blij met je bijrijd(st)ers(s)??of met je verzorgpaard!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-01 17:59

hallo even een discussiepuntje,over iets wat ik me afvraag?
heb je een bijrijder??Waarom??
of een verzorgpaard?
of doe je je paard alleen?en zou je eigenlijk wel iemand willen om je mee te helpen?
Gaat het allemaal goed?
krijg je een bijdrage,of vraag je een bijdrage in de kosten?koop je weleens spullen voor je bijrijdpaard?
Zit je op dezelfde golflengte?qua rijden/verzorgen?
duidelijke afspraken gemaakt?
of gaat t allemaal niet zo goed?
ben benieuwd naar de reacties......
groetjes angelique


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 18:08

Ik heb een bijrijdster die ik min of meer heb georven zeg maar... Haha! De eigenaar tussen mij en de eerste eigenaar in heeft Escala namelijk 1,5 maand gehad en gaf lesjes op haar (zo heb ik haar ook leren kennen Knipoog ) en mijn bijrijdster had dus les op haar...we zitten gelukkig helemaal op dezelfde golflengte, ze hoeft mij niks te betalen (zij blij Haha! ) maar vindt het wel leuk om wat terug te doen door de winterpenen te betalen en mijn dekens te laten wassen en af en toe koopt ze tussen door eens wat voor Escala...dat mag natuurlijk altijd... Schijnheilig Wat ik erg prettig vind is dat we les hebben van dezelfde instructrice en mijn bijrijdster neem graag les...ze rijdt Escala 2 keer per week (als ze eens extra wil vind ik dat geen probleem en als ze niet kan betaalt ze onze instructrice om te rijden ipv les, zelfde prijs) en neemt minimaal 1 keer per week les maar liever nog beide keren...ze heeft nadat ik Escala gekocht had eerst nog een tijdje les gehad alleen (op die stal mocht je geen bijrijdster nemen... Verward ) maar sinds 2,5 jaar is ze mijn bijrijdster. ik vind het erg prettig dat ik Escala niet alleen hoef te doen omdat ik 2,5 uur reistijd kwijt ben om bij mijn moppie te komen (wel "retourtje" gelukkig...), dat is best lang, maar ik ben liever lang onderweg dat mijn paard het goed heeft dan dat ze op een stal dichtbij 23 uur per dag binnen staat! Op deze stal staat ze ideaal, we hebben het dan ook reuze naar ons zin. Haha! Oh ja, ik geef mijn rooster voor ongeveer een maand vooruit en omdat zij halve dagen werkt en een auto heeft plant ze het dan zo dat ze op de dagen gaat die voor mij het slechts uit komen om zelf te gaan...prima geregeld dus!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 22:04

Hoi!
Ik heb anderhalf jaar lang op een verzorgpaard gereden. De eigenaresse was blij dat ik en nog een meisje haar paard en pony wilden verzorgen.
Die stonden wel aan huis, maar zij werkte samen met haar man hele dagen, vaak tot 19.00 uur, en dan was ze blij dat wij vijf dagen in de week de stallen deden, voerden, en 1x per week het hooi en stro van de hooizolder aanvulden, de zadelkamer opruimden, tuig invetten wanneer nodig, etc.
Ik reed het paard drie keer per week, mocht ook buitenritten maken en er mee naar de verenigingsles.
Ik heb anderhalf jaar echt genoten, het ging erg goed, maar toen kwamen we er achter dat de eigenaresse en ik toch erg verschilden in wat we dachten dat goed was voor de paarden.
Dus heeft zij op een gegeven moment mij 'ontslagen', was wel jammer, maar ik had in ieder geval een hoop goede ervaringen opgedaan, en een mooie tijd gehad.
Nu rijdt een ander meisje op het paard, die ken ik via via, en ik weet dat zij altijd erg lief voor paarden is, en voorzichtig rijdt. Daar ben ik wel blij mee!
Ik ben meteen weer een ander verzorgpaard gaan zoeken. Na een paar weken vond ik al weer een paar friezen en fellpony's, de eigenaar was een fokker en ik zou die gaan verzorgen en in conditie houden, een van de pony's keuringklaar maken enz., heel leuk. Maar door de uitzaaiingen in mijn longen ging dat niet door Boos! .
Zodra de chemokuur over is gaan mijn man en ik een paard kopen. Voor het eerst in mijn leven zal ik dan een eigen paard hebben!
Ik zit te springen tot het zover is, een eigen paard is altijd mijn droom geweest.
Maar nog altijd blijf ik vinden:
nog steeds zijn er kinderen/mensen die een eigen paard/ huurpaard niet kunnen betalen, maar toch ervaring in het verzorgen (en meestal ook rijden) willen opdoen met een privepaard, dus geen mak manegepaard.
Door middel van een verzorgpaard of als bijrijdpaard kunnen zij toch de kans krijgen hun verzorg-ervaring en rij-nivo te verbeteren.
Het is gewoon zo dat in vele maneges in Nederland de manegepaarden geen hoog nivo hebben, en zodra je dan met een verzorgpaard bij de vereniging kunt gaan rijden, blijk je ineens heel goed/anders les te krijgen Verward Waarom dat dan is?
Verder heeft een verzorgpaard nog een voordeel:
Je kunt meer leren wanneer je telkens op hetzelfde paard rijdt, iets samen met het paard opbouwen in een paar weken, maanden... Stel, het wijken gaat slecht, dat ga je dan elke keer weer oefenen, tot het goed gaat, en dan heb je samen iets bereikt.
Dat is dus niet het geval wanneer je 1x per week telkens op een ander paard rijdt.
Daarom wilde ik zo graag een verzorgpaard. Ik wilde met het paard samenwerken, etc.
Dat gevoel kreeg ik bij dat paard destijds wel!
Ik ben nu dolblij dat ik een eigen paard krijg, maar iedereen die daar nog even op moet wachten of dit niet kan verwezenlijken:
als je een verzorgpaard wil, go for it! Je doet er enorme mooie ervaringen mee op, en klikt het niet, dan zoek je gewoon verder.
Ik hoop nog steeds dat iemand die twee of meerdere verzorgpony's heeft, een extra persoon erbij vraagt, zodat er dan weer iemand is geholpen aan een verzorgpony.
Sommige kinderen worden te groot (wat rijden betreft) voor hun eerste verzorgpony, en nemen een grotere. Maar de eerste willen ze niet kwijt! Heel begrijpelijk, maar vraag dan een meisje of ze 'het samen met jou wil doen'. Dat kan toch ook?
Op deze manier kunnen veel meer meisjes aan een verzorgpony komen, en het kan nog gezelliger zijn ook!
Ik hoop dat er nog vele jaren mensen op deze manier mooie ervaringen mogen opdoen....

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 22:16

Ik heb een verzorgpony en die heet Avanti. Michelle(eigenaresse) rijd gewoon elke dag erop en dan help ik haar met poetsen of opzadelen ofzo. Dan stap ik haar pony uit, soms als ze weinig zin heeft gaat zij een half uurtje rijden en ik dan ook een half uurtje. Als zij op vakantie gaat dan zorg ik helemaal voor hem en dan rijd ik gewoon elke dag dat er les is voor de pensionpony's. Ik spring en rijd alleen niet buiten met hem omdat hij dan echt gaat flippen maar hij wordt steeds rustiger. Ze heeft nu ook sinds een paar weken een ander paard erbij maar daar moet ze een maand mee stappen, dan ga ik op avanti en zijn op dat andere paard een stapbuitenrit maken(dan doet ie wel normaal). Ik betaal er helemaal niets voor en ik krijg zelfs souvenirs enzo als ze op vakantie is geweest omdat ik voor dr pony had gezorgd.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 22:21

Mijn bijrijdpaardje is Pjelk. Ik hoef niets voor hem te bwetalen en mag rijden wanneer ik maar wil. Dat is heel prettig en om iets terug te doen heb ik wel wat kleine dingetjes voor Pjelk gekocht( halster en touw en borstels) maar ik heb het dus wel goed voor elkaar. Nadeel is wel dat Pjelk op de manegfe staat en geen ijzers heeft. In de bak rijden is bij slecht weer wel handig maar zelf rijdt ik in de zomer toch wel het liefste buiten.
Als ik zelf een grote pony zou krijgen zou ik voor Beau ook wel een bijrijdstertje willen. Liefst een lief meisje van een jaar of tien wat hem ook wel durft aan te pakken als hij zich al te erg misdraagt. Ik zou in ruil voor het rijden dan wel een vergoeding willen. een ouder of grote broer/zus die wat van paarden weet is ook wel fijn. Als het dan niet lukt met beau kan mijn bijrijdster altijd hulp vragen als ik eens niet kan.

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 23:47

Ik heb 2 verzorg fjorden Winnie en Nena. Ik was hard op zoek naar een verzorg/bijrijdpaard en zag toen een advertentie op internet, waarin iemand vroeg wie haar fjordje wilde verzorgen. Dat was Winnie dus. Ik werd helemaal verliefd op haar en ik rij en verzorg haar 2 keer per week. Marry Anne, de eigenaresse dus, heeft heel weinig tijd en soms ga ik dus ook vaker naar Winnie toe. We hebben in de zadelkast een schriftje en daar schrijven we in wat we gedaan hebben en of er nog bijzonderheden zijn. Toen Marry Anne laatst op vakantie was heb ik Winnie 3 weken lang 5 dagen per week gedaan. Ik betaal er niets voor, want Marry Anne is gewoon hartstikke blij met mij. Ik heb Winnie een hoop geleerd, ze is pas 5 en ik heb ook een hoop van haar geleerd, want dat is waar je leert van een "eigen" paard. Ik heb heel veel in de bak gereden, maar nou het slechter weer gaat worden en de bak (ze hebben daar alleen een buitenbak) niet meer te berijden is, ga ik lekker met Winnie naar buiten, naar het park. Ik hoop dat ik Winnie nog heel lang mag verzorgen, want ik ben heel veel van die meid gaan houden.

Nadat ik met Winnie begonnen was ben ik lid geworden van een club op hetnet, Fjordenmania!, hier raakte ik op een gegeven moment met Zehra (is haar nickname) in gesprek. Het bleek dat we vlak bij elkaar wonen en ze vroeg of ik een keer bij Nena wilde komen kijken. Ik heb toen een stukje op Nena gereden en dat ging goed, toen vroeg Zehra of ik 1 of 2 keer per week met Nena wilde gaan rijden, want ook zij heeft het heel erg druk. Dus vanaf toen rij ik 1 a 2 keer per week lekker met Nena door de polders en geniet van mijn andere fjorden meissie;-) Ook voor het verzorgen en rijden op Nena hoef ik niet te betalen.

groetjes Ziggy

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 23:49

Hmmm, ik had een "bijrijder"voor Mickey, 1x per week. Eerste maand trouw gekomen, nu is- ie er nooit meer. Maakt mij op zich niet uit want ik kan 'm best missen, maar vind het toch niet echt netjes dat hij niet even afgebeld heeft Verward

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 00:59

Ik heb voor Kevin 3 bijrijdsters.
Ik hoor je denken"dat is wel erg veel" maar dit heeft een reden.
Ik heb Kevin samen met mijn vriend gekocht en we reden en verzorgden ook samen, tot mijn vriend weer een zware studie ging volgen en nu ook nog eens zijn eigen bedrijf is begonnen, hij heeft nu dus geen tijd meer, is alleen in het weekend nog thuis en dan is onze andere hobby, motorrijden, toch belangrijker. Zijn hoofd hobby is motorrijden en dat is voor mij de 2e hobby, mijn viervoeters gaan bij mij voor.
Het werd dus tijd voor een bijrijdster.
Toen na een half jaartje werd ik ziek, nou ja, ziek is een groot woord, maar ik heb net als vele paarden (waaronder ook die van mij) artrose en dat is inmiddels met succes tot stilstand gebracht, alleen als ik vaak ga rijden wordt het snel slechter, ik kan dus niet meer dan 2 a 3x per week rijden.
Dus nog een bijrijdster erbij.
Nu ook voor een aantal dagen per week iemand voor de ochtend erbij gevonden (jawel, via bokt een oud topic van April!!!) omdat Kevin te veel energie heeft en vaker dan 1x per dag aandacht nodig heeft.
Ik ben vrij makkelijk wat bijrijdsters betreft, zij moeten er plezier in hebben en Kevin vooral ook.
Ik vraag in principe wel een bijdrage maar dat is per bijrijdster verschillend, dat ligt hier aan: 1 is een Z amazone en leert mijn paard en mij ontzettend veel, ik wordt er dus beter van en Kevin ook, mijn andere bijrijdsters worden ook door haar geholpen dus we worden er allemaal beter van, deze bijrijdster betaald dus niets, ze wil zelf absoluut mee betalen maar ik vind dat niet eerlijk, dus koopt ze af en toe eens iets voor Kevin, laatst kwam ze weer met een hele mooie deken aan!
Bijrijdster nr. 2 betaald een volledige bijdrage (stalling verdeeld over 4 personen, ik heb een vrij goedkope stal dus is het niet echt veel) zij wil perse een volledige bijdrage betalen omdat ze Kevin graag wil huren voor 2 dagen per week, dan is hij dus ook volledig van haar, ze rijd al bijna een jaar bij mij en het gaat erg goed, we kunnen ook goed met elkaar opschieten, dat werkt ook mee.
Bijrijdster nr. 3 betaald een hele kleine bijdrage, zij wil ook de volledige bijdrage betalen maar ik sta in een doe het zelf stal dus moet er ook uitgemest worden, ik kan dat niet meer iedere dag dus neemt ze een paar dagen per week van mij over en krijgt daarvoor "korting" op de bijdrage want ze helpt mij daar ook me, ze werkt dus een beetje voor mij.
Ook deze bijrijdster koopt regelmatig dingen voor mijn paard omdat ze perse meer wil betalen maar ik neem geen extra geld aan.
Met zijn 4en op 1 paard rijden lijkt moeilijk, dat is het ook.
Voordat ik het juiste "Kevin team" bij elkaar had was ik ook 2 jaar verder, maar we zitten nu allemaal op 1 lijn en daar wordt Kevin niet gek van, integendeel, hij vind het te gek, al die verschillende mensen! en ik ben er natuurlijk iedere dag, ook al kan ik niet rijden, ik kijk graag naar hem en ben ook op stal veel met hem bezig, ik heb ook nog 2 pony's en daarvoor ben ik nog opzoek naar een paar meisjes die ze willen rijden, met mijn Shet ga ik misschien mennen, dat is minder belastend voor mijn gewrichten en lijkt mij erg leuk!
Ik ben in ieder geval ontzettend blij met mijn
"TEAM KEVIN"!!!!!
Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 10:33

ik heb een verzorgjaarling, ze is heel erg lief, en de eigenaar is ook vreselijk aardig.
ik denk dat ik het echt wel met ze getroffen heb. wat niet iedereen heeft.
nou kussies liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 10:59

Ik heb een verzorg/rijdpaard waar ik elke dag op mag rijden. Ik ga met haar naar de springles en naar de dressuurles en één keer in de twee weken heb ik privéles. Ook mag ik met hun jeep en trailer met haar naar de wedstrijden.

Toen ik op haar kwam te rijden, wist ze wat een hoofdstel en een zadel was en ze kende de hulpen. Daar was ook alles mee gezegd. Nu kan ze een mooie M-proef lopen en ze springt met gemak een L-parcours. We zijn dus enorm vooruit gegaan.

Ik betaal geen bijdrage om op haar te rijden, maar ik mest de drie stallen wel bijna elke dag uit en ik koop regelmatig wat voor de paarden. Daarnaast staan ze een flink eind bij mij vandaan (30 min. met de auto) en kost het me dus ook bijna 400,= aan benzine.
Ik zit erover te denken om haar over te kopen, maar het kan best zijn dat ik er nog een jaar mee wacht. Dan ben ik afgestudeerd en dan zal ik net even wat meer geld verdienen, als het goed is.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 12:30

Mijn eerste verzorgpaard was een grote zwarte draver, nog best jong, 5 jaar ofzo.
Helemaal geen goede afspraken gemaakt. Aan de eigenaar gevraagt of ik dat paard mocht verzorgen, en dat mocht. Mocht rijden wanneer ik wou, en uitmesten enzo hoefde niet. Hij reedt zelf met dat paard voor de sulky en soms reed zijn vrouw erop.
Ben ik heel snel mee gestopt want er was gewoon niks met dat paardje te beginnen.

Toen heb ik Boudewijn verzorgt.
Toen wel goede afspraken gemaakt.
Ben eerst 4x op proef geweest ofzo, omdat het toch niet een paardje is dat je zo even pakt, op je gemakje gaat poetsen, opzadelt en rustig naar de bak loopt.
Het was echt een moeilijk paardje in de omgang en om te kijken of ik hem wel aan kon moest ik zo vaak op proef komen. Uiteindelijk mocht ik hem wel verzorgen. Maar dat was maar 1x in de week.
Hij is verkocht.

Nu verzorg ik Charmotte en Bucephala.
Ik denk dat iedereen er wel van droomt zulke verzorgpaardjes te hebben. Ik mag elke dag rijden, en ben dan ook de enigste die erop rijdt, ja en de zoontjes van de eigenaar heel soms.
Mag ook buitenritten maken, wel altijd even vragen aan de eigenaar van tevoren, maar dat gaat nu even niet ivm het veulen.
Ik moet wel de wei uitmesten, en de stal enzo schoon houden. Ik mag alles doen wat ik wil met de paardjes, en het is helemaal gratis! Lachen Echt heel tof!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 12:40

Lisanne en Priscilla (Spirit en Skipperfan) verzorgen Bolivia als ik op vakantie ben enzo. Ik ben daar hartstikke blij mee! Ze zijn heel lief voor haar en doen precies wat ik heb gevraagd. Ik vertrouw ze helemaal en vind het super dat ze dit doen terwijl ze niet op Bolivia kunnen rijden. De eerste vakantie hebben ze wel op haar gereden, maar daarna in overleg met mijn instructeur niet meer. Het was namelijk belangrijk om Bolivia heel consequent te rijden en dat is moeilijk met meerdere personen.

Nu heeft Bolivia natuurlijk die blessures en wil ik helemaal niet meer dat er iemand anders op rijdt. (Ik rij nu zelf niet eens)>

Lisanne zou haar wel kunnen longeren maar dat vindt ze nog een beetje eng. Dat gaan we binnenkort vaak samen doen en dan kan ze dat ook.
Als ik niet op vakantie ben ga ik eigenlijk elke dag zelf, maar Lisanne en Priscilla gaan vaak mee. Dan helpen ