[VD]Voetje lukt niet verder!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

[VD]Voetje lukt niet verder!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 19:58

met mijn paard probeer ik nu dus vrijheidsdressuur,
de basis kan hij,en we zijn nu een week met voetje bezigl,meteen de 1e dag kon hij al voetje geven Lachen , niet strekken ofzo maar dat verwachtte ik ook niet.maar wu zijn nu een week elke dag een kwartierje aan het oefenen.
en ik verwacht egt niet dat hij het al perfect doet,maar hij kan niet optillen,strekken,en rustig neerzetten, Verward
ook niet als ik hem uitvoerig beloon, Verward

wel kan hij na2 x belonen zijn voetje zo lang mogelijk ophouden(dus hij heeft het door) en als hij mooi strekt,zet hij zijn voet met een keiharde knal neer Haha! . Verdrietig
ik heb 3 x geprobeerd alles te negeren en alleen te belonen als hij het goed doet, maar hij snapt hem niet(terwijl er wel af en toe een goede tussen zit)en word na een tijdje ongeduldig.

Of ben ik te ongeduldig?is het mischien beter dat ik eerst het zolang optillen leert als ik wil, en daarna strekken?
ik ben voor alle negatieve/posities/opbouwende reactie' s in

PS:het maakt mij egt niet uit hoelang het duurt, maar ik wil weten waarom hij het niet snapt en de rest wel.


pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 20:47

ik heb het zelfde probleem.. maar dan nog een tikkie erger.. hij snapt nog steeds niet dat hij zijn been op moet tillen... Verdrietig

euhm.. Scheve mond

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 20:48

heb je al geprobeer eerst zelf de voet op te tillen+commando dan belonen?

Don't take life to serious, you never get out of it alive...

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 20:49

jah.. en dat snapt hij wel.. maar als ik het zonder zelf zijn voet op te tillen vraag.. staat hij een beetje dom te kijken..

euhm.. Scheve mond


jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 10:06

niemand? Verward Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:09

Ik denk dat je zelf te weinig geduld hebt, en dat je te vaak en te lang oefent. Ik vind een kwartier per dag vrijheidsdressuur heel erg veel.

Gewoon rustig blijven oefenen, kwartje gaat vanzelf vallen. Duidelijke commando's, altijd hetzelfde, zoveel mogelijk helpen en pas later zelfstandig proberen te laten doen, als de commando's en bewegingen helemaal bevestigd zijn.
Je bent PAS een week aan het oefenen, niet AL een week!!!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:26

Dit is ook niet niks voor een paard, ookal zegt iedereen dat het 'het eerste kunstje' is Lachen.

Op dit moment heb ik het ook pas 1 pony geleerd, dus of het bij de jouwe werkt zou ik echt niet weten. Maar Pinky vond het ook onwijs moeilijk, dus wieweet! Haha!

Ik ben -net als jij- begonnen met 'voet' gewoon voetje aantikken en dat hij hem dan optilt totdat hij hem neer mag zetten.
Toen dit lukte wilde ik een echte pas.
Ik tikte hem op zijn bovenbeen aan, zei "pas" tilde zijn been op en liet hem de spaanse pas doen (dus door mijn hand, zozo Tong uitsteken). Ik beloonde hem en deed dit nog 2 a 3 keer. Darna tikte ik hem aan en hij sloeg zijn been iets weg. Meteen belonen. Daarna nog enkele keren gevraagd en het leek er steeds meer op.
De volgende dag nog een keer of 3 gevraagd (gewoon tussen het rijden oid door) en weer deed hij het. Pas enkele dagen later ging ik het uitbreiden (alleen het perfecte belonen).

Als ik jou was zou ik de mate waarin je traint iets afbouwen. Althans, niet iedere dag 15 min op ALLEEN de spaanse pas.
Oefen tussendoor lekker veel andere dingen.
Wat dacht je van op blok, achteruit, lijnloos volgen, compliment, buiging, apporteren enz enz. Door verschillende dingen te trainenen maak je het niet levendig saai en zul je merken wanneer jou pony het snelste leert en vooral; waarom!

Succes ermee Pling

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 18:26

He Pinky_girl.
je hebt gelijk, alhoewel Jack 15 minuten wel zijn aandacht erbijhoudt, snap ik dat het saai en langdradig word, ik ga gewoon eerst proberen wat jij zei,optillen zolang ik het wil, en dan pas een
"goeie"vragen.alleen nog een vraagje tussendoor.word het niet verwarrend voor hem als ik hem meerdere dingen ineen ga leren?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:35

pacster schreef:
ik heb het zelfde probleem.. maar dan nog een tikkie erger.. hij snapt nog steeds niet dat hij zijn been op moet tillen... Verdrietig


Ik dacht dat aan mijn maflinger lag dat hij het niet kan Haha!
Maar gelukkig is hij niet de enigste.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:36

Ik zou een ding tegelijk leren. ALs je twee dingen tegelijk wilt leren, dan aan een verschillende kant van het paard, zodat ie duidelijk verschil leert kennen. paar minuten per dag is vooralsnog meer dan genoeg. Kijk ook eens voor tips in boeken van Nathalie Penquitt (paardenschool) of werken aan de hand. OOk nog duits boek met circuskunstjes via mediaboek


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers