hoef scheef neerzetten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

hoef scheef neerzetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 19:19

Mijn paard zet haar achterhoef scheef neer (draait naar buiten), eigenlijk lijkt het net of ze met x benen loopt. Het gekke is dat ze het alleen met rechts doet. Kan dit kwaad? Ze is net kreupel geweest en aan de betere hand. Ik ging vandaag aan de hand draven om te kijken of ze weer goed liep en toen viel me dit op. Weet eigenlijk niet of ze het eerst ook deed. Wie herkent dit?

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:00

Hoe oud is ze?

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 07:17

Dat is een typische stand die paarden met spat aannemen, kijk eens op www.hoofcare.nl bij hoefproblemen: spat

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 07:38

ze is net 10. Wat houdt spat in? Weet je wat het is, vorige week is de da geweest want ze had een dikke kogel en pijpbeen, dat is inmiddels minder maar de kogel blijft wat dik. Maar ik weet niet of ze dit al deed of nu pas sinds ze dat aan haar been heeft.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:48

Je kunt op de site www.hoofcare.nk kijken bij spat, zoals hierboven genoemd is, daar kun je alles over hoef, en been problemen vinden.
Daat staat ook spat tussen.
Verder zou ik niet wete wat het zou kunnen zijn.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:27

doen veel paarden ,biljarderende paarden (paarden die de spronggewrichten overdreven naar buiten draaien) doen het ook,is een afwijkende stand, als een paard spat heeft gehad kun je dat beter niet teveel laten corrigeren door de hoefsmid.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 21:15

vandaag is dus de dierenarts weer geweest en paardje weer gemonsterd, en ja hoor weer kreupel terwijl ik woensdag ook gedraaft heb op het harde en toen liep ze enkel stijf maar niet kreupel. Hij vroeg nu ook of ze d'r hoef altijd al zo scheef neerzette maar dat is me eigenlijk nooit opgevallen??!! Weer een week rust gekregen! Volgens de da is het een kneuzing maar duurt een kneuzing dan zolang om te helen????

humpfry

Berichten: 19
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:03

Mijn paard heeft haar ijzer er 3 keer achter elkaar afgetrapt waardoor haar hoef is afgebroken. Haar ijzer is er toen weer onder gezet maar ze staat nu ook scheef. Ze liep niet lekker met rijden en nu rij ik al bijna 2 maanden niet (ze staat op het land). Als de hoefsmid is geweest en haar heeft gecorriceerd ga ik pas weer beginnen. Mijn paard zet 1 van haar achterbenen altijd scheef en loopt met een kleine draai erin. Wordt wel gecorrigeerd worden maar duurt zo lang. Verward
Misschien moet je je hoefsmid eens goed laten kijken eventueel samen met een da.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 22:11

Ja ik hoop maar dat het gewoon inderdaad een kneuzing is. Ik heb haar net 1,5 maand! Maar duurt een kneuzing dan echt zo lang?!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 10:17

Sannie als je haar nog maar 1,5 maand hebt en nu al voor de tweede keer kreupel, zou ik echt actie ondernemen!

Is ze voor de koop rontgenologisch en klinisch gekeurd?