Hoe combineren jullie je toekomst met je paarden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Hoe combineren jullie je toekomst met je paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 22:38

En dan bedoel ik vooral met betrekking tot een opleiding na VMBO, HAVO of VWO. Ik heb het hier zelf namelijk best moeilijk mee omdat ik na mijn MBO graag een HBO wil doen en ik, als ik allebei mijn paardjes houden wil alleen een opleiding in Groningen kan doen. Dan zijn de mogelijkheden natuurlijk beperkt en ik vroeg me af hoe jullie een opleiding gekozen hebben.
-Heb je bijvoorbeeld het geluk gehad dat de opleidng die je wilde doen dichtbij was en je je paard op dezelfde stal houden kon?
-Of heb je expres voor iets wat dichtbij was gekozen vanwege je paarden?
-Of had je soms de mogelijkheid je paard mee te nemen naar de plaats waar je studeren ging?
-Of nogiets heel anders?

Ben benieuwd!


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:42

Welke toekomst? Heb je een toekomst dan met paarden? Een straatarme dan zeker. Haha!

Nee, ik ben al van school af hoor maar ik ben ook geen carrierejager. Werk om te leven en niet andersom. Of eigenlijk werk ik voor mijn paardjes en hoop dan ook nog een droog sneetje brood te eten Haha!

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:42

Oh zou het voor geen goud willen missen hoor. ben hardstikke gelukkig.

'Paint' it 'Black'

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:45


loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:07

ik had zoiets van: ik zie wel hoe het loopt.
misschien stom, maar ik ga niet heel m'n toekomst vooruit plannen.
ik heb nu een HBO opleiding gekozen waarbij ik op en neer kan reizen. en ik zie wel hoe ik het straks allemaal ga doen. ik ga iig niet m'n paardje verkopen , das 1 ding wa zeker is Haha!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:11

Nu in comb. met mn studie gaat het goed. Ik reis dagelijk (iets meer dan een uur) op en neer naar school.
Ik kijk meer naar NA mn studie, zonder goede baan later geen paard(en) of ALLEEN paarden, wat ik ook niet wil. Naast een paard wil ik ook andere dingen kunnen blijven doen, ik neem aan dat een eventueel gezin niet uit alleen paardenliefde zal gaan bestaan.
Lijkt me een moeilijkere combi dan nu met school nog... Scheve mond

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:26

In de buurt van Groningen zijn veel pensionstallingen hoor en die zijn ook niet erg duur.
Toen ik in Groningen ging wonen, heb ik mijn paard (toen nog van de vorige eigenaar) op een half uur afstand met de auto laten staan en ging ik daar bijna dagelijks naar toe.
Nu woon ik in Assen en heb ik mijn paard ook naar Assen verhuisd. Nu moet ik nog tien minuutjes met de auto voor ik bij haar ben.

Ik heb weinig moeite gehad paard en HBO-studie te combineren. Voorwaarde is wel een bak met verlichting omdat het regelmatig al donker was als ik in de bus richting huis zat.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:38

Ik heb 6 jaar lang 4 keer in de week 3 uur per dag moeten reizen om te blijven paardrijden.
Moet ik er wel bij zeggen, dat de rest van de tijd voor mijn paard gezorgd werd. Maar anders had ik het waarschijnlijk ook zo gedaan. Het hangt er een beetje hoe moeilijk of makkelijk je studie is. Ik zou in ieder geval proberen je paard te houden. Als je hem verkoopt en dan blijkt dat je het makkelijk had gered sla je jezelf ook wel aardig hard tegen het voorhoofd denk ik Scheve mond

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Machie

Berichten: 15995
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:41

Romkabouter schreef:
Ik heb 6 jaar lang 4 keer in de week 3 uur per dag moeten reizen om te blijven paardrijden.


sorry, rom... snap m niet helemaal....

Ik zie ook wel hoe het loopt. Over 1 jaar moet ik 10 maand stage lopen in )waarschijnlijk) Leiden. Baloe gaat wel mee die kant op. Maar weet nog niet percies hoe ik alles wil gaan doen.
Ik ben ook van plan HBO te gaan doen, maar hoe en wat dat weet ik nog niet...

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 00:28

Zoals vast ook wel in één van de genoemde topics te lezen is, woon ik nog thuis, min of meer om paard te kunnen rijden. Als ik er twee wil rijden bijna iedere dag en ik zou speciaal daarvoor uit groningen moeten komen en ik zou dan op kamers zitten wat meer geld kost en waar ik dan ook zou moeten koken/wassen/poetsen ed.....dan zou dat idd niet te combineren zijn. Ik heb nu naar school natuurlijk behoorlijk reistijd en ik mis een deel van m'n sociale leven misschien, maar dat heb ik er wel voor over.
Naar een andere universiteit dan Groningen was voor mij trouwens wél bij voorbaat ongeveer uitgesloten, door de paarden....misschien niet heel slim, maar het was toch zo.
Mijn paard kan niet prefecter staan dan hier thuis, meenemen en in pension zetten is voor mij ook niet echt een optie.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 00:31

