tweede fase

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 18:10

Mja, ik heb dus nu net mn eerste schooldag gehad, met allerlei saaaie workshops over de tweede fase Frusty (k ga nu naar 4 HAVO).
D'r zit hiero vast wel iemand in de tweede fase Haha! , ennu mn vraag, IS HET ECHT ZOVEEL WERK??????? ANders kan ik Jopie minder rijden Huilen Huilen


Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 18:17

heb in de 2e fase gezeten. en ik weet niet wat jij onder veel werk verstaat? vond het meestal nog wle meevallen (denk dat dat ook de reden is dat ik 2 keer bleef bakken) maar als je gewoon oplet ind e klas. is t ergste al voorbij. en de verslagen enzo zijn idd erg veel werk. maarja dat moet je gewoon plannen zoals dat ind e 2e fase gezegd wordt

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 18:41

Ow hellupie,
Ik ben vandaag weer begonnen (3vwo) en als ik al die verhalen hoor over de 2e fase... Scheve mond\ Verdrietig

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 20:41

ikke zit nu ook in de 2e fase en ik heb me voorgenomen om maar gewoon m'n best te doen en meer kan ik niet en gewoon op tijd met alles beginnen en het niet voor je uit schuiven..

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 17:38

Ik heb vorig jaar al 1 jaar 2e fase gehad (VWO4) en ik moet zeggen dat het inderdaad heel veel werk is. Vooral veel werkstukken Scheve mond\ . En geen leraren die bijhouden of je alles wel maakt }> . Dat klinkt wel leuk Schijnheilig maar aan het eind van het jaar kom je geheid in de problemen. Er is vorig jaar maar 75% overgegaan naar VWO5.
Veel suc6 Party!!

Don't hate me cause you ain't me!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 18:24

ow ik zit nu ook net in 4 HAVO!
ik hoop niet dat het teveel werk is..
maarjah, in de 2e en 3e had ik er niet veel moeite mee (echt niet meer dan een half uurtje huiswerk per dag).. ik ga nu gewoon wat harder werken en dan hoop ik maar dat het gaat lukken Haha!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 18:48

In de 2e en 3e had ik ook hele goede cijfers stond gem een 8 voor alle vakken Schijnheilig , maar ik ben echt geschrokken dat mijn cijfers in de 4e zo zijn gekelderd Scheve mond\ . Ik was echt blij met 7-tje en dit jaar nog denk ik Koe .

Don't hate me cause you ain't me!

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 19:55

ik zit nu 5VWO , 2e jaar 2e fase dus...

eerlijk gezegt vind ik het nog niet eens zo druk... de verslagen zijn idd een hoop werk maar dat moet je gewoon goed plannen en vrog van tevoren beginnen (hoor mij dan, altijd op het laaaaaaaatste moment... Schijnheilig )

en bij ons is iedereen overgegaan van 4 naar 5...

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Dusty
Berichten: 45
Geregistreerd: 07-08-01
Woonplaats: N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 21:16

Weten jullie wat het is? Iedereen blaast alles zo op. ok het is veel werk, aan werkstukken enzo. maar wat je moet leren scheelt echt niet veel met de voorgaande jaren. Het zijn de werkstukken die het hem doen!
In de klas goed opletten in de tussen uren en b uren je huiswerk maken, nou dan heb je al een heel deel gedaan! Dus heb je nog genoeg tijd voor je paardje!
Maar nog een ding: als je echt zo nodig wilt blijven hangen, doe dit dan in je laaste jaar, ik zie het nu aan mensen die zijn blijven zitten, die hebben nog een heeeel lang jaar voor de boeg voor de 2e keer. en degene die zijn over gegaan naar havo 5 (ik dus) hebben een lekker kort jaar en als je dan zakt dan heb je 2 korte jaren. (ja plannen he?????)

tabioverbu
Berichten: 43
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: w'werfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 21:26

hoi allemaal!
nou ik zit nu in 5 havo en 4 havo vond ik een ramp maar ze zeggen dat 5 havo minder erg is, ik heb wel veel minder uur dus dat is wel lekker

xxx Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 22:37

O mijn God, tweede fase...

Ik ben dus van de "proef-generatie Tweede Fase" dus ik heb het systeem meegemaakt toen het nog niet werkte, maar ik geloof dat het nog steeds niet werkt.

en dan ga daarna studeren en denk je: academische opleiding, fijn, word ik niet meer zo aan het handje gehouden... Frusty not!! PGO (Probleem Gericht Onderwijs heet het dan.

Erg lastig als je zoals ik in 2 weken voor een maand werkt en dan vervolgens op vakantie naar Finland gaat Haha! mijn werkgroepgenoten waren erg blij met me het afgelopen jaar!

Uit proeven aan de universiteit v Maastricht bleekn dat het goed werkte en dús... lieverds, daar zitten allemaal mensen die daar speciaal voor gekozen hebben... Frusty

De enige tip die ik kan geven is: zorg dat je je aanwent om snel en grondig dingen door te lezen, dat bespaart je heel veel tijd. En oefen in het schrijven van werkstukken enzo, zodat je dat soort dingen snel kunt. en erger je niet teveel aan inefficiënte klasgenoten want daar schiet je geen donder mee op.

Veel sterkte

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 22:42

Ach, welk nut heeft het nou, als ze op de universiteit weer huiswerk gaan controleren (als je het niet hebt wordt je er ouderwets uitgegooid) en absolute aanwezigheidsplicht etc. invoeren.......
Waar is die 2e fase dan voor nodig vraag ik me dan af.......

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 22:48

Je kunt dat overigens omzeilen, Rieja, door je gewoon niet in te schrijven voor werkgroepen, en dan met je vragen naar het spreekuurtje van de docent te gaan. Zeggen dat de werkgroep al vol was Extreme duivel

bij ons is het nu ik aan m'n doctoraalvakken begonnen ben ineens weer heel weinig PGO en leve de vrijheid Verward mij bevalt het prima overigens, daar niet van...

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 09:41

ik vind 2e fase dus echt 3 keer niks. zat in de klas na de test groep. enja dan wordt er gezegd dat alles zoveel beter gaat dna vorig jaar. maarja omdat t jaar daarvoor zo fout ging, kregen wij een boel nieuwe boeken, die ook weer helemaal nieuw waren. dusja een soort 2e test groep werden wij.
vooral het 2e jaar 4e merkte ik dat t stukken beter ging dan t 1e jaar. alles liep beter leraren wisten wat er moest gebeuren. en t rooster zat ook een stuk beter in elkaar. maarja ik bleef t een klote systeem vinden. je moet er zelf heel veel voor doen. ik dacht dat t vrijer was. maar dat was t helemaal niet je moest alles doen zoals de leraar wilde en daar mocht je niet van afwijken. en ook de leraren waren op een bepaalde manier erg gestresst.
Nu zit ik in 5/6 Vwo bij de dagopleiding van t volwassene onderwijs. en de sfeer is zo anders. Je krijgt een schema en je bepaald zelf wat je daarvan doet. doe je t niet dan is dat jouw probleem zij maken zich daar niet druk over. ze geven aantekeningen schrijf je die op dan heb je der wat aan doe je t niet dan niet. kastopdrachten en cijferopdrachten moet je wel maken. maar wanneer je dat doet is ligt vaak gewoon aan jezelf. ik dnek dat veel leraren van de gewone school heel veel van die houding kunnen leraren. en ik dnek dat dan de baan van leraar zijnde een stuk minder zwaar wordt en ze gewoon niet meer zo gestresst zijn.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 11:20

Ik zit nu ook in de tweede fase, laatste jaar HAVO 5. En ik vind het allemaal wel meevallen, een erg groot voordeel van de tweede fase is dat je niet zoveel boeken hoeft te lezen. Bij Duits heb ik vorig jaar alleen maar artikels gebruikt voor m'n leesdossier en geen enkel Duits boek in m'n handen gehad. Bij Engels precies hetzelfde.

Maar dankzij het Comenius College in Stadskanaal, hebben een aantal mensen wat mindere ervaringen met de tweede fase, daar hadden ze opgegeven voor de mensen die het profiel Natuur en Gezondheid (2?) dat ze geen wiskunde b2 en natuurkunde 2 hadden. Twee weken geleden kregen ze te horen dat ze deze vakken toch hadden moeten hebben, dat mogen ze dus in dit jaar allemaal inhalen (terwijl het jaar toch al best kort is), best wel klote Frusty

These train conversations are passing me by
And I don't have nothing to say
-Adam Duritz

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-01 14:13

Mja, ik heb nu de eerste tweede-fase-week erop zitten Haha! allemaal saaaaaie workshops gehad over de tweede fase, gaan ze je allemaal dingen
vertellen die je eigenlijk allang weet Frusty , maargoed, volgende week dus de eerste echte schoolweek, en ik blijf gewoon lekker rijden Party!!

me_dana
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 15:03

nou ik vind de 2e fase niet echt leuk. Ik zit nu in 5 vwo dus heb er al een jaar 2e fase opzitten. het ergste vind ik dat je echt veel vakken hebt en dat je erg veel verslagen moet maken Frusty
vooral ckv is erg maar dat ligt aan de leraar die je hebt. Als je pech hebt doe je niets anders dan opdrachten maken. Als je wiskunde b hebt moet je ook erg hard doorwerken.
Het enige dat je kan doen is niks voor je uitschuiven maar ik ben zelf de laatste die zich daar aan houd.
de roosters zijn ook erg Boos!
'k heb 2 keer het 9e en 2 keer het 8e uur. en soms de eerste 5 uur vrij. maar er zijn nu al lessen aan het verschiuven zodat het wat beter wordt
nou veel suc6 allemaal met de tweede fase


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _CS_, agesus, AhrefsBot, anji, C_estmoi, carina, Chinas, Eliana, Fly_high, Goldwynn, GoogleAdsense, JudithGigi, leanneXXnona, Poekkie, Polarize, ryukapple, silvericathy, stella92, xMaritt en 71 bezoekers