Lekker in de wei....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Lekker in de wei....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 22:22

Vandaag hebben we Rosie voor het eerst op de wei gezet sinds we haar hebben opgehaald zondag. Vingers aflikken kan ze lekker eten en lekker haar benen strekken. Nou dat hebben we geweten. Ze heeft een half uur lekker staan grazen. Toen ineens de kop erop en de staart de lucht in. En lopen maar!
OK dan! prima. Nou niet dus. Madam sprong over de omheining van ongeveer 1.20m heen. In het veld er naast. Hier staat geen omheining omheen. Zo de weg over en terug naar stal. Je moet er toch niet aan denken wat er gebeurd was er de auto die een minuut eerder was langsgekomen iets later was gekomen . Ze stond de Friese hengst af te lebberen. Ze is namelijk hengstig. Hengst helemaal gek. We konden haar zo pakken.. maar denk maar niet dat ze de stal in wilde. Hebben we ook een kwartier over gedaan. Poeh wat een avond....Paarden he?

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:12

Ja Paarden weten wat.. Knipoog ze houden je altijd bezig en je krijgt er af en toe behoorlijke grijze haren van! Gelukkig is het goed afgelopen..

Die van mij sprong vroeger niet over omheiningen heen, maar kroop (paard van 1.66) er onderdoor.. Het schrikdraad deed haar niks.. Ze stonden vorig jaar aan het eind van het terrein, dan volgt er een brug naar de weg waar eerst nog bukskwekerijen zijn.. Kom ik met de auto aanrijden.., kijk even naar de wei, zie alle paarden bij het hek staan.. en denk waar staat Ses nou, stond ze al over de brug, tussen de buksen en was vrolijk een handgalopje aan het maken.. Wist niet wat ik zag! Bleek dat ze die dag al 5 x was uitgebroken..

Af en toe.. Maar ik zou het niet willen missen hoor!