Je kan de code navragen bij de leverancier. De code dus die vermeld wordt op het pakje. Kan je via de TPG site kijken wanneer en hoe laat hij is aangeboden. En volgens mij kan je ook de handtekening opvragen. Succes ermee!
infomeren bij de klantenservice...en de verzender heeft een barcode .en het pakje als vermist opgeven bij de post. pootjes stjijfhouden hoor....succes.
Als je het pakje aanneemt moet je ook een handtekening zetten, en als dat niet jouw handtekening is of die van iemand anders binnen het gezin op jouw adres dan zullen ze toch op zoek moeten.
Hmmm bij de PTT heb ik tot nu toe nog altijd handtekeningen moeten zetten . Maar wat gebeurd er dan als de postbode het op een verkeerd adres bezorgd? Is er toch geen bewijs zonder handtekening?
Mijn ervaring is dat ik ook altijd moet tekenen voor ontvangst, ook voor een "gewoon" pakketje (dus niet aangetekend). Maar blijkbaar is dat nogal verschillend want ik las een paar dagen geleden een topic van Germie en zij gaf aan dat er niet getekend hoefde te worden. Nogal wisselend dus.......
Maar als je het verzendnummer hebt, dan zou je toch bij de PTT een kopie van het afleverbewijs op kunnen vragen (mits ervoor getekend is) ?
Dan is het hopen dat degene die het wel ontvangen heeft het teruggeeft en zich niet voor de domme houd. Als ik een pakje haal op het postkantoor met een briefje dat in de brievenbus zit hoef ik ook niet te tekenen.
Bij mij begint de TGP ondertussen mijn neus uit te komen! Heb nu boeken verkocht en opgestuurd, maar eerst lagen ze er een paar dagen, daarna waren ze zoek, maar uiteindelijk zijn ze opgestuurd en komen ze zaterdag als hetgoed is aan.
Bah... Stom gedoe daar. Heb trouwens wel een klachtenformuliertje gekregen!
Je moet altijd tekenen voor een pakje, behalve als het door de brievenbus past. Dat is zodat de TPG kan bewijzen dat het is afgegeven, dus laat ze het maar bewijzen!
germieis dus de persoon van wie ik dat hoofdstel heb gekocht. en we hebben allebei de tpg gebeld en de code ingevoerd om het pakje te traceren.
er lag geen briefje in debus van mijn buren wat wel zou moeten als hij daar was afgeleverd. verder heb ik nr in debuurt die op dievanmij lijken een briefje in de bus gedaanof hij misschien daar bezorgd is, wie weet dat de postbode verkeerd gelzen heeft. maar tis stom dat er geenhandtekening op hoeft, lijkt mij namelijk erug toevallig als er nog iemand andersmet het zelfde huisnr op een vergelijkbare straat mijn naam draagt :S
maar ja.. ze hebben toch een dienstrooster en danlijktmij dat ze kunnen uit zoeken wie er die dag heeft gelopen en welk wijk, en dan zou mijn pakje terecht moetenzijn.. toch?? nouw, nog maar eens een poging doen dan, want vandaag liep het weer opnix uit
argh! krijg er wat van
rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten. je blijft voortleven in onze gedachten. dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007
Ik zit op dit moment zelf ook op een aantal pakjes te wachten, en ik hoor van meer mensen dat pakjes zomaar verdwijnen. Of er gaat iets helemaal niet goed bij de TPG, of ze hebben zoveel vakantiekrachten dat de normale gang van zaken aardig in het honderd loopt. Ik ben er tenminste ook niet over te spreken. Pakketjes per airmail verstuurd uit Amerika duren tegenwoordig maanden (of komen helemaal niet aan)
Ik kan me voorstellen dat je het zat bent. Ik ben het namelijk ook zat!
Slordig van de TPG en ook een hele slechte service omdat ze niet eens de moeite nemen om te traceren wie dat pakje zou moeten af gegeven hebben.Als ze die persoon eens zouden aanspreken ipv zich van de domme te houden,want zolang er niet getekend is voor een pakketje.Ongeacht of dat wel of geen service van het desbetreffende postkantoor is,zijn ze gewoon aansprakelijk voor de waarde van het pakketje.Ik weet niet of je een rechtsbijstandverzekering heb,zo ja laat hun daar dan eens achteraan gaan.Het is jammer dat de spullen die je graag wilde hebben mss niet meer boven water komen,maar je kan er iig voor zorgen dat je de waarde van die spullen terug krijgt.Veel succes! Ik heb trouwens helemaal geen problemen met de TPG als ik hoor dat het pakketje verzonden is,heb ik hem altijd gelijk de volgende dag.
Misschien een overbodige vraag, maar heb je al op het dichtsbijzijnde postkantoor geinformeerd of het daar ligt ? Bij mij is het nl. een aantal malen gebeurd dat ze het pakketje op het postkantoor afgegeven hebben (was niet thuis of bel niet gehoord) en geen briefje in de brievenbus hebben gedaan. En ikke maar wachten......
Anywayz, ik heb 2 maanden bij de TPG gewerkt (don't shoot de messenger, ik was poetsvrouw ) en je moet je, zoals al vaker gezegt, flink beklagen daar. Dan noteren ze maar 20 x dezelfde klacht. Geloof me, de bezorger krijgt het te horen... Daarbij, als het hele geval op een verkeerd adres bezorgd is (en het adres op het pakje is wel correct): evengoed klagen. Een postbode mag geen huisnummers verwisselen... Je moest eens weten hoeveel verdwaalde klachtenformulieren ik tegen gekomen ben over post voor nummer 40 die op 42 bezorgt werd...
Bij mij gaat t ook heel vaak fout! Ik heb wel eens een neusriem opgestuurd, en die zijn ze ook gewoon kwijtgeraakt! Heel erg fijn! Ook al heel vaak gehad dat ik het inlever daar, en dan pas 2 weken later ofzo aankomt bij diegene. Normaal gaat dat toch in 2 dagen?
ja dat hoort in 2 dagen. ik wacht nu al een week en heb het nog steedsniet. postkantoor weet vanniets de buren weten van niets, ik heb al zo vaak gebeld en wat blijkt? als ontvanger kan je niets doen dan afwachten, want de afzender moet eenonderzoek starten.
rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten. je blijft voortleven in onze gedachten. dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007