Tips oplet probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Tips oplet probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 21:37

Als ik aan het rijden ben met Arti, dan hoort ze vaak wat of er is plots wat te zien ofzo en dan gaat ze gewoon rondkijken en let niet meer op mij.

Ik ben al bezig met veel overgangen te rijden, ook om haar beter aan mijn been te krijgen en veel figuren rijden. Wat kan ik nou nog meer doen?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Teatske
Berichten: 37
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 07:40

Probeer eens om continu met haar te praten. Doe ik met die van mij ook omdat ze wat angstig is. Ik "overleg" alles met haar. Zo van goed zo meisje nou wat gaan we nu doen gaan we draven? Ja nou dan gaan we dat nu doen etc etc. Probeer maar eens.

Onderschriftloos.

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 08:56

Dat is inderdaad een goede manier. De meeste paarden zijn wel gevoelig voor stemgeluid. Hoe meer spanning in je stem hoe gespannener het paard en andersom.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:21

hou haar goed bezig, maak je oefeningen niet té simpel er moet aandacht zijn.
als het eenvoudig is heeft je pony tijd voor andere zaken (zoals rondkijken).
moeilijkere oefeningen vragen concentratie. probeer maar!

cdbke1998
Berichten: 5
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: berchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:51

ja met je paard praten kan een goede manier zijn, aar als dat niet help, moet je eens proberen je paard ronder te werken. nou, wat ik hiermee bedoel: je paard niet aan de teugel rijden, ook niet aan de loodlijn, maar gwn dat hij afknikt zodat hij zijn aandacht wel bij jou hulpen, stem en benen MOET houden. probeer maar

Farjen

Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 12:29

praten is goed, maar je kan ook een beetje spelen met je teugels.
als ik op kop rijd, en moet de ingang van de piste voorbijlopen in stap (in de zomer staat de bovenkant van de deur open) ziet ze wel paarden bezig in de buitenpiste. als ik wat met mijn teugels speel en stelling vraag zodat ze haar hoofd niet de andere kant zal opdraaien en gewoon vooruit drijven.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 13:05

Hoi,

ik zie in je profiel staan dat je paardje Z2 heeft gelopen. En dat jij zelf nog niet zover bent. Het kan natuurlijk zijn dat ze zich een beetje verveeld omdat ze gewend was harder te werken... Heb je goed les met haar? Het is (als ze zich idd. verveelt) natuurlijk heel belangrijk om zelf zover te komen dat je weer echt inspanningen van haar kan vragen...

Succes!
Jacqueline en Chubby

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 16:08

Chubby, nee ik heb op dit moment geen les, omdat ik nog geen instructrice heb gevonden waarmee het klikt én die tijd heeft...

In ieder geval bedamkt voor de tips, ik ga het uitproberen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:48

zal ik je binnekort komen helpen? ik heb daar wel een trukendoos voor Knipoog

ik heb vanaf 3 auguatus vakantie

Dag lieve mama...

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:07

Teatske schreef:
Probeer eens om continu met haar te praten. Doe ik met die van mij ook omdat ze wat angstig is. Ik "overleg" alles met haar. Zo van goed zo meisje nou wat gaan we nu doen gaan we draven? Ja nou dan gaan we dat nu doen etc etc. Probeer maar eens.


Ga je niet lachen???? Zingen. Gewoon "Altijd is Kortjakje ziek" of "Vader Jacob" of Britney Spears desnoods! Maakt niet uit, gewoon lekker ZINGEN!!!


Teatske
Berichten: 37
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:52

Agossie schreef:
Ga je niet lachen???? Zingen. Gewoon "Altijd is Kortjakje ziek" of "Vader Jacob" of Britney Spears desnoods! Maakt niet uit, gewoon lekker ZINGEN!!!


Lachen Verward . Nee absoluut niet. Zingen dan moet ik en daarna gapen.
Dus je zult mij niet horen zingen op haar. Bovendien wil ik haar dat niet aandoen en volgens mij ben je dan ook meer geconcentreerd op de tekst die je zingt dan op je paard waarvan je wilt dat ze oplet en op jouw gericht is.

Onderschriftloos.

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 14:49

Waterkippie schreef:
zal ik je binnekort komen helpen? ik heb daar wel een trukendoos voor Knipoog

ik heb vanaf 3 auguatus vakantie


Is goed hoor Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers