Heb weer veulens geschoren. :)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Heb weer veulens geschoren. :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 17:37

Over 2 weken NMPRS keuring en dus moeten de veulens weer op hun mooist zijn, dus heb vandaag de veulens van Anja, Flyer hier op bokt geschoren.
Dreamcathers Delilah voor en na:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
En Dreamcatchers Vanilla voor en na:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ze zijn lekker opgeknapt, zijn echt allebij plaatjes van veulens, vooral Delilah, das echt een super mooi ding, dus keuring: here they come! Haha!

Nou alleen mijn eigen 2 mannen nog Haha! , die gaan dit weekend ook nog kaal, dus die foto´s zien jullie ook nog wel verschijnen. Knipoog


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:46

je scheert ze echt supernetjes!
je had Myst ook al zo mooi gedaan!
jou naam onhoud ik voor volgend jaar Haha!

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:51

Wauw ik denk dat ik wat eerder op de keuring kom om alle bokt veulentjes te bewonderen. Gelukkig mag ik iets later bij de jaarlingen want hier kan ik niet tegenop !

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:53

zeker mooi gedaan hoor,moet je vast veel geduld voor hebben met die kleine monsters.
Zou het zelf toch niet doen,voor alleen die keuring,het is toch hun natuurlijke beschermening,maar goed iedereen doet het weer anders.

Z1+4

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:54

Wow, wat een verschil! Eerst zijn het lieve knuffelpaardjes, daarna ineens profi keuringspaardjes! Haha! Ze zien er goed uit hoor, netjes gedaan!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:57

waarom scheert iedereen zijn veulens eigenlijk?
dacht juist dat het veulenhaar wel lekker was voor ze Verward
ziet er trouwens wel leuk uit hoor!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:14

*kijkt verliefd* Wat een schatjes!!

En idd, ze zien er nu stukken mooier uit. Op de voor-foto's zijn het van die lieve knuffelbeertjes, maar op de na-foto's hele chique mini's Lovers

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 18:15

susan schreef:
waarom scheert iedereen zijn veulens eigenlijk?
dacht juist dat het veulenhaar wel lekker was voor ze Verward
ziet er trouwens wel leuk uit hoor!


Het waarom staat er boven Knipoog , vanwege de keuring dus, bovendien hebben sommige veulens zo een enorm dikke vacht dat ze met het warme weer van de laatste tijd zich dood staan te zweten.
En weleens een jaarling gehad? Die hebben in het vorjaar een combinatie van veulen en de eerste wintervacht op hun lijf waar ze doorheen moeten, en dat gaat vaak maar erg slecht.
Het NMPRS is een minipaarden stamboek en met zo´n enorme veulenvacht lijken ze nou eenmaal niet echt mooi klein en fijn, daarom worden ze geschoren, er lopen zelf bijna geen paardjes rond die niet geschoren worden, want zo zien ze veel fijner en dat wil de jury nou eenmaal zien. en bovendien vind ik het zelf ook veel mooier. Haha!

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:00

die reden van het zweten kan ik me nog goed voorstellen.
maar dat ze op de keuring anders niet goed kunnen zien of het een mooi gebouwd veulen is, vind ik persoonlijk een beetje onzin. Die mensen horen te weten dat een veulen een veulenvacht heeft en daar kun je best doorheen kijken.
en voordat ik heel minipaardenlievend bokt over me heen krijg, dit is mijn mening maar iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ze doen. Helaas zie ik te vaak dat een paard tegenwoordig niet echt meer paard mag zijn. Zo staan er bij mij op stal een aantal paarden die altijd zwaar ingepakt de wei in gaan (als met peesbescermers, springschoenen en al wat nog meer om die benen gedaan kan worden) want stel je toch eens voor dat ze zich ergens aan beschadigen. En vaak zijn dit de rustigste paarden eraf, die enkel staan te eten in de wei en nooit eens gek doen.
sorry beetje offtopic.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:03

Hartstikke mooi resultaat zeg, helemaal super! Wat een plaatjes met een mooi kleurtje.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:05

mooi gedaan ! .. ze zie er erg netjes uit ... en idd zijn HELE mooie veulens *LOL*

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

123kweetnie
Berichten: 30
Geregistreerd: 24-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 08:25

lekkere dingen!!!!!!! gni gni gni

"Mensen zonder fantasie,
vluchten in de realiteit"

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 08:36

Ja moooi! Echt leuke veulentjes, nu zie je de tekening ook veel beter!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Coalizione, Lys_PPA, spookyskippy, Tess__ en 25 bezoekers