Welk merk biks?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Welk merk biks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 21:39

Wat voor een biks is nou een echte aanrader? Het gaat om 80 paarden, dus er is niet echt een karakter te zeggen. Welk merk en welk voer wordt aangeraden?

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:04

Ik gebruik het liefst Pavo,voor mijn fjord,die nog niet zoveel nodig heeft voer ik Pavo stibro,en kruiden knoflook musley ook van Pavo.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:20

Rij op 2 stallen. De ene voert Pabeho, de andere Equiral. Beide niks op aan te merken.
Met zoveel paarden kun je geen individueel onderscheid gaan maken anders dan in hoeveelheid, dat moet de eigenaar zelf maar maken met bijvoorbeeld extra muesli ofzo.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:51

pavo stibro!! daar zit echt alles in en heeft niet zo'n hooge energie waarden

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:55

pavo stibro heet tegenwoordig pavo condition
inderdaar ideaal voor onderhoud en niet te zware arbeid.
maar volgens mij worden op de meeste maneges en pensionstallen sportbrokken gevoerd waar meer energie in zit Verward (en de paarden flink dik van worden soms pfff)

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:05

Ik voer al eeuwen pavo, voor Silly nu pavo all-sports en equiral Qi erbij (super!!!!!!!!!!!!!!).
Ik ga binnenkort over op pavo 1000 (ik weet niet hoe dat nu heet). Maar de equiral blijft zeker!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:27

Subli sportbrok of als het gaat om de paarden die in de sport lopen prestatiebrok

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:28

junta heeft gewoon onderhoudsbrok. maar die staat niet zwaar in training.
het ligt eraan wat voor training ze krijgen. als ze soms een hobbelte doen. kan je onderhouds broek nemen. maar staan ze elke dag een dik uur zwaar in de training. dan zou je toch sportbrok moeten nemen.. ga anders eens langs bij een van de paardenvoeders die helpen je graag . en hebben er een stuk meer verstand van

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:31

PAVO en HAVENS zijn trouwens de enige 2 die totaal garanderen dat de brokken dopingvrij zijn, en waar je ook schriftelijke bevestiging van kan krijgen!

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:32

danc heeft onderhoudsbrok en havens 5 granenmix

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:35

Wij voeren 2 maal daags (winterdag) aan de lespony's havens basis brok en aan Pas en Naad en drachtige merries havens draversbrok.
Daarnaast nog geweekte bietenpulp en luzerne.

En Kuilgras 3 maal daags!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:35

Wij voeren Havens draversbrok;Goede brok tegen een redelijke prijs.We hebben jaren Equiral gevoerd tot volle tevredenheid,totdat de fabriek over ging in PAVO handen.Equiral is veel duurder en dan mag je ook verwachten dat de kwaliteit ook veel beter is en dat was toen niet meer het geval.Ik weet niet hoe het nu is trouwens.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:40

FlairS schreef:
Wij voeren Havens draversbrok;Goede brok tegen een redelijke prijs.We hebben jaren Equiral gevoerd tot volle tevredenheid,totdat de fabriek over ging in PAVO handen.Equiral is veel duurder en dan mag je ook verwachten dat de kwaliteit ook veel beter is en dat was toen niet meer het geval.Ik weet niet hoe het nu is trouwens.


Ik voer alleen de Qi, die doet het super en mijn hitje vindt het lekker. Het is idd wel p o k k e duur!!
Die karakterblends vind ik wel penny-onzin hoor...

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:42

Het gaat hier om 80 paarden.Als je dan Qi gaat voeren mag je wel een geldschip meebrengen in plaats dat je gaat verdienen !

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:44

Havens, veel goedkoper dan Pavo en zeker zo goed zo niet beter. Ik heb het aan diverse pavo voerders aangeraden en die zijn nadat ze overgegaan zijn minder geld kwijt, voeren minder en de paarden zien er beter uit.
Ik voer zelf draversbrok, weinig eiwitten.
De merriebrok is erg goed maar de veulenbrokjes zijn subliem je ziet een minder veulen opbloeien (ik krijg hier helaas geen geld voor Scheve mond )

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:47

FlairS schreef:
Het gaat hier om 80 paarden.Als je dan Qi gaat voeren mag je wel een geldschip meebrengen in plaats dat je gaat verdienen !


Oeps... ja, ik ben al een fortuin kwijt aan 1 paard (die er 2 kilo per dag van krijgt, en 4 kilo brok)

Ik zit er aan te denken om heel misschien over te stappen op havens. Is wel een stuk goedkoper! Haha!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:47

Onze paarden zien er ook heel goed uit.We bestellen altijd 3 a 4000 kg (in de silo) en op deze hoeveelheid scheelt het echt een hele hoop geld.Voor Ragazzi heb ik veulenbrok van de Havens besteld ; die eet me met zijn 3 maanden al aardig arm(en zijn moeder ook)

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 23:52

ik denk dat het deze van HAVENS wordt:

Basis-Sportbrok
Konditiebrok voor lichte arbeid en basissport. Ook zeer geschikt voor maneges en pensionsstallen.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 00:02

Hele goede keus!

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 00:21

Wij voeren draversbrok van havens.De paarden zijn erg druk daarvan,en daarom krijg ik ze niet op normaal gewicht dus altijd te schraal.Nu wil ik havens sport gaan proberen.Is kijken hoe de paarden daar op reageren.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 00:28

Paarden worden niet druk van inhoud brok, maar van hoeveelheid. Dravers zit gewoon meer energie op minder eiwit in. Ik voer 's winters mijn paarden 2 a 3 kg per dag en ze zijn super in conditie. Je kan ook gewoon onderhouds voeren zit minder energie en meer eiwit in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 00:29

Lois krijgt subli sportbrok, standaard van stal. Die wordt nog aangevuld met 1,5 kilo gemengde haver [ook van stal] en 2 kilo Pavo melange per dag [voer ik zelf]. Alle paarden zien er geweldig uit, ook de zogende merries.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 00:38

ik voer mijn paard treurniet basisbrokken
van pavo gaat mijn paard aan de race :s
havens heb ik nog nooit geprobeerd
hij staat namelijk al 2 jaar aan de treurniet
is ook goed koop voer
ik weet niet wat havens kost maar treurniet kost 6,75 per 25 kilo
mijn paard doet het goed op dit merk
maar ik ga havens ook wel eens proberen
mijn paard krijgt eigenlijk meer kuilgras en slobber dan biks

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 08:52

hoi,
Havens basis/sport brok, de Havens kruidenmuesli [groenezak] en de nieuwe Havens granenmix met de vitaminen brokjes erdoor heen .... goed hooi , wortels/ appels en natuurlijk altijd water.
gr,sas.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:03

De mijne krijgt HAVENS Basissportbrok en momenteel krijgt ze daar ongeveer een 1/2 kilo per dag van. Daarnaast krijgt ze dagelijks ongeveer 1/3 HAVENS Reform Kruiden Muesli. Eigenlijk omdat ze het gewoon lekker vindt. Hooi/kuil van een nogal goede kwaliteit voor paarden, daar krijgt ze lekker veel van. Goed ruwvoer (hooi, kuil of evt Luzerne)is veeeeel belangrijker dan krachtvoer. Maar het allerbelangrijkst is weidegang met onbemest gras. Een flinke ruimte mag dat zijn wat mij betreft.