losing layla gezien?(23-06-03)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

losing layla gezien?(23-06-03)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 17:24

Wat was dat vreselijk indrukwekkend zeg,zoiets nog nooit gezien,wat vreselijk zielig.
Heb het niet gauw maar kon het niet helemaal droog houden,zo emotioneel Verdrietig

Voor degene die het niet gezien hebben het was een documentaire op net 5 over een dame die al lang een kindje wilde,ze was zelf 39 en haar man stond er niet helemaal achter,ze is gewoon gestopt en zeg maar zonder toestemming van hem zwanger geraakt.
Na de zware bevalling blijkt dat het kindje veel poep in de longen heeft gekregen en gaat uiteindelijk ook dood.
Ze nemen dan het al gestorven kindje voor z'on 3 dagen naar huis om afscheid te nemen,ze word dan regel,matig in een soort van koelcel gelegd,ze wssen en kleden haar gewoon en echt overal blijft de camera bij zelfs tijdens de crematie,later zijn de mensen ook nog uit elkaar gegaan.

jemig wat een vreselijk iets zeg,gewoon geen wworden voor... Verdrietig

Z1+4


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:49

Ja ik heb het ook gezien, hartverscheurend was dat, ik heb het idd ook niet droog gehouden. Wat een ritueel hebben ze ervan gemaakt, heel indrukwekkend. En tegelijkertijd vond ik het ook iets bizars hebben, jij dan?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:01

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik vrij weinig respect heb voor vrouwen die bewust zwanger raken tegen de zin van hun man in. Ouderschap is iets enorm ingrijpends voor het kind en de ouders. Ik vind het iets heel laags om iemand het ouderschap in te dwingen. Dat is oneerlijk tegenover de partner, maar helemaal tegenover het kind...

Ik heb een klein stukje van het programma gezien, en om eerlijk te zijn vond ik het vrij bizar. Is het goede rouw-verwerking? Daar heb ik twijfels bij...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:11

Dat vroeg ik me dus ook af.
Ze hebben het dode kindje 3 dagen bij zich gehad, en niet om cru te klinken maar dan ga je je er toch juist enorm aan hechten?
Het staat er botter dan ik bedoel, tuurlijk ben je al heel erg aan het kindje gehecht, maar ze hebben het zelfs nog een dagje thuis gehad, waarbij moeder met het kindje bij het wiegje stond en tegen haar praatte.
Ik vond het dus ook vrij bizar af en toe, maar daarom niet minder verdrietig, want dat verdriet begreep ik heel erg goed.
De relatie heeft ook geen stand gehouden trouwens, na 8 maanden na het overlijden van Layla konden ze het niet eens worden over wel of niet nog een kindje, dat heeft hen de relatie gekost.
Toch vond ik de vader erg betrokken, hij ging heel respectvol met de gevoelens van zijn vrouw om en het leek me een erg goede en lieve man. Ik vond de vrouw wat doordraven in sommige dingen...
Hoewel dat natuurlijk erg makkelijk oordelen is zo van de zijkant, maar dat was mijn gevoel erover.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:18

Het lichaampje een dag thuis willen hebben, om er rustig in eigen omgeving afscheid van te nemen, okay. Daar kan ik best wat in zien.

Maar gaan doen of het leeft? Dan heb je het niet meer over 'verwerking' IMO, dan word het bijna iets obsessiefs. Heel vreemd.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:29

Ja zo kwam het ook een beetje op mij over.
Ik schakelde namelijk weer in toen ze in het ziekenhuisbed lag, haar man zat ernaast en ze hadden het kindje tussen zich in liggen, toen was ze dus al overleden. Ze hebben haar toen ook samen in bad gedaan, ik vond dat heel mooi. Maar toen kwam dag 2 en dag 3 en toen ging het kindje ook nog mee naar huis en je zag die moeder gewoon verscheurd worden door pijn en verdriet, misschien is dat ook een manier om het een plaatsje te geven, jezelf ermee confronteren, maar dit ging voor mij wel wat ver.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:40

Ik had het ook gezien.
Ik vond het ook nogal bizar, dat ze zomaar zelf de beslissing nam om zwanger te raken.

Toch steunde der man, haar voortdurend.
Die bevalling lijkt me ook vreselijk eerst 12 uur weeen etc en dan toch een keizersnede.

De rest heb ik niet gezien was nogal erg moe, maar ik kon wel concluderen uit de titel van de docu. dat het kindje overleden was.

Dat ze het kindje bij zich wil houden oke, maar dat je het gaat aankleden keer op keer etc, beetje raar

22 Januari verwachten we ons kleintje

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:20

Ik vond het ook wel ver gaan,ik begrijp best wel het verdriet,maar ik vond dit toch wel bizar,je zag het kindje met de dag achteruit gaan,donkere lipjes en vingertjes.
Maar goed je weet nooit hoe je zelf met dit om zou gaan,ik ben mijn zoontje bijna drie jaar geleden ook bijna verloren na een bevalling van 3 dagen,omdat het ziekenhuis nogal laks was,hij ademde niet en zag helemaal blauw,ik dacht toen ook dat ik gek werd,maar gelukkig is hij er bovenop gekomen,maar als dat anders was geweest weet ik ook niet wat gedaan zou hebben.

Paardentaxi Zeeland


Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 08:45

Ik heb het niet gezien, maar mijn tante heeft iets soortgelijks meegemaakt. Dat kindje was drie maanden toen ze stierf. Die hebben ze ook nog gewoon in haar wiegje gelegd enzo, en het kindje zelfs bij hun in bed genomen omdat ze dat altijd deden, en de andere kinderen begrepen ook niet waarom hun zusje ineens helemaal alleen in een kamertje moest liggen. Ik wist niet zo goed wat ik er mee aan moest, maar ik denk dat het voor hun een hele goede manier is geweest om de dood van hun kindje te verwerken. Ik denk niet dat je er over mag oordelen als je het niet zelf hebt meegemaakt.

Ehmja??

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:09

Nee dat denk ik ook, dat heb ik ook in een van mijn berichten erbij gezet.
Je weet inderdaad niet hoe het is als het je zelf overkomt (hoewel ik het wel van heel dichtbij heb meegemaakt) maar ik vond het zo bizar omdat het kindje er steeds slechter uit ging zien en de moeder met de dag meer overstuur werd. Dan is dat als buitenstaander een heel rare gewaarwording.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 11:33

het was idd wel wat 'bizar' om tezien maar denk dat iedereen daar nou eenmaal anders mee omgaat en dat je dit eigenlijk alleen kan begrijpen als je zoiets meegemaakt hebt of zo.

Z1+4


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _xManadisx_, AmberG, BLEXBot, janneke584, Kabayo, Laura1982, laura_estee, linoleum, m0niekkkie, M_aris, Maaikevdk, Malissaa1, MariskaFally, marschwood, Ptl4ever, snorkel1986, Steenbok12, Suor, Tigress, Wopkebrok, YandexBot en 58 bezoekers