Inenten voor de wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Inenten voor de wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 11:03

Goed, ik ben het kwijt... ik weet het niet meer.

Wat hoort het paard nu gehad te hebben alvorens wedstrijden te mogen starten???

Mijn paardje heeft als veulen zijnde de basisentingen gehad en daarna niets meer. Tenminste, niet zichtbaar in het boekje dus ik ga er gemakshalve vanuit dat ze niets meer heeft gehad.

Volgende week wordt ze geënt, maar voldoe ik dan al aan de eisen om wedstrijden te mogen rijden????

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:06

Nee je moet na de eerste enting nog een tweede enting hebben voor je mag starten, ik weet niet meer precies hoeveel tijd ertussen zit maar ik dacht iets van een minimum van 60 dagen en een maximum van 90 dagen. Maar dat kan de DA je volgende week wel vertellen.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:08

Als hij in de tussenliggende jaren niet meer is geent, moet je de basisenting opnieuw laten doen. 1e enting en dan 2e enting na 28 tot 90 dagen. (globaal 1-3 mnd erna0. Daarna jaarlijks een enting maar nooit binnen 8 dagen voor een wedsstrijd.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 11:10

Tnx Fitzroy, dan zorg ik dus dat ze begin augustus (oké, komende week is nog eind juli) en begin september wordt geënt, dan is het nog voldoende.

Ik twijfelde, ik dacht al dat de basisentingen opnieuw moesten, maar wist het niet zeker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:11

Inderdaad de basisenting opnieuw.
En daarna om de 9 maanden toch? Ik heb iig commentaar gehad (van het wedstrijdbestuur) dat mijn paard een tijd lang maar 1 keer jaar was geënt. Hier op stal wordt er 2 keer per jaar geënt zodat je altijd goed zit.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:03

Een keer per jaar is in principe voldoende, maar 2x per jaar mag ook. Raar dat het wedstrijdbestuur daar over valt, want 1x per jaar is echt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:06

Omdat de entingstof maar 9 maanden werkzaam is ofzo. Zoiets zei de DA ook.

Steftje
Berichten: 43
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:26

Hallo,

Je paard moet voor tetanos en influenza zijn ingeënt. En bij ons in de KBRSF (Koninklijke Belgische Ruitersportfederatie) is het ook verplicht om je paard in te enten tegen Rhino.

Groetjes