info over Favanta stam gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

info over Favanta stam gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 23:15

Wie weet iets over deze stam als het gaat om ggk hengsten en sportpaarden? Een kennis kan een veulen kopen uit deze stam en is hier benieuwd naar. ik weet niet of ik het goed schrijf.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:16

Als het om de Lavanta-stam gaat, moet je Neel even een pb-tje sturen. Dat was de stam van haar opa, en daar komen oa de hengsten Adios en Renville uit. Verder diverse sportpaarden, maar ik weet dus niet zeker of je deze stam bedoeld.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 23:22

Ja. dat is de stam die ik bedoel, omdat mijn kennis al wel wist te vertellen dat Renville eruit kwam.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 07:31

Zelf heb ik een Renville kleinzoon. Een internationale springruiter vertelde me dat hij erg op zijn grootvader lijkt, qua uiterlijk & karakter. Hij heeft altijd veel talent voor het springen gehad, zodra er balken in de bak kwamen kreeg hij er zin in. Hij heeft geen supergangen maar dressuuroefeningen schud hij zo uit zijn mouw en ook in dressuur heeft hij veel plezier. Een erg fijn paard om mee te werken maar hij heeft toch een eigen karakter.
Jacson is overigens ook een kleinzoon van Renville.
Ik heb niet veel over de Lavanta stam maar wel wat over de nakomelingen van Renville, mocht je interesse hebben dan laat je het me maar weten.