, om de stalhouder weer te halen (anders schop ik ze zelf het hele terrein over), staat hun moeder daar een partij te keer te gaan tegen de stalmeid, de stalhouder was weg (stalmeid is niet echt een goede benaming, ze regelt zowat alles) dat het belachelijk is, en dat ik haar kinderen geslagen zou hebben!!!
Ook was het belachelijk dat de kinderen niet zomaar in de stallen en de weilanden mochten, en dat ze een paard mochten aaien als zij dat wilden. Want ze betalen pensiongeld Verward
Mensen uiteindelijk boos weggegaan, en ik zou het nog wel merken...

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:33

Sommige mensen kunnen echt niet begrijpen dat ze van JOUW paard af moeten blijven. Stoom uit je oren

Ken het probleem. Is nu wel opgelost, maar als ik dr nog een keer aan mijn paard zie komen he, trap haar het hele terrein door!

Echt knap van je dat je zo rustig kan blijven, tegenover hun dan. En gewoon naar de stalhouder ben gegaan. OK dan!

Dat ze gewoon je paard gaan staan poetsen en knuffelen. GRRRRRRRRR Stoom uit je oren

Daar kan ik echt niet tegen. Ik hoop voor je dat ze snel ophoepelen.
Dat mensen dan gewoon al in hun hoofd kunnen halen, zucht. Huilen

Nou veel succes ermee.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:46

Wat een gek***t toch! Akelige mensen af en toe!
T kan nog heel link zijn. Staks bijt een paard ze of worden ze getrapt en dan is dat weer de schuld van de eigenaar..... Stoom uit je oren
Hoop voor je dat je er snel vanaf bent!!!!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, amandananana, Ange1a, Barb, C_estmoi, ComscoreBot, criollo_yess, Dark7, Jussem, lizy29, Lukasje, marga1, miicchhellee, Nanu, Solistar, spruitje12, sterregoud, StonedRomy, SusanH en 116 bezoekers