Arabieren keuring in Tilburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Arabieren keuring in Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 20:42

Zo... ik ben net terug uit Tilburg, gezellig met Anneomie, Franca, Danifur en Evelien (de eigenaresse van Franca's bijrijdpaardje Aron) naar de arabierenkeuring geweest...en wat een prachtige paarden hebben we daar gezien zeg! Mooie koppies, goed beenwerk, mooie lichamen, gangen waar je spontaan van gaat Kwijl Kwijl Kwijl die prachtige arabjes leken wel te zweven in draf... We hebben het genoegen gehad om Hazzebaz maar liefst 2 keer in de ring te mogen zien; 1 keer in de zadelrubriek met een mooie bruine hengst en 1 keer in de rubriek oosters gekostumeerd met haar schimmelhengst... wederom Kwijl Lachen En de knappe schimmel hebbenb we ook nog met voorbrenger in de ring kunnen bewonderen waar hij even mooi liet zien dat hij een echte stoere vent was... verder ben ik zwaar Lovers geworden op een jaarlingmerrietje, wat een plaatje zeg! Ik vrees helaas dat haar eigenaresse (HRH princess huppeldepup -idd...ben haar naam even kwijt en anneomie ie de bezitster van een programmaboekje- uit Jordanie ) haar wel niet voor een zacht prijsje aan mij over zal willen dragen... Haha! Maar goed, dan maar bewonderen op keuringen... Franca heeft gelukkig foto's gemaakt... even duimen maar dat ze vandaag nog een gaatje vindt om er een paar op bokt te plaatsen Lachen. Het was een zeer geslaagde dag met fantastisch gezelschap, ik heb werkelijk genoten van de talloze mooie paarden die ik de ring door heb zien gaan, kortom... voor herhaling vatbaar!

*edit* typo's
Laatst bijgewerkt door vikki op 19-07-03 20:47, in het totaal 2 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 20:44

en...hebben jullie nog mooie foto's laten maken???

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:02

Het was een onwijs leuke dag!!!! Helaas zijn er heeeel veel foto's mislukt en wazig geworden, maar van 2 belangrijke arabs heb ik wel een paar leuke; namelijk van Hacedor van Hazzebaz en van mijn favoriet van de dag......Flaxmans Rabdan!!! *LOL*

Zo'n dagje als dit is zeker voor herhaling vatbaar!!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 22:19

Jammer dat er zo veel foto's mislukt zijn Huilen Maar ja... niet echt vreemd met die felle zon... gelukkig heb je iig een aantal erg mooie plaatjes Lachen En oh... wanneer en waar is de volgende keuring? Haha!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:39

hee dat had ik moeten weten? misschien was ik dan ook even langsgegaan. Maar goed nu naar de manege gegaan.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:03

jaja, het was zeker kewl, neej franca dat meen je niet, staat me prachtige Esprit nie op de Cheese! Huilen * huil * * huil * Huilen
Maar het was zeker voor herhaling vatbaar, volgende keer gaan we op naar de Kossac stud, hopen dat we onze prachtige lievelingen daar weer tegen komen toch franca en vikki *LOL* Knipoog
Wel zonde dat er best veel foto's mislukt zijn dan....vet jammer, maarja we moeten vogende keer voordat we gaan een programma boekje bestellen, dan kijken we of ze komen....en anders gaan we niet mee
Whaha Knipoog

Paardrijden is geen krachtsport, maar gevoel
San Z1+9 Fury M2+6 Haha!
Hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je de dieren gaat waarderen!!

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 10:45

hej hej allemaal

ook ik was dus naar de arabjes keuring gekomen heb vroeger gewerkt bij smaroel arabians dus wou ik die show nog wel even mee maken behalve dat deed de vorige eigenaar van swerdy ook mee met zn nieuwe paardje taluca salam die 2e werd in zijn categorie ook liep die nog met een vosruin met brede bles mee bij de ruinen categorie oraishai salam (sorry als het verkeerd geschreven is. het paardje van de familie van loon en iemand anders liep met een ander paardje van hun. in die categorie liep ook een ruin mee een vosruin ook met een klein kolletje weet zn naam helaas niet maar die was echt kwijl gewoon ik was er helemaal in love mee schitterend beest erg druk maar zo mooi gewoon uiteraard heb ik van bovenstaande paardjes foto'sjes gemaakt ik heb er nog wel een paar gemaakt maar weet niet van wie allemaal precies als ik het rolletje ontwikkeld heb laat ik ze wel een keer zien op bokt ik hoop dat dat op maandag zal worden maar das nog niet zeker.

ook heb ik in de stallen even alle paardjes bewonderd en even naar mn oude collega en werkgevers geweest om te vragen hoe het daar was en de paardjes te kijken. wat zijn ze toch veranderd en nog steeds even mooi Lachen

ik weet niet of ik nog bekenden heb gezien van bokt want zou zo niet weten hoe iedereen er precies uit ziet ik was in iedergeval met mutzje van bokt en ik viel vast wel op met mn knalroze truitje met zwarte rok en zwarte sandaaltjes Tong uitsteken

als het niet te warm wordt vandaag ga ik straks nog een keertje terug met mn half arabje swerdy om geld in te zamelen voor brookes hospital for animals maar het is al aardig aan het opklaren en warm aan het worden hiero dus kan zijn dat ik er niet ben.

heeft er iemand nog meer foto's van de arabierenshow? die van franca heb ik gezien idd een lekker ding die rabdan Tong uitsteken

groetjes fabienne

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 11:21

Hey mensen, ik moest het helaas weer missen, drukdrukdruk... Maar ik hoorde iets over de kossack stud? Daar ben ik uiteraard weer en neem me eigen schoonheid mee... Dus misschien zien ik jullie daar nog??
Enne foto's?? ZIEN natuurlijk!! *LOL* Vingers aflikken

Sammie drachtig van Solaris!

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:59

het was echt ontzettend gaaf Haha!

Paardrijden is geen krachtsport, maar gevoel
San Z1+9 Fury M2+6 Haha!
Hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je de dieren gaat waarderen!!

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:38

ben gek op arabieren, mijn verzorgpaardje is ook een kruising met een arabiertje, echt cool!

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 13:34

hi ik ben ook wezeloos van arabieren maar ik ben nog nooit naar zo'n keuring geweest dat wil ik ook wel eens meemaken waar kan je die vinden hebben ze websites voor die keuringen of hoe kom je erachter of er misschien eentje is in de buurt van rotterdam?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 14:12


DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 15:52

thanks!

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:09

Die hacedor en hazzebaz van wie zijn die, is Hacedor toevallig van El Zarabia Stud?????????/

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:18

Ja klopt, Kar Hacedor is van Samantha Fisscher (= Hazzebaz) van El Zarabia. *LOL*

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:21

Ja klopt dan dacht ik ook aan dezelfde.. Is zeker een gaaf paard maar ze heeft nog meer mooie en gave staan, en gehad....

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:57

Ik was zondag in Tilburg. Voor de eerste keer.
Het was echt vet-gaaf !!!
Die Arabieren kunnen goed showen en het was ook leuk om te zien hoe de voorbrengers ze neerzetten (en "gek" maken met die plastic zakjes), ik kreeg er kippenvel van.
De donkere merrie uit Jordanië was inderdaad erg mooi. Ik denk dat ook haar kleur mee had. Ben benieuwd of ze ook gewonnen had als ze wit was geweest?!
Zelf vond ik die grote witte arabieren mooi (komen geloof ik uit Duitsland) en natuurlijk de dagkampioen. Errug mooi...

Wil je Australië op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:17

ik heb net de site bekeken heel leuk ga gauw
een keertje kijken naar zo'n show die is gewoon
toegankelijk voor iedereen toch?

jammer dat mijn paardje niet helemaal volbloed
is maar maak niet uit hij is geweldig maar zo'n
volbloed Kwijl Kwijl

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 00:06

Dizzy schreef:
Ik was zondag in Tilburg. Voor de eerste keer.
Het was echt vet-gaaf !!!
Die Arabieren kunnen goed showen en het was ook leuk om te zien hoe de voorbrengers ze neerzetten (en "gek" maken met die plastic zakjes), ik kreeg er kippenvel van.
De donkere merrie uit Jordanië was inderdaad erg mooi. Ik denk dat ook haar kleur mee had. Ben benieuwd of ze ook gewonnen had als ze wit was geweest?!
Zelf vond ik die grote witte arabieren mooi (komen geloof ik uit Duitsland) en natuurlijk de dagkampioen. Errug mooi...


Schimmelarabieren zijn juist hartstikke mooi en staan vaak bovenaan.
Er gaat niks boven schimmels.......... maar ieder zijn smaak natuurlijk.

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 01:27

Tsja...ik ben dus nooit zo impressed door schimmels, maar ik moet zeggen dat Hacedor erg mooi is en de kampioen vd dag in Tilburg (ESPRIT) was ook errugg mooi. Maar verder vind ik schimmels vaak wat dof en vaal. Geef mij maar vosjes, zwarten of bruintjes...(hoewel je de laatste de afgelopen jaren ook teveel ziet soms...zijn van die rages.)

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:25

SChimmels dof en vaal ??? Hmm..... ik moet mn zonnebril opzetten om naar ze te kijken als ze hier lekker op de wei staan...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:06

nou ja....dan heb ik wrsch tot nu toe geen glanzende schimmels gezien Knipoog


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 15:47

Dan heb je niet goed gekeken Franca! Tong uitsteken Esprit glom als een spiegel... en zo zijn er talloze prachig glimmende schimmeltjes hoor...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:27

vikki schreef:
Dan heb je niet goed gekeken Franca! Tong uitsteken Esprit glom als een spiegel... en zo zijn er talloze prachig glimmende schimmeltjes hoor...


ja en dat schreef ik ook hoor hierboven. Dus dat Esprit wel een mooie schimmel was, maar dat ik voor de rest gewoon schimmels niet bijzonder mooi vind. Loop er gewoon niet echt warm voor. Moet wel qua bouw, bewegingen en karakter een geweldig paard zijn wil ik een schimmel kopen.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:53

Dat je niet warm loopt voor een schimmel, dat kan, dat is gewoon persoonlijke smaak. Niks mis mee. Maar dat wil niet zeggen dat schimmels dof of vaal zijn, toch ? Ieder stoffig paard is dof, wat voor kleur hij ook heeft, en schimmels glanzen net zo goed als bruine, vossen en zwarten als ze schoon en gezond zijn.
Ik zou geen "gekleurd" paard kopen, hoe mooi hij ook is (en er zijn zat gekleurde arabieren die ik heel mooi vind), ik ben nou eenmaal een schimmelliefhebber. Maar dat heeft niks te maken met een glanzende vacht, dat heb je zelf in de hand.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bolletje29, Cjuan, criollo_yess, Dartel, Facebook, fleur_yen, GrapeshotBot, josien_m_, Lalladidoo, lauret, MairiMacBran, Mariska_vD, Niwla, NorwayFjord, Ponylover_11, scrabbel, SentiBot, soesie, turtlelito en 120 bezoekers