éven een klein buitenritje...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

éven een klein buitenritje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 15:04

Ik had helemaal geen zin om te rijden,mijn zusje zou Rinkja doen.Maar die kwam huilend thuis omdat Rinkja zo vervelend was dat ze haar niet aan kon,en er maar weer af is gegaan.Dus ik Janke (*volcano*) bellen of ze die avond zin had in een klein buitenritje,zodat Rinkja er toch nog uit kwam.Die vond het best,dus wij zouden een klein blokje om.Ik had me helemaal voorbereid op een moeilijke rit,maar dat viel mee,we reden op het schelpenpad in een sukkeldrafje aan de lange teugel terwijl Rinkja daar anders altijd lekker hard wil.Toen ze daarna ook nog meteen over een lange smalle brug ging waar ze anders een half uur lang voor stond te staken ( en dus uiteindelijk niet ging Knipoog ) was ik helemaal verbaast.

Maar goed,we reden het dorp in,en moesten daar over een ander bruggetje,ook wel smal.We hebben er al vaker gereden en het is nooit een probleem geweest,maar Goldy,die voorop ging,vond de brug ineens heel 'eng' toen ze halverwege was.Rinkja zou er al achteraan,maar ik hield haar in,want ik zag alweer een goldy actie aankomen.Goldy vind regelmatig zogenaamd iets eng,en dan kan ze echt ongelovelijk lenig met haar achterhand draaien en vreemde bewegingen maken om raar te doen.En Goldy stampte achteruit die brug weer af,met haar kont links en rechts tegen de rand te botsen.Zo kwam ze op Rinkja af,die nog aan het begin van de brug stond.Het bruggetje was aan het eind van een steegje,zodat we niet zoveel ruimte hadden en Goldy batste tegen Rinkja aan,zodat die moeite had om overeind te blijven staan. ( het was een klinkerweggetje) Rinkja vond het wat eng,dus die zou 'm smeren en rende het steegje weer door,maar ik had haar wel snel weer bij me.
Nou,uiteindelijk de paarden over de brug,nadat we beide waren afgestapt,en we zouden er aan de andere kant weer op stappen,gaar Rinkja daar een hoop staan poepen,voor een woonhuis.Die mensen stonden al buiten,want die waren op Goldy haar herrie (hoefijzers) afgekomen,dus ik vroeg om een schep zodat ik het in het water kon scheppen.Als Rinkja ergens in een berm ofzo poept,laat ik het liggen,maar vlak voor een woonhuis probeer ik het op te ruimen.Dus die mensen halen een schep,en beginnen me toch een potje te zeuren over de paardenstront.Ik zei dus dat ze dan niet bij ons moesten klagen want wij ruimen het op,en zo ontstond er een dikke discussie en wij mochten daar van die mensen die meer rijden.maar ja,het is een openbare weg,en we hebben die mensen verder maar laten praten,we zijn op gestapt en verder gereden.Een paar straten verder hadden we nog lol om die mensen. Haha!

Komen we even later bij de plek waar de nieuwe ijsbaan bij ons in het dorp word gebouwd,en we wilden zien of we met de paarden door het water konden.Janke was bang dat de bodem teveel inzakte,dus ik zou even voelen en stapte van Rinkja af.Ik moest 1 stap naar voren doen,dan waar Rinkja stond,en Rinkja loopt NOOIT weg,dus ik liet haar los om te voelen.En ik draaide me om,en net voordat ik de teugels zou pakken,scheurde ze er ineens van door. Gelukkig waren we buiten het dorp,en wilde Rinkja alleen naar de paarden die in het land er naast stonden.Janke ging er op Goldy keihard achteraan,dat was echt een superactie.En ik daar nog eens achteraan sukkelen. Knipoog

Janke had Rinkja al snel te pakken,en stapte weer op,en we reden verder.Laatste stukje door het dorp.Komen er ineens een paar buitenlandse mensen hun huis uit gerend,helemaal over de toeren.Ze konden behalve hun eigen vage taal,alleen engels met zo'n raar accent,dus wij snapten er niks van.Bleek dus dat ze de paarden zo mooi vonden en foto's wilde maken.Dus die man maakt een paar foto's,en die mensen waren helemaal gelukkig. Knipoog

In ieder geval,dat korte ritje wat we zouden maken,is een béétje langer geworden. Haha!

We hebben iig wel veel lol gehad.Ik zal niet meer roepen dat Rinkja áltijd blijft staan,en Goldy vond het ook weer eens nodig actie te voeren.Ach,zolang het niet elke rit gebeurt vinden wij het wel grappig.Als ik paard was geweest was ik ook niet elke rit superbraaf geweest. Knipoog



Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:26

ow ja.. Echt een domme buitenrit was dat.. goldy moest weer zonodig de clown uithangen en die mensen daar bij de brug ons een beetje voor vanalles en nog wat uitmaken.. Boos! ik had dat joch echt een knal willen geven! Boos! Echt zo ergerlijk kind was dat! (wel triest trouwens Tong uitsteken)

en dan rinkja, echt zo'n penny actie van mij, achter het 'op hol geslagen' paard aan Knipoog (alleen jammer dat het geen grote wilde hengst was die weg skeurde, dan had het pas echt een penny-story geweest *LOL*)

Ja dat was wel lachen die rit, morgen maar weer even en nu maar hopen dat ze zondag in fochteloerveen met de boktrit de boel niet op zn kop zetten Knipoog

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 21:01

Ja,mss had ik dit topic beter na de rit kunnen plaatsen,straks willen ze ons niet meer mee hebben. Tong uitsteken

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 09:53

Klinkt als een rit met hindernissen Lachen.

Veel plezier alvast met de Boktrit zondag.

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 10:02

zo dat was pas een rit!
maar toch ook veel gelachen lees ik.
veel plezier met jullie volgende buitenritten....

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:11

Haha, een rit met veel gedoe dus. We grappig dat stukje van die mensen die foto's wilden maken Haha! haha.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, MightyMike, MirjamRobin, Monique1963, Plonspony, Supertje, Vagabondo, vilo en 168 bezoekers