Dilemma....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Dilemma....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 21:42

Tot een half jaar terug reed ik wedstrijden en ben gestopt in het L2..Hier had ik 4 (geloof ik) winstpunten in..
Ik ben gestopt omdat ik een eigen paard kreeg en die eerst op het gemakje de basis etc wilde leren..De bedoeling was volgend jaar toch weer te starten..(mits ik een trailer lenen kon,en nog wat geld sparen etc)

Nu belde iemand van die vereniging of ik die startkaart niet over wilde laten schrijven op mijn eigen paard..(ik wist niet dat dat kon) en het begint nu toch erg te kriebelen..
Ik zit alleen met een paar problemen..

Ben het chipnummer dus kwijtgeraakt (dom dom dom,het stickertje is uit het entingsboekje gevallen..Hoe dat kan weet ik niet,ik had het ook nergens opgeschreven)
Ik heb nog geen paspoort en mijn paard moet dan dubbel geent worden..
De startkaart moet overgeschreven worden wat natuurlijk ook niet voor niets is.. Al met al dat gaat denk ik weer een hoop Geld, geld! kosten..


Al met al denk ik dat de kosten dus nogal op gaan lopen en ben erg aan het twijfelen wat ik nu zal doen..Mijn paard is nog erg jong,dus natuurlijk perfect om haar alvast te laten wennen aan die 'drukte'..

Wat zouden jullie doen?


Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:42

Ik zou het wel doen het is wel goed voor een jong paard om veel te zien.

Dat van die chip is wel banketstaaf zeg weet je al hoe je dat op kan lossen? Verward

Oh en dat van die eentingen hoeft niet want je kan de dierenarts ook een soort sticker vragen en een handtekening dat de basisentingen goed zijn heb ik ook voor 1 paard gekregen en dat is ook goed dan hoef je niet dubbel te enten

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 17:57

ja daarom het is wel heel goed voor de ervaring natuurlijk..

Eind augustus komt de Da enten,dan vraag ik of hij zo'n chipmachientje Verward meeneemt..Dan gaan ze dat chipding opzoeken,en als het goed is verschijnt er dan een nummer ofzo op dat ding..Denk ik...

Hum,van die entingen snap ik niet helemaal..Een paard moet verplicht elk jaar 1 enting (tetanus of influenza) maar voor wedtsrijden is het toch ook verplicht de tweede enting te laten zetten?

Groetjes!


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:52

Je moet eerst de basisentingen in orde hebben en daarna ieder jaar(of negen maanden) herhalen.
De eerste keer krijgt je paard dus twee prikken, met een periode van minimaal zes(?) weken ertussen. Maximaal weet ik niet, is iets van drie maanden geloof ik...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 06:53

gomir schreef:
Je moet eerst de basisentingen in orde hebben en daarna ieder jaar(of negen maanden) herhalen.
De eerste keer krijgt je paard dus twee prikken, met een periode van minimaal zes(?) weken ertussen. Maximaal weet ik niet, is iets van drie maanden geloof ik...


Er mag tussen de eerste en tweede basisenting 4 tot 6 weken zitten en niet langer Knipoog Daarna gewoon jaarlijks enten. Als je geen paspoort hebt maar wel een inentingsboekje kan je in je eventueel nieuw aangevraagde paspoort al je entingen over laten schrijven. Ga je in het buitenland starten dan moet je echt letterlijk alle entingen in je paspoort hebben staan en dan met name je basisentingen. Rij je alleen wedstrijden in Nederland dan is het voldoende als je dierenarts, mits je basisentingen in orde zijn, schrijft als eerste regel:

This horse has been vaccinated according to the FEI regulations, last vaccinationdate:......... en dan de laatste datum dat je paard is ingeent.

Je chip kan je laten controleren door je dierenarts, die heeft een chipreader. Je krijgt dan na het lezen van de chip een formulier waarop je chipnummer word geschreven, zo kun je een paspoort aanvragen bij bijvoorbeeld het KNHS.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 08:21

Ah zo..Dat is duidelijk
Bedankt!!!

OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers