wintertijd....rijden jullie dan elke dag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

rijden jullie elke dag in de winter?

ja absoluut hij heeft beweging nodig, elke dag!
38 (52%)
nee dan heeft hij ook een beetje winterrust..
7 (9%)
afhankelijk van mn bui..en het weer?
27 (37%)

Totaal aantal stemmen: 72


Anoniem

wintertijd....rijden jullie dan elke dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:06

ik zie altijd erg op tegen de winter, lange avonden, donker en koud... Bloos

ik heb dan 9 van de 10 keer geen zin om savonds, na een harde dag werken, nog te rijden, hoe zit dat bij jullie?
Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-07-03 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:07

De pol geeft te weinig mogelijkheden.
Ik rij altijd door, alleen al het meer dan 10 graden vriest en er staat een koude wind bij , dan haak ik af Haha!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:09

Bijna elke dag. Licht aan het weer. Met regen mogen we niet in de bak rijden dus dan moeten we naar buien, en als het vriest hebben we dus een porbleem, tenzij alles droog is natuurlijk.
Soms huren we dan de bak af op de manege, kunnen we lekker daar rijden met z'n allen Lachen
Gelukkig gaan de paarden iedere dag dan wel 'de plaat' op, soort paddock waar ze lekker kunnen rondhobbelen. Haha! Dan hebben ze dus ook wat beweging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:11

sja met vorst s waardeloos he? Dan kan zo'n bakkeihard zijn, niet zo lekker voor de benen, en een buitenrit op een heel fris paard vindt ik ook iet echt tof..want swinters lijken de paarden altijd wel wat frisser he?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:18

De bak is altijd goed ook met vorst.
Alleen het gevoel dat je gezicht en tenen eraf vriezen is wat minder.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:23

Hm, ik kan "lekker" binnen rijden, alleen kan ik echt heel slecht tegen kou. Als zelfs de bodem binnen bevriezingsverschijnselen vertoont en ik mijn handen en voeten niet meer voel dan ga ik er niet op! Haha!

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:23

Mijn draverhengst moet elke dag beweging hebben, maar de draftrainingsbaan is alleen met een dikke laag sneeuw onberijdbaar, dan geven we hem los in de binnenbak beweging. De drafbaan is niet verlicht, we rijden dus ook wel eens in het donker - gaat eigenlijk prima, je went eraan. Ik rij er meestal naast op mijn merrie, en ik heb eigenlijk altijd wel zin om er heen te gaan en te rijden; maar natuurlijk is het in dit seizoen veel leuker!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:23

Aan de bodem zal het niet liggen, die is goed, maar ik ben zelf niet zo'n keiharde. Kou vind ik niet erg, maar ik heb echt een hekel aan regen, en dan niet een beetje miezer, maar echte plensregen. Op van die grijze en grauwe dagen dat ik al 4 keer natgeregend ben, dan ga ik echt niet 's avonds nog een keer nat worden "voor m'n plezier en ontspanning".

Hulde voor de binnenbak!

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:40

gelukkig hoef ik in de winter niet elke dag. heb de luxe niet van een binnenbak of kantine. soms is het alleen eten geven beetje knuffelen. en weer weg. en dan nog meestal tussen de buien door. en op me fietsie.
maar beweging krijgt ze wel staat op een weiland. en daar zit een afgezet loopstalletje bij.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:41

Mijn paarden gaan zo ie zo dagelijks minstens 2 uur naar buiten.
Ik rijd ze vaak om de dag.
Sinds ik lid ben van de Beemster ga ik vaak in de winter 3 maal weeks naar de ver. om lekker binnen te rijden.
Andere dagen doe ik dan een rustig ritje.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:50

elke dag ga ik er hoezoiwe zo heen, als ik nie kan rijden gooi ik ze hoezowiezo los...

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 06:03

Ja er word bij ons door de dochters gewoon doorgereden,het is juist zo dat er in de zomer iets minder gedaan word in verband met hitte,in de winter rijden ze zich wel warm.
Wedstrijden rijden we wel wat minder vanwege de kou en slechte wegen.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 06:12

ik weet niet hoe het in de winter is waar is sta, ik heb verhalen gehoord dat je weinig kan en dat het er vreselijk koud is!

De paarden staan op de plaat met hooi en misschien mogen de koudbloeden in een winterwei, dat zou heel plezant zijn!

Ik heb dus een koudbloed en die hoeft niet dagelijks te lopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:01

Ik longeer in de winter meer dan in de zomer. In de zomer doe ik gewoon niks op avonden dat ik niet rij want dan hebben ze toch de hele dag in het land gestaan, dus beweging en frisse lucht genoeg gehad.

Ik rij niet elke dag, ook niet in de winter. Maar dan komen ze er wel elke dag lang genoeg uit. Behalve rijden doen we ook longeren, los springen, freestylen, losgooien etc etc.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:51

In de winter staat paard continue op stal. Ik wil hem niet 24 uur per dag binnen laten staan dus ik ga elke dag rijden/longeren (of kijk of hij toch met dek op in de paddock kan). Als het niet vriest gewoon lekker in de buitenbak. Als het vriest in het weekend naar het strand en op de avonden in de binnenbak.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:02

Wel minder dan bijvoorbeeld nu ja.
Maar toch probeer ik gewoon minimaal 5/6x per week te rijden hoor. Ik denk dat het dit jaar wel wat moeilijker wordt omdat dit schooljaar voor mij heel belangrijk wordt en dus daar ook alle energie in moet steken. Maar ik probeer dus wel te plannen dat ook me paardje genoeg beweging krijgt door op haar te rijden.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:05

Ik heb een paard met artrose en beweging is het allerbelangrijkst!! Nu staat ze hele dagen in het land en krijgt ze ook regelmatig 'rustdagen' maar in de winter moet ze dagelijks de stal uit. Ook met stortregen en sneeuw. (vindt ze nog leuk ook!)

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:43

Meestal doe ik niet zoveel, in het donker rijden vind ik niets, en ik kan alleen maar in de bak dan, en dat vind ik al helemáál niks! Tong uitsteken

Gelukkig hoeft michelle niet iedere dag d'r beweging te krijgen(staat toch heel de dag in de wei).

En als de bak hard is in de winter dan houd het helemaal op, maar goed zoals ik al zei, bij haar is dat gelukkig geen probleem Lachen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:48

Ik rijd in de winter net zo veel als in de zomer, trouwens als in ieder seizoen Knipoog

Alleen heeft Laiser in de zomer een paar weekjes vakantie als ik op vakantie ben.

Ik vind het fijne aan de winter dat ik geen rekening hoef te houden met eventuele steekbeesten. En dus op ieder moment van de dag kan gaan rijden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:59

Ik heb geen bak en geen verlichting en moet dus naar de rijvereniging als ik s´avonds wil rijden.
Als het bijv. ijzelt of veel sneeuw ligt doe ik dat dus niet.
Gelukkig kan ik door m´n onregelmatige dienst vaak gewoon overdag rijden.
Ook lopen m´n paarden ook s´winters de hele dag buiten dus beweging hebben ze toch wel.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:54

ik rijdt over het algemeen net zo als normaal, is het koud dan maar een extra trui aan en uitrijdeken op, regent het geen probleem gewoon rijden, ligt er sneeuw gaan we naar de manege of naar kenissen, vriest het gaan we ook naar de manege of bij kenissen.
op de manege kan ik niet altijd rijden ligt aan de ren die daar de bak vrij zijn, dus dan moet ik me wat aanpassen.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:59

Er is bij ons helaas alleen een buitenbak. In de winter ga ik er trouwens wel iedere dag heen, maar ik rij niet altijd. Lex staat dag en nacht buiten en een dagje niets/weinig doen maakt bij hem niet uit. Ook is de grond soms gewoon te hard en kan ik bijna niets doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:12

ja hoor, gewoon rijden
Ik reed in de winter ook wedstrijden dus getraind moest er dan ook worden.

En als je fanatiek rijd, dan is het niet koud.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:34

Ja, ik rij elke dag..... zelden zal ik hem eens longeren of alleen even losgooien (behalve op zijn "rust" dag dan). Krijg je het juist weer lekker warm van als je gaat rijden Knipoog

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:43

Ik rijd zelf niet elke dag in de winter, maar mijn paard loopt wel. Ik heb de ziekte van Bechterew, dat is een sort reuma en daar heb ik 's winters meer last van dan 's zomers. Nu rijd ik elke dag, maar 's winters zitten er weken bij dat ik helemaal niet kan/mag rijden. Pris loopt wel gewoon de winter door. Ik heb niet voor niets een bijrijdster...
Haar stilzetten is onmogelijk. Ze heeft altijd al veel energie en in de winter is dat nog erger. Ze staat wel elke dag buiten maar dat is toch niet genoeg. Ik ga wel elke dag zelf langs en poetsen en knuffelen gaat gewoon door. Ook longeer ik haar dan vaker. Heb ik nog het gevoel dat ik zelf iets doe...