Ehm, heen een terug L'warden en dat vier keer in de week Machie Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 00:34

sharir verkoop ik nooit, maar ik wilde toch graag de opleiding gaan doen die ik wilde. en daar kan ik sharir niet naar meenemen...
nu is sharir van mij en van m'n zus samen, dus opzich niet zo'n drama, want zij kan doordeweeks voor hem gaan zorgen.
alleen zij gaat over 3 jaar als ze klaar is met haar opleiding naar amerika emigreren.
en dan moet ik dus nog 2 jaar leren...
maar........ Haha! de laatste 2 jaar hoef ik niet verplicht intern heb ik begrepen, dus dat biedt mogelijkheden
en anders verzin ik er wel wat op..... maar wie dan leeft wie dan zorgt, ga ik me nu nog niet druk om maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 00:43

Pjelk, toen ik studeerde had ik geen eigen paard, maar ik had wel verantwoordelijkheid over paarden van anderen die ik reed of verzorgde. In mijn studietijd ben ik daar dus ook niet mee gestopt, dat hoefde ook niet qua reistijd want ik studeerde vlak bij huis. Het kwam er op neer dat als mijn studiegenootjes in de soos, kroeg, mensa of wat dan ook (collegezaal Haha! ) zaten, dat ik dan op stal was. Daardoor heb ik wel wat gemist van "het studentenleven", maar daar zat ik niet echt mee., ik zat in mijn eigen stad en had daar toch al mijn eigen dingen.
Als je in een vreemde stad gaat studeren, dan zul je in het begin misschien wat moeten schipperen met je tijd zodat je wel een beetje mee kunt doen aan het sociale gebeuren, anders sta je er wel erg buiten.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 00:52

Ik heb nu 1 jaar gestudeerd, heb het eerste half jaar 3 keer per week een bijrijdpaard gehad en ik merkte dat ik echt geen tijd overhield om ook maar iets te doen.
Komend jaar ga ik voor het eerst een paard uitbrengen op wedstrijden, die ga ik 1 a 2 keer per week rijden, niet vaker (eigenaresse (Nimber) traint hem verder). Ik leer daarbij heel erg makkelijk, dus dat is een voordeel voor mij.
Ik denk dat als je moeite hebt met leren dat het dan nog wel eens moeilijk kan worden...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 23:45

Mijn vorige opleiding was in Meppel (MBO dierverzorging) waarheen ik dagelijks 3 tot vier uur reizen moest. Daarnaast kon ik gewoon mijn eigen paardjes nog doen. Tenminste de verzorging want Beau had toen een verzorgster voor doordeweeks. Daarbij vond ik de opleiding erg simpel, had weinig uren en heel weinig huiswerk (kon ik meestal zelfs in de trein doen). Dat was dus prima te doen maar ja op een HBO zal ik er toch wel harder aan moeten trekken vrees ik.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 23:52

Pjelk schreef:
Daarbij vond ik de opleiding erg simpel, had weinig uren en heel weinig huiswerk (kon ik meestal zelfs in de trein doen). Dat was dus prima te doen maar ja op een HBO zal ik er toch wel harder aan moeten trekken vrees ik.


ik heb 1,5 jaar hbo gedaan, en als jij het in combinatie met je mbo kon doen, zal dit ook geen probleem gaan geven hoor!
wij hadden weinig contacturen, en het huiswerk maakte ik nooit Bloos (met als gevolg dat ik in de tentamenweek als een gek sommetjes zat te maken(deed een wiskunde opleiding))
maar hoeveel contacturen je hebt scheelt natuurlijk veel per opleiding! een zus van me deed hlo en die had vierkante weken ivm de vele praktica...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 00:13

Ik heb volgens mij ook nog gereageerd in die topics hierboven genoemd. Er is echter t een en ander veranderd.
Toen ik op de Havo in West-Zeeuws-Vlaanderen zat en ik besloot om naar Dronten in Flevoland te gaan (kleine 200 km verder), wilde ik Amanda thuis op de boerderij houden, dan zou ik geen extra kosten aan haar hebben dan normaal. Ik bleek haar toch te veel te missen, en heb haar naar Dronten gehaald. Wbt de financiën, t gaat net, lig er wel krom voor en haal behoorlijke schulden op de hals bij mijn ouders. Wbt tijd heb ik tijd genoeg voor haar en studie. Toch heb ik er geen spijt van, t is beter voor haar, beter voor mij, ik ben van studiehuis maar een half uurtje onderweg naar stal, dus dat is ook goed te doen. Daarnaast staat ze volpension, dus wordt ze ook verzorgd in de weekends dat ik thuis ben voor de was En ook als ik op stage ben.
Na mijn studie, wat dan de toekomst is, ik zou t echt niet weten. Als ik al snel een baan vind gaat ze daar in de omgeving mee naar toe, en anders naar huis om weer op de boerderij te staan, en daar te blijven tot ik me ergens gesettled heb. Maar dat is pas over 3 jaar aan de orde, en dan zien we wel hoe t gaat.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 00:24

Rowan is van m'n vader. Voorlopig woon ik weer thuis en kan ik dus met hem bezig blijven, maar mocht ik verhuizen dan blijft Rowan dus waar hij is. Aan de ene kant vind ik dat heel erg, het is tenslotte m'n maatje - aan de andere kant is het ook wel een opluchting, dat ik m'n eigen pad kan gaan volgen zonder elke stap rekening te houden met tijd en financieen voor een paard. Rowan gaat niet weg, dat heeft m'n vader gezegt. En tegen de tijd dat ik klaar ben met studeren en een beetje op m'n plaats zit in het leven wil m'n vader Rowan misschien wel aan mij geven, kan hij lekker met m'n moeder gaan reizen en pensioen-genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 08:45

Wij hadden daar jaren geleden hele plannen voor gemaakt, Albert zou gaan studeren en ik zou gaan werken, daarna zou Albert werken en ik studeren.
Op die manier zouden we genoeg geld hebben om gewoon met de paarden bezig te kunnen zijn.
Het heeft in principe prima gewerkt alleen ben ik nooit gaan studeren maar gewoon blijven werken Haha!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 10:29

Als ik naar HBO ga ( duurt nog wel ff) dan is mn ene pony al oud, ik denk 17 ofzo, die heeft niet zoveel beweging meer nodig dan, en mn andere pony is dan 8 en daar van wil ik dan een veulentje, dus in die tijd dat ze drachtig is dan hoeft ze ook niet zoveel.Ze blijven dan denk ik gewoon thuis, zou ik ze mee kunnen nemen, dan neem ik ze mee, en zou ik nog geen veulen doen.Het ligt er maar net aan waar ik heen ga, en of daar een goedkope pensionstal in de buurt is.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:37

Ik rij nog steeds drie paarden naast mn HBO studie. Het is te doen, plannen is wel belangrijk!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 12:08

Ik volg een HBo studie (aankomend jaar afstuderen) Ik wwon nog bij mijn ouders waar mijn paard ook staat. Dit is voor mij wel een voordeel... Ik ga of met de auto of met de bus naar school en ben dan een uurtje onderweg... (alleen tijdens mijn stage was het rijden niet echt makkelijk i.v.m. stage tijden, maar das maar een jaartje) Ik krijg gelukkig ook wel financiele ondersteuning van mijn ouders en omdatijn paardjes bij huis staan hoef ikgen stalgeld te betalen. Met mijn school is het dus best te regelen.

Als ik nog meer voor uit ga kijken (naar het samen wonen met mijn vriend) wordt het lastiger... mijn paard staat bij huis (als mijn ouders dat dan goed vinden) en ik ga het huis uit?! Hier denk ik wel over na, ik wil mijn paardje voor geen goud kwijt!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

UK_eef

Berichten: 4217
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:37

natuurlijk wil iedereen zijn paardje niet kwijt, dat is te begrijpen, maar je moet niet vergeten dat je studie je echte toekomst is, en dat je niet alles altijd kan aanpassen aan je hobby (dat dus paarden is) ....heb er genoeg gezien die echt hun paard moesten verkopen, want het was niet meer mogelijk...studentenleven is armoede...en paardenhobby blijft toch een dure hobby....

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:43

Mijn MBO zit toevallig in de buurt. Is niet veel verder dan de MAVO. Ik heb hier niet speciaal voor gekozen ofzo, maar ik ben ook weer niet iemand die graag iedere dag kilometers gaat reizen Knipoog

Hierna wil ik -op dit moment- ook hierna het HBO gaan doen. of dit over 2 jaar werkelijk doorgaat zien we dan wel weer. Ik heb er eigenlijk ook nog niet verder overna gedacht. Dit is overigens wel wat verder van huis, zo'n 45 min reizen. Maar ik zorg wel dat de paardjes kunnen blijven, zekers

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:53

zoals ik er nu voorsta, weet dat ik nog maar 15 ben, wil ik niet uitgaan. interesseert me geen zier, ik rook niet, drink ook niet en hoef niks van die gasten die dat wel (of overmatig) doen. ik heb ook helemaal niks te zoeken op cafes, disco's...
ik heb nog geen eigen paard. mijn moeder zit idd in met die studies.
niet om de stallingsmogelijkheden (ik kan immers nog 2 uniefjaren dichtbij volgen), maar om de tijd. studeren...! als ik m'n dag niet heb kan ik niks leren, heb ik m'n dag wél, gaat alles erdoor in een paar min., ook voor een grotere toets bv.
maakt het voor mij echt moeilijk om te plannen!!
hoe doen jullie dat dan met het studeren zélf? heb je toch veel tijd voor nodig, zeker met unief enzo...?

Enya - Daya :-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Facebook, hel1, Jessica_1998, MarieAnne, Miran, Mutsie93, Shiloh, Tigress en 158 bezoekers