Inrijden en gewicht.. wat is nu beter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Inrijden en gewicht.. wat is nu beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 14:10

Ik heb behoorlijk lang gezocht maar kon met de zoekfuctie niet echt vinden wat ik zocht.
Mijn vraag is dus.. Hoe zit het met je gewicht en het inrijden van een jonge pony?
In mijn geval gaat het om mijn haflinger (wordt in Feb 3 en wordt rond Maart April volgend jaar ingereden) nu vroeg ik mij af:
Zelf ben ik vrij zwaar, is het nu beter als hij wordt ingereden hem in te laten rijden door een wat zwaarder persoon, die kwa gewicht een beetje bij mij in de buurt komt, of is het beter hem gewoon door iemand die wat lichter is te laten inrijden?
Het gaat me er dus om, kan het kwaat als er gelijk een zwaarder iemand op zijn rug stapt?

Nu hebben we het niet over zwaar in de zin van 60 kilo.. het gaat om een ruime 90 kilo

Hoop dat het nog enigs sinds duidelijk is Scheve mond .

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten


Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:50

Ik zou kiezen voor een lichter iemand die er voor het eerst op gaat met het inrijden, puur en alleen om het paard aan gewicht op zijn rug te laten wennen. Een haf kan makkelijk 90 kg dragen, maar persoonlijk zou ik een "gewichts gewennings" periode met een lichter iemand je zeker aanraden!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 18:05

Dat was mijn eigen idee eigenlijk ook al, maar gewoon om het eens van een ander te horen hoe die er tegen over staat

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:15

Ik heb zelf ook gekozen om er eerst een lichter iemand erop te zetten ook al weet ik dat mijn paardje me dragen kan geeft het me toch een fijner gevoel.Ik stap wel op zodra ze het allemaal gewent is en wat sterker is.Ik moet nog jaren van haar genieten.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:21

Maar hoe zit dat dan met mannen die een paard zadelmak maken?
vele zitten toch ook wel tussen de 80 en 90 kilo in.

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:28

runningkawa schreef:
Maar hoe zit dat dan met mannen die een paard zadelmak maken?
vele zitten toch ook wel tussen de 80 en 90 kilo in.



Ik geef mijn persoonlijke voorkeur aan in mijn bericht. Tuurlijk zijn er mannen van 80 of 90 kg die paarden zadelmak maken. Zeg ik ook niks van. Geef alleen aan wat ik zelf zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:29

en ik vraag me alleen wat af?

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:31

Tuurlijk mag je je wat afvragen. Ik bedoel het ook niet rot ofzo. Gaf alleen antwoord op je vraag. (die ik waarschijnlijk iets anders opvatte dan jij bedoelde!) Sorry hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:33

kan gebeuren Ach gut

ps
de meeste paarden vinden het gewicht niet perse eng, maar dat er iemand daar achter, boven hun zit
wat dus bedreigend overkomt.

Farjen

Berichten: 7963
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:39

ik denk dat het niet uitmaakt, maar niet teveel een zwaarder persoon op laten zitten. afwisseld dus. want als jij er dan mee wilt rijden gaat hij misschien moeilijker lopen omdat hij het niet gewend is. dus ik vind dat jij er ook af en toe op kan, want hij is tenslotte jouw paard en moet aan jouw wennen. afwisseld dus Lachen

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:27

Gaat er ook om hoe goed de persoon kan paardrijden. Beter een iets te zwaar iemand die goed meegaat dan een lichter persoon die bonkt op de rug. Maar ik denk dat het hier gewoon gaat om een wat lichter persoon die ook goed kan rijden, en dan zou ik ook daar de voorkeur aan geven. Misschien vooral de eerste paar keer, en dan kan jij er ook gewoon op.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 21:12

zelf zit ik er dus over te denken om eerst hem door een lichter persoon te laten aanrijden.. en daarna verder door rijden door een wat zwaarder persoon..
De reden dat ik dit niet zelf wil doen is omdat ik er zeker van wil zijn dat hij alles op de juiste manier leert, op t juiste tempo en.. voor door iemand die er verstand van heeft.
(even alvast uitgelegt voordat mensen gaan vragen waarom ik hem uitbesteed)

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:59

Nou...ik ben ook niet 1 van de lichtste Bloos ,maar ik rijd mijn fjorden zelf in,kan ik ze teminste naar mijn eigen hand zetten ~~}> ,en in het begin zit ik er toch niet lang op en maar een paar keer in de week. Knipoog

Paardentaxi Zeeland

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:03

zolang jij mee kan zitten met de bewegingen van het paard is er geen bezwaar tegen dat jij hem zelf inrijd.. Beter iemand van 90 kilo die meezit en het paard op zijn gemak kan stellen dan iemand van 40 kilo die achter zit als er iets gebeurt


Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:09

gijsenkim schreef:
zolang jij mee kan zitten met de bewegingen van het paard is er geen bezwaar tegen dat jij hem zelf inrijd.. Beter iemand van 90 kilo die meezit en het paard op zijn gemak kan stellen dan iemand van 40 kilo die achter zit als er iets gebeurt


Nou,90 kilo haal ik niet want ik ben al 20 kilo afgevallen[die ik was aangekomen door mijn zwangerschap]maar ik vind idd ook dat je ook slanke mensen hebt die ik nooit op mijn paarden zou zetten,plus het feit dat ik mijn fjorden helemaal naar mijn eigen hand wil zetten,ik heb vroeger hoog dressuur gereden,ben nu nog wel een beetje stijf na bijna 10 jaar heel weinig gereden te hebben,maar het gaat onwijs goed,ik merk niet aan Viking dat hij ergens moeite mee heeft,en ik zit er nu ook nog niet zolang op,dat komt allemaal nog wel.

Paardentaxi Zeeland

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:17

Angelique18 schreef:
Nu hebben we het niet over zwaar in de zin van 60 kilo..
het gaat om een ruime 90 kilo

.


?? het staat er toch echt.........Of ging het topic over jou Haha! Schijnheilig

Evengoed. Liever een zwaarder iemand die het kan dan een lichtgewicht die niet mee kan komen Clown
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 24-07-03 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 22:19

gijsenkim"]
[quote="Angelique18 schreef:
Nu hebben we het niet over zwaar in de zin van 60 kilo.. het gaat om een ruime 90 kilo
.


?? het staat er toch echt.........Of ging het topic over jou Haha! Schijnheilig
[/quote]

Euhmmm.... Maar ik reageerde niet hoor :S??

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:20

hahahaaaa nu gaan we het helemaal ingewikkeld maken... Ik reageerde op viking die reageerde op mij.........snapuhetnog?

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:21

een haf moet 90 kilo makkelijk kunnen houden. opzich maakt het niet zoveel uit.

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:58

ik denk dat het wel kan hoor een zwaarde iemand! Zolang er maar goed gereden word...

Dag lieve mama...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 73 bezoekers