Teken in het bos op Yen!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Teken in het bos op Yen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 14:29

Hoe erg is het als je paard veel last van teken heeft? Laatst haalde ik er wel 3 van Yen af, ze hadden zich al helemaal volgezogen. Kunnen paarden ook de ziekte van Lyme krijgen?

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:34

Onze paarden hebben ook af en toe teken. Ik haal ze eruit met een speciale tekenpen.
Volgens mij kunnen paarden de ziekte van lyme krijgen. Ik weet het niet 100%zeker.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 14:38

Ik kon ze er gewoon wel uitkrijgen, met kop en al. Maar het is natuurlijk heel moeilijk te controleren of er begintekenen van Lyme zijn (rode kring om de tekenbeet). Met die vacht kun je dat helemaal niet ontdekken.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:57

Paarden kunnen idd de ziekte van lyme krijgen, maar die kans is veel kleiner als bij mensen en komt zowieso in nederland niet zo veel voor.
Hier stond er laatst een heel stuk in de krant over.
Als je ze trouwens rechtsom eruitdraait krijg je ze er ook makkelijk uit, stamp ze dan wel ff dood anders gaan ze misschien nog een keer.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:20

Ik wilde deze vraag ook net stellen... onze hond zat helemaal onder de teken en nou vroeg ik mij af of een paard er ook gevoelig voor is (ja dus) dus ga ik die maar eens even goed bekijken. De hond gaat het terein ook iet af, dus grote kans dat de paarden het ook hebben! Bedankt!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:18

Ik heb zelf wel eens 11 teken gehad!!!! Dat was best ranzig.. maar heb er niets aan over gehouden hoor. En een paard heeft veeel meer bloed dus Tong uitsteken neej flauw.
Maar ik geloof dat het risico voor de ziekte van Lyme idd vrij klein is.