brutale vraag...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

brutale vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:27

wat betalen jullie voor stalgeld?

Ik zelf zit nu op 125.- en heb gehoort dat er nogal verschil in zit, ik ben erg nieuwsgierig..... *LOL*


Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:33

Zo, jij betaald niet veel! Ik weet natuurlijk niet wat op wat voor stal je staat en wat er bij in zit, maar bij mij in de buurt vind je niet snel een stal voor dat geld.

Ik betaal ongeveer 200 euro in de maand, alles erbij (hooi, stro, voer). Wel een hele fijne stal, maar 10 ruime boxen, binnenbak, buitenbak en weidegang. Ook zijn er goede uitrijmogelijkheden en de stal ligt in een rustige omgeving. Ik zit op de gemiddelde prijs wat betreft stalling hier in de buurt.

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!


Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:37

Chiqa schreef:


Ik zelf zit nu op 125.- en heb gehoort dat er nogal verschil in zit, ik ben erg nieuwsgierig..... *LOL*



Zijn daaar nog stallen vrij??? Tong uitsteken

She's my lady Lovers

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:42

Ik betaal €45 per maand, in de zomer, dan staan ze dag en nacht in het land en krijgen ze ook nog kuilvoer. In de winter betaal ik iets meer en dan heeft eentje een inloopstal.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:58

Nistria"]
[quote="Chiqa schreef:


Ik zelf zit nu op 125.- en heb gehoort dat er nogal verschil in zit, ik ben erg nieuwsgierig..... *LOL*



Zijn daaar nog stallen vrij??? Tong uitsteken
[/quote]

vast wel maar is niet echt bij je in de buurt, als ik het zo lees Haha!

ja wat ik ervoor heb? Alles!! Voer hooi stro, stalling weidegang rijbak, alleen geen overdekte....

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:06

Verschilt heel erg per regio. In deze regio is het echt niet goedkoop!

Weet niet precies wat Nic's eigenaresse betaald, maar ligt zo rond de 150/175 euro. En dan moet je zelf uitmetsen, stro nog aprt betalen, zelf voer kopen & zelf voeren, in de winter zelf buiten zetten, zelf dekens enzo doen.
En echt veel faciliteiten zitten er ook niet bij deze stal. Geen binnebak, wel een buitenbak (maar dat is meer een omgeploegd stukje zand met maar aan 3 kanten een hek, geen stapmolen ofzo. Wel longeerbakje, koud en warm water... Wel een gigantische wei, en we zitten wel middenin het bos, dat is wel een plusplunt OK dan!
Laatst bijgewerkt door Nintu op 25-07-03 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:06

Ongeveer 240 euro per maand, daar heb je voor:

* 3 x per dag krachtvoer granenmix/biks/haver
* 3 x per dag ruwvoer en eventueel een 4e keer
* 1 x per week een baal vlas
* uitmesten van je stal
* 1 overdekte bak
* 1 buitenbak
* 3 paddocks
* 2 longeervoltes
* 1 stap/drafmolen
* warm- en koudwater spuitplaats
* 7 stukken grasland
* binnen en buiten zetten vanuit de paddocks of vanuit het weiland
* directe uitrijmogelijkheden naar de Lage Vuursche e.a.

Moet heel eerlijk bekennen dat ik op mijn vorige stal net zoveel betaalde maar dat ik niet zoveel faceliteiten had................... Overigens heb ik dit bedrag er absoluut voor over omdat ik gewoon een geweldige plek aan deze stal heb gevonden

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:11

Ik betaal 255 per maand (zomers met 24/7 land veel minder Haha!).

Daar heb ik voor:
- 2x per dag krachtvoer
- 2x per dag kuil/hooi
- 2x per week uitmesten
- elke dag opstrooien
- binnenbak
- buitenbak
- 2 paddocks
- 1 longeervolte (met mogelijkheid ook elders te longeren)
- spuitplaats
- solarium
- geweldige uitrijmogelijkheden

Niet echt goedkoop, maar bij mij in de omgeving een van de goedkoopsten. Gezien de uitrijmogelijkheden is er eigenlijk altijd wel een wachtlijst.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:14

250 Euro per maand...

- stal
- dressuurbak buiten
- springtuin buiten
- binnen bakken
- 1 longeerbak
- uitrij mogelijk heden
- voeren en uitmesten

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:17

136 euro (en 17 eurocent Haha!)

Daarvoor heb ik:
*Stal
*Weidegang (uitloopstal, uitloop gaat tot 4 weilanden verder.... Leuk wanneer je je paard op moet halen Haha!)
*Stro
*Voer (hooi en brok, zelf bepalen hoeveel)
*Binnenbak
*2 Buitenbakken
*Longeerbak
*Springmateriaal
*Spuitplaats

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:27

guido staat bij mn broer, omdat het land niet van hemzelf is betaal ik 150 euro per jaar.
daar heb ik voor:

*mn eigen wei Haha!
*mn eigen stal Haha!
*mest wordt afgevoerd met de kippenmest
*mn schoonzus voert guido en zet hem binnen/buiten als ik niet kan

verder heb ik er niet veel, hooi stro biks enz. enz komt er allemaal nog bij maar ik heb wel lekker mn eigen plekje!!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:39

Chiqa schreef:
wat betalen jullie voor stalgeld?

Ik zelf zit nu op 125.- en heb gehoort dat er nogal verschil in zit, ik ben erg nieuwsgierig..... *LOL*


Nu kan ik je wel vertellen wat ik betaal maar dat zegt zo weinig. Wat krijg je voor je geld, dat is pas interessant om te weten.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:50

Ik zit op 280 (soms 300) euro per maand... ik mest zelf en mijn voer laat ik ook zelf bezorgen. En ik gebruik 3 pakken zaagsel in de week. Silly is een viezerik en ze heeft veel voer nodig...
114 euro per maand is stalling en accomodatie (we mogen gewoon alles gebruiken, binnen/buitenbak, springbosje, spuitplaats (ook warm water), weitjes).
Dus de rest is mijn eigen schuld... Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:17

niets! want ze staan thuis.
Maar als we het hooi en stro bij elkaar tellen komen we per jaar (ong. 250 balen hooi per jaar =625euro en 5 (grote) balen stro =175) op 800 euro uit voor 3, dus 800 :3=266 euro per jaar per pony. Maar ze staan dus gewoon thuis.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:18

Ik sta op een stal waar ik lekker zelf kan doen en laten wat ik wil, met maar een paar andere pensionklanten (gezellig groepje), geen regeltjes, geen gezeik. Ik regel alles zelf, fourage, uitmesten, hoe laat ik ze uit het land haal, etc. De staleigenaren voeren 's morgens en doen de paarden in de wei (verdeeld in allerlei stukjes waar 1 tot 5 paarden op staan). De andere voerbeurten doe ik zelf. Ik betaal ongeveer 140 euro, heb daar onbeperkt kuilhooi voor en voor 10 euro meer heb ik onbeperkt stro, maar de merries staan niet op stro (alleen Orri), heb een stalletje bijna voor mij alleen. Ik zou voor geen goud willen ruilen met een stal die een luxere accomodatie heeft, waar je meer betaalt en waar allemaal nare regeltjes zijn.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:25

Jippie"]
[quote="Chiqa schreef:
wat betalen jullie voor stalgeld?

Ik zelf zit nu op 125.- en heb gehoort dat er nogal verschil in zit, ik ben erg nieuwsgierig..... *LOL*


Nu kan ik je wel vertellen wat ik betaal maar dat zegt zo weinig. Wat krijg je voor je geld, dat is pas interessant om te weten.
[/quote]

ja Jippie daar heb je helememaal gelijk in hoor! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:27

als ik zo lees zijn er echt heel veel verschillen ik geloof echt wel dat ik, voor wàt ik echt zit, voor een vrienden prijske zit, maar een beetje geluk en de omgeving geldt natuurlijk ook.

Ik vindt persoonlijk boven de 200 euro een flinke hap geld elke maand.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:38

Bij ons is het 275 euro per maand:
binnen en buitenbak
Paddock (wel heel zwaar)
Spuitbox met koud water
elke dag mesten
er wordt gevoerd voor je
daarbij moet je ook nog rekening houden met de (manege)lessen
om buiten te rijden heb je alleen maar fietspaden:-(

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:39

Voor weidegang betalen de meeste van ons 100euro per maand

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:50

Jeetje, denk dat ik toch maar is ga verhuizen! Weg uit de randstad!

Ik betaal 180 in de maand.

dat is incl. voer, stro, gebruik van de rijbak, losgooibak, en in de zomer dag en nacht buiten.

Buitenzetten moet ik zelf doen, net zo als mesten. Wel is het er lekker rustig. 10 pensionklanten.

Maar ik wil zo graag een binnenbak, en dan zit ik aan de 320 euro, en zonder weiland!!! Huilen

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:30

ik betaalde 70 euro per maand, inclusief hooi, exclusief stro... Er was een buitenbak, wei, schuilstal en je kon eventueel je pony ook s nachts op stal zetten ofzo, maar dan moest je hem er zelf in en uit zetten of een afspraak met die mensen maken... Het was 5/10 min. rijden vanaf het bos en dichtbij het dorp

Obelix is gewoon stoer!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:45

Gelukkig hoef ik zelf geen stalgeld te betalen. Rijd het paard van de pensioneigenaresse. Maar de prijzen zijn er als volgt (per maand):
Stal: Paard 170 euro
Pony 145 euro
Weidegang: Paard 65 euro
Pony 52.18 euro

Hiervoor heb je bij stalgeld het voer, krachtvoer, stro, buitenbak (waarvan 1 keer per week gratis af te huren), paddock, dagelijkse mogelijkheid tot weidegang, bos naast de deur. De paarden gaan 's winters dagelijks een uurtje in de paddock, op verzoek kan het langer/korter. En zomers dan gaan ze van ong. half 10 tot half 5 een van de landen in. Nog geen kwartiertje ter paard is er een binnenbak aanwezig. Dit kost alleen wel een lidmaatschap.
Bij weidegang is er 's winters een schuilstal aanwezig en worden de paarden bijgevoerd, wanneer er niet genoeg aanwezig is.
In overleg is er een hoop te veranderen of aan te passen.
Voor nog uitgebreidere info kijk even op www.stalsuderhiddinghe.tk

Farjen

Berichten: 7964
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:49

Helemaal niets! Lachen Mijn nonkel is blij als er een paard op al de weiden loopt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:54

240 Euro voor een buitenbak (zwaar) en een longeerbakje. Zomers weidegang. Twee keer per dag hardvoer en twee keer ruwvoer (in de winter, in de zomer krijgen ze alleen wat brok als het moet)

Charaz

Berichten: 24279
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:55

€200,- voor buitenbak, longeerbak, binnenbak, dagelijks weidegang incl. hooi, stro en voer. 3 poetsplaatsen zijn er

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers