Verkrachting, gewonde pony's en gewonde Tannie....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Verkrachting, gewonde pony's en gewonde Tannie....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 21:23

het was me het dagje wel wer!

Vanmorgen om 5 uur liep mijn wekkertje weer af zoals iedere morgen.
Snel Kevin en Eirian op stal voer gegeven en de 3 kleine mannen binnen gehaald van het land.
De mannetjes ondertussen binnen ook voer gegeven en ondertussen waren Kevin en Eirian alweer klaar met eten en konden op het land.
Watertonnen gevuld en snel de hond en de katten eten gegeven.
Toen een bakkie koffie en even wakker worden, eenmaal een beetje bijgekomen ben ik de hond gaan uitlaten, op de terugweg wist ik even niet wat ik hoorde.
Uit de paddock kwam me een gegil!!! Dat was Eirian, kon ik duidelijk horen, maar wat was er aan de hand? Eirian en Kevin kunnen geen oorlog hebben, die 2 zijn helemaal idolaat van elkaar!
Eenmaal bij huis aangekomen wist ik niet wat ik zag! Beide hengsten, Mambo en Lorenzo liepen als gekken achter Eirian aan (is dus al drachtig van Mambo) dus ik als de donder de hond aan de lijn gezet en naar achteren gerend.
Mister Freddy en Kevin (ruintjes) lieten het allemaal maar gebeuren en stonden rustig hooi te eten tewijl Lorenzo het al had opgegeven (is nog te jong, weet toch niet wat hij moet doen) maar Mambo is dus ontzettend zijn best aan het doen om Eirian te bespringen.
Eirian was daar absoluut niet van gediend en vocht als een wilde om hem weg te krijgen.
Mambo is een echte doorzetter en vele klappen, beten en valpartijen weerhielden hem er niet van om toch te willen dekken.

Ik heb een lang touw gepakt (kon ik nou maar lasso werpen) en geprobeert dit om Mambo's nek te krijgen maar dat lukte echt niet.
Eirian had wel in de gaten dat ik probeerde hem van haar weg te krijgen en ging kleine rondjes om mij heen lopen maar nog lukte het niet want Mambo is ook niet dom, die wist echt wel wat ik aan het doen was.

Ineens zat toch het touw om Mambo's nek en dacht ik dat ik hem had....maar Eirian dacht helaas iets anders en deelde nog eens een ferme mep uit.....vol op mijn onderarm i.p.v. op Mambo, dat deed zo'n ontzettende pijn dat ik flauw viel.
Gelukkig was ik weer snel bij en ben ondanks de pijn verder gegaan met operatie redt Eirian.

Toen ben ik in de deuropening van de loopstal (waar de hengsten dus horen te staan) gaan staan en ben Eirian gaan roepen, ze begreep blijkbaar wat de bedoeling was en kwam met een noodvaart naar binnen met Mambo op haar kont.
Snel de deur dicht gedaan (de andere paardjes 3 liepen nogal in de weg) en binnen weer geprobeert Mambo van haar weg te krijgen maar nog steeds wilde het niet lukken! ( en dan is het ineens niet meer zo leuk dat je zo'n grote stal hebt)
Toen heeft Eirian het denk ik opgegeven want ineens werdt het rustig en stonden ze gewoon uitgeput naast elkaar, ik denk dat het Mambo toch is gelukt want hij stond nogal gelukzalig te kijken.

Ik heb Mambo direkt in een stal gezet ver bij haar vandaan en Eirian is weer naar buiten naar Kevin gegaan en de pony's die nog buiten stonden heb ik weer binnen gezet in de loopstal.

Toen ben ik naar de deur gaan kijken (is overigens een massieve deur,geheel dicht, ze konden elkaar niet zien) en die heeft Mambo dus gewoon uit zijn voegen gebeukt net zo lang tot hij los kwam! Deur weer proffesorisch dicht gemaakt zodat de andere niet meer naar buiten konden en naar Eirian gaan kijken.
Arme meid, verkracht en zielig stond ze in een hoekje te trillen, schuimend van het zweet.
Toen ik bij haar kwam hinnikte ze zachtjes en likte mijn pijnlijke arm, toen is ze maar wat water gaan drinken.....

Aan zowel Mambo als Eirian kon ik niet veel meer zien dan uitputting dus ik ben naar mijn werk gegaan.
Nog net op tijd, klokslag 7 uur was ik binnen (jaja, er alles aan doen om maar niet te laat te komen)
Halverwege de dag ging het echt niet meer, arm deed verschrikkelijk veel pijn en werdt steeds dikker.
Ik naar mijn huisarts, meteen doorgestuurd voor een foto en hier het resultaat. Ik zit nu met een gescheurd bot in mijn onderarm en ook een gescheurde zwaar gekneusde spier, erg pijnlijk, lang leve de hengsten met jeuk!
Ik heb net 5 weken in de ziektewet gezeten en was net weer begonnen met een nieuwe (tijdelijke) baan, gelukkig is dit heel licht werk en kan ik waarschijnlijk gewoon door blijven werken, ik hoop het maar, het GAK ziet mij aankomen zeg, daar heb je der weer!

Thuis gekomen uit het ziekenhuis meteen Mambo en Eirian bekeken, Mambo is alwwer helemaal mager van de dek inspanning, heeft behoorlijke bijtwonden over zijn hele lichaam en schaafwonden op zijn hoofd, maar hij loopt (nog) goed, hopen dat hij morgen ook nog goed loopt!

Eirian is nog steeds heel erg onder de indruk, staat stilletjes in een hoekje van het land en ze is zelfs bang geworden voor Kevin, haar grote steun en toeverlaat. Ze heeft een gemene wond in haar hals en wat wonden aan haar benen maar loopt gelukkig ook goed, ook bij haar maar duimen dat ze morgen ook nog goed loopt.

Ik geef haar extra veel aandacht want het is toch niet niks om verkracht te worden, ik weet niet hoe paarden dat ervaren maar heb zelf helaas mensen ervaring en weet dat het ontzettend veel pijn doet, pijn die je niet ziet maar ontzettend kan vreten.....en ook na jaren nog erg vaak boven komt. Ik heb vanmiddag bij haar een flinke pot gejankt en ze stond mij maar te likken in mijn gezicht alsof ze wilde zeggen stil maar, het is goed, ik ben bij je, terwijl ik haar juist moet troosten! Arme meid, het is en blijft een wereld pony!

Weet iemand of dit kwaad kan, ze is nl. al 2.5 maand drachtig, is de vrucht in gevaar? kan ze het al verworpen hebben? Ik ben zo ontzettend bang dat ze het nu kwijt is gegraakt, ook omdat de eerste 1.5 maand van haar dracht niet echt goed ging, volgens de VA zou ze nl. binnen 5 weken de vrucht afstoten maar dat is gelukkig niet gebeurd en op 6 weken is ze 100% drachtig gescand, ben echt bang dat het nu weer mis is.....

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het gewoon even kwijt, ik hou ook erg veel van mijn Mambo maar als hij mijn meisje gaat verkrachten doet dat mij ook erg veel pijn.....

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Karina

Berichten: 1436
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:35

Als je merrie drachtig is, dan kun je er in principe van uit gaan dat het vruchtje behoorlijk veilig zit daarbinnen.
Maar wat een toestand zeg....

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 21:38

Gelukkig maar, het is voor mij de eerste (voor Eirian trouwens ook) dus ik ben bij alles bang dat het mis gaat.....

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:20

ik weet niet of dat kan ofniet volgens mij maakt het niks uit..
maar ik wens je heel veel sterkte met je arm en met je meisje.

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:24

Jeetje, wat een verhaal. Ik heb het al vaak gezegd volgens mij; het zit je echt niet mee.
Heel veel sterkte, geestelijk en lichamelijk, en een dikke knuf voor Eirian.

(En zeg tegen Mambo maar dat-ie zich moet gedragen, anders mag hij Mickey niet ontmoeten volgend jaar Haha!)

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:38

als het goed is kan er niets gebeuren.
mensen kunnen ook altijd door sexen..
maar zou toch misschien even een scan laten doen. door al die spanning, en angst..

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:42

Jeetje zeg, wat een naar avontuur.
Wat moet zo'n paardje zich vernederd en klein voelen, arm dier.
Heel veel sterkte jullie beiden.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 00:27

ja, mensen kunnen idd. gewoon doorsexen, paarden volgens mij ook hoor maar het gaat mij meer om de manier waarop. Het is toch echt een grof gevecht van een uur lang geweest.
Ik heb het er vanavond nog eens met Hans over gehad maar toch maar besloten haar nog niet te laten scannen, ik had haar al 2x laten scannen en daar is ze ook best ondersteboven van geweest, ze laat alles wel gewoon toe hoor maar daarna is ze zeker 2 dagen van slag dus voorlopig wacht ik even af. Mocht ik sterke twijfels krijgen kan ik haar alsnog laten scannen, ik vind dat ze even genoeg spanning en stress heeft gehad dus laat haar maar even met rust.

Ze is overigens nu al iets rustiger, is nog een beetje angstig voor Kevin (die er overigens niets van begrijpt, zijn meisje moet hem niet meer...hoe kan dat nou Verward )
Maar op afstand houdt ze hem goed in het oog en komt al weer steeds een stukje dichterbij, hopelijk staan ze morgen weer als vanouds te kroelen.

Maaike, met Mambo valt op het moment even niet te praten Haha! zal eens kijken of ik morgen tot hem door kan dringen want hij is nu nog steeds zo gek als een deur, hij dook net bijna op mijn hond........
Maar volgend jaar zal hij zich best gedragen hoor, ik heb besloten hem een cursus gentleman te laten volgen (maar we dekken wel aan de hand, lijkt mij verstandig)
En idd. het zit ons al een tijdje niet mee, had het er net met Hans nog over, als ik terug kijk op de afgelopen maanden wordt ik daar niet vrolijk van, hopelijk hebben we nu echt alles gehad, ik kijk in ieder geval met goede moed vooruit! (en kijk daarbij naar Lorenzo, dat is de enige die nog niets heeft gehad, even afkloppen....)

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 02:48

he wat weer een pech, bij jou gebeurd er ook altijd wat he???

succes ermee

ONDERSCHRIFTLOOS

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 03:05

ohhh wat erg zeg veel sterkte met haar en met je arm natuurlijk

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 08:11

Jeetje, wat zal jij geschrokken zijn !!
Veel sterkte voor jou en de ponys..

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:15

Wat een verhaal.. Arme Eirian.. Verdrietig
Sterkte voor je arm en geef Eirian ook maar een grote knuffel van mij..

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:54

Hoe gaat het nu met Eirian en je arm..? Beter hoop ik Boos!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:01

Goh he, het zit je allemaal niet mee de laatste tijd, wat balen. Hopelijk blijft het met Eirian goed gaan en krijgt je opgefokte gigolo de rust in zijn kop weer terug.
En ook jij weer in de lappenmand, hopelijk houd je er niet al te lang last van en geneest de breuk mooi.
Kom binnenkort wel even op ziekenbezoek, ik bel dan van te voren wel even om te horen of je thuis bent. Sterkte gewenst!!

Veni, vidi, vici

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:01

het lijkt me inderdaad wel een toestand geweest daar, maar hoezo denk je dat mambo haar ook echt gedekt heeft? bespringen kan je natuurlijk altijd proberen, maar voor een geslaagde dekking moet de merrie toch echt wel meewerken hoor! en dat deed ze overduidelijk niet! nog niet teveel zorgen maken dus, en haar idd. een beetje 'stressvrij' houden. en wij duimen voor een veulen!

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:36

Jeetje wat een toestand zeg! Hoe is het nu met Eirian? Jij het beste met je arm trouwens.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:10

ik denk dat wat ik nu ga vertellen je niet leuk zal vinden./...Een vriendin van mij heeft 3 verzorg pony/s en 1 daar van was dragtig en er was nog een ruin en een hengst de merrie was denk ik 9 maanden drachtig,De hangst was ontsnapt en heeft de merrie besprongen ze vertrouwden het niet en hebben de VeeArts er bij gehaald droevig nieuws...Het veulentje heeft 'klappen' gehad toen de hengst er op is gesprongen.Deze moest dus verwijderd worden omdat het veulentje van ong.9maanden was dood gegaan ik hoop niet dat het bij jouw ook gebeurt maar ik zou het voor de cker heid wel na laten kijken!!ik heb dit oop via een PB gestuurd want het lijkt me niet prettig voor de merrie als ze wel een dood veulentje heeft en voor jouw is het ook niet leuk..

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:24

Ik denk dat er wel een verschil zit tussen een foetus van 9 maanden of 3 maanden..

Wat een drama zeg.. doe je wel rustig aan met je arm! Een botscheur is echt heel gemeen, heb 2 jaar geleden een botscheur in mijn vinger gehad en daar heb ik nog steeds last van. Dus forceer niks en gebruik die arm niet!

Sterkte ermee meis!

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:37

sterkte voor jou en eirian he!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:41

Veel sterkte, het zal inderdaad voor Eirian (en voor jouw) niet meevallen om zoiets snel te verwerken.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:48

ahhh damm!! wat rot zeg!!!
geef je meissie een hele dikke knuf en heel veel sterkte met je arm

Dag lieve mama...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 22:04

Allemaal bedankt voor de lieve berichtjes, doet ons goed!

San, ik zit wel in de lappenmand maar niet in de ziektewet Haha! heb een hele lichte baan nu dus ik kan gewoon doorwerken en heb dan in mijn spaarzame vrije uurtjes ook de dekens nog die ik moet maken maar je kan wel een keer op een avond langskomen, lijkt me weer erg gezellie

Ik denk idd ook dat er een groot verschil zit tussen een foetus van al 9 maanden en die van Eirian, die zit nu geloof ik pas op 2.5 maand of 3 maanden, moet ik even nakijken.
Maar ik was erg bang voor alle stress die ze had, ze heeft ook behoorlijk wat klappen gehad maar ook uitgedeeld (auw!)

ingeo, ik weet eigenlijk wel zeker dat het hem gelukt is want Mambo is van het type doordrammer, die stopt niet voor het gelukt is en gaat door tot hij er eventueel dood bij neervalt.
De eerste keer dat hij Eiran mocht dekken werkte ze gewoon mee (we dekken gewoon los in de paddock) de 2e en de 3e keer werkte ze niet meer mee en heeft hij verschrikkelijk veel moeite moeten doen voor ze eindelijk toegaf (ook omdat ik haar aan haar halster pakte), ik heb het nu over die keren dat ze hengstig was en bedoeld gedekt werdt he, dus niet over gisteren.
Het feit dat Mambo er gisteren zelf ineens mee stopte en erg gelukzalig naast haar ging staan (doet hij altijd na een geslaagde dekking) zegt mij dat hij in ieder geval een zaadlozing heeft gehad, of dat nu in Eirian is geweest of misschien wel buiten maakt niet uit want het kan voor de dracht geen kwaad, maar ik weet dus waneer het tot een zaadlozing is gekomen, kan ik heel goed zien aan zijn koppie Haha!

Alja, hihi, ja je weet het he, bij mij is altijd wel wat aan de hand maar ik hoop toch echt dat we nu door alle ellende heen zijn hoor, ik heb het nu eigenlijk wel een beetje gehad!

Met Eirian gaat het nu een stuk beter, ze is rustig, staat al weer bij Kevin in de buurt maar ze kroelt nog nhiet met hem, morgen misschien....

Met mij gaat het ook redelijk, vannacht niet kunnen slapen omdat mijn arm me erg in de weg zat maar gelukkig is het weer weekend en heb ik alle tijd om uit te rusten! Ik heb nog redelijk wat pijn maar het wordt al langzaam minder, heb het meeste last van de gescheurde spier volgens mij, dat schiet echt van onder tot boven door de hele arm heen.
Zucht....was net weer een beetje begonnen met het rijden van Kevin, had ik al een jaar niet meer op kunnen rijden vanwege een andere blessure, begon alles net weer voorzichtig op te pakken en beng! weer stoppen.
Ach ja, laat ik maar niet klagen, ben allang blij dat er nog niets heel ernstigs is gebeurd

Bedankt allemaal en ik ga al jullie knuffels overbrengen aan mijn meissie, moet haar ook goed doen Haha!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:09

jeetje meid! wat een verhaal zeg! arme merrie!! alles goed nu? en met jou? hopelijk gat alles goed. succes!

( erg dat jij die ervaring hebt meegemaakt! ( wat je merrie ook heeft doorstaan dus))

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:34

Meid toch, wat een verhaal! Arme Eirian, het knuffeltje...

Hopen dat het met alle beestjes weer goed komt Lovers

En jij een hele dikke knuf voor jezelf. Zo'n arm zal goed pijn doen, dat je er maar snel weer bovenop komt Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 23:05

Ik zou die hengst van je geen cursus 'gentlemanschap' geven, maar eerder een stevige les gehoorzaamheid!
Verder is het misschien verstandiger om het clubje niet meer bij elkaar te zetten, wij weiden toch ook bij voorkeur in koppels of drietallen, en dan hebben we nog niet eens een hengst, maar wel een ruin die een heleboel onrust kan veroorzaken bij de drachtige merries!
Ik hoop dat het verder goed is afgelopen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, AmyJamess, anjali, DenieesB, denisesilver, Googlebot, HarmanyL, Linde_C, Patriesje, Renkle, Sydney_Zorro en 95 bezoekers