Tja als je 's nacht de bink wilt zijn...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Tja als je 's nacht de bink wilt zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 10:42

Tja als je 's nacht de bink wilt zijn...
... dan kun je wel eens wat oplopen...


Mickey (mijn stoere je-weet-wel-kater) is met het warme zomer weer het liefste 's nachts buiten. Het liefste heb ik altijd wel dat hij 's nachts binnen is, maar ja als kat kom je natuurlijk alleen maar naar binnen als jij dat wil.
Zo ook gisternacht.
Ik werd 's nachts wakker van een kattengevecht wat toch een eindje hiervandaan was. En zo te horen was Mickey een van de vechtende katten. Maar het was te ver weg om hem naar binnen te roepen.

De volgende ochtend was Michel al eerder de deur uit dan ik, dus ik ging er eigenlijk vanuit dat hij Mickey al eten had gegeven (doet hij normaal iedere ochtend vandaar) en dat Mickey al weer buiten ergens was.
Maar dat had ik dus mis, bleek later.

Ik kwam 's middags thuis en zag geen Mickey. Dus riep ik hem maar eventjes. En toen hoorde ik een heel zielig miauwtje terug komen vanuit de tuin. En het duurde eventjes voordat ik hem zag. Hij liep een beetje mank, had een dikke schouder, een flinke kras op zijn neus en volgens mij was zijn neus ook dikker dan normaal.
Hij bleef de hele tijd als ik thuis was bij me in de buurt en je zag dat hij niet happy was. Ik heb toen hem wat nagekeken en wat gevoeld en dergelijke. Zo te merken was er niet iets gebroken of zo. 's Avonds zou een vriendin van mij komen die dierenartsassistente is, en bekeek hem eventjes toen ze er was.
Samen besloten we dat ik vanochtend maar eventjes langs de dierenarts zou gaan. Waarschijnlijk zou Mickey iets van antibiotica en pijnstillers krijgen.
En dat was ook zo. Mickey kreeg een paar spuiten, waarbij hij de dierenarts niet vrolijk meer aankeek Knipoog Hij moet nu voor 10 dagen aan de antibiotica en een paar dagen pijnstillers. Als ik na het weekend nog geen veranderingen zie, moet hij maandag terug en gaan we foto's maken.

En als je nu denkt dat hij binnen wil blijven .
Hij wil weer gewoon naar buiten. (Hij heeft vast nog een appeltje te schillen met een ander kat Knipoog )

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:52

AAhh...De stoere kat die te pakken is genomen.. Verdrietig
Hopen dat ie zich maar snel beter voelt dan!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:53

Oh jee, was ie in een stoere bui ?
Altijd hetzelfde gesodemieter met die je-weet-wel-katers..... ze denken nog heel wat te zijn, maar uiteindelijk zijn ze altijd de pineut.
En jij ook, want ik neem aan dat ie geen eigen spaarpotje heeft Knipoog

Geef hem maar een dikke knuffel, ook namens onze je-weet-wel-met-ook-een-vette-kras-en-beginnend-abcesje Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:55

Bij mij achter in het parkje hoor ik 's avonds ook wel eens katten tekeergaan, niet normaal meer... Ik vraag me altijd af hoe gehavend die uit de strijd komen.

Arme Mickey... hoop dat-ie ervan heeft geleerd! Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:51

Mijn je-weet-wel-kater heeft back-up van zuslief, een je-weet-wel-poes *LOL* Die moedert behoorlijk over hem... Niet dat Elmo zo'n held is, meestal doolt ie heel stoer tussen de planten in onze tuin terwijl zus de hort op is, maar als Elmo bedreigt wordt... Berg je dan maar Haha!
Tijdje terug stond ik aan de straat en Elmo durfde het dus wel aan om even de wei van de buren in te springen. Alleen zaten er dus 2 katten van de buren... En die vonden dat niet leuk. Rug hoog, staart dik, blazen... Komt Koekie (zus) uit de tuin gerent, naar Elmo toe, gaat ze zo voor hem staan... Zoooooo cute! Ze heeft onze St. Bernard ook al eens een mep gegeven omdat ie naar haar zin te dicht bij Elmo kwam (lees-> wij kwamen aanlopen en Elmo bleef verstijfd midden op ons pad zitten).

*LOL*

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:54

Ah gossie, onze vorige je-weet-wel kater was ook zo erg, met die hadden we een abbonement op de D.A. erg fijn.. die had ook dikke poten liep dan mank..
Ik vrees ook dat hij er niet van geleerd heeft..helaas..Haha!

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:29

Zucht... ik ken het ja. Zit nu dus ook weer te wachten tot het je-weet-wel-kater die dus giga vechtabces op z'n kop heeft goeddunkt om weer thuis te komen zodat ik het kan gaan behandelen.
Hij kan zich er toch niet prettig mee voelen, maar toch naar buiten. Pfff, hij heeft zeker nog een appeltje te schillen met een collega in de buurt hier Haha!
Op zich vindt ik het persoonlijk vaak prettiger als ie 'snachts buiten is en overdag thuis trouwens... niet dat we hier sowieso veel verkeer hebben, maar 's nachts voelt dan toch weer wat veiliger.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:08

Ik vins 's nachts juist NIET veiliger, 's nachts is het des te gemakkelijker om verblind te worden, en ze rijden hier toch al als idioten door de straat... Het scheelt wel, de echt drukke weg ligt een 200 a 300 meter van ons vandaan en veel verkeer hebben we niet, maar wát er rijdt...

Nadeel overdag is dat hier dus om het half uur een bus voorbij komt razen...

Maar die etters breken mijn slaapkamer af als het kattenluikje dicht is.... ~~}>

Leo

Berichten: 50129
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:59

Hahaha, katers Haha!

Onze poes was laatst ook aan het vechten met een vreemde kat. Onder mijn slaapkamerraam, midden in de nacht Scheve mond
Waar ging het om??? Om een klein muisje!! Vreemde beesten, die katten

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 10:48

Onze grote rode is de baas over deze straat Haha! .
Alles wordt weggeslagen.
Eigenlijk is dit wel een voordeel, het kattenvoer is alleen voor onze kat en kitten.
Het nadeel is inderdaad dat hij in de nacht nog wel eens tegenover 3 ander katten zit zo van hier kom je niet langs.
Wat natuurlijk lawaai betekend de andere katten willen toch ook graag naar huis en moeten ze gewoon onze straat oversteken.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:29

och arme mickey.

Geef hem maar flink wat knuffels van me.

Is ie vast zo weer opgeknapt.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:40

ach wat zielig Verdrietig
de onze is al 3 weken niet thuis geweest, dus die zal ook wel iets ergs hebben Verdrietig

sterkte voor mickey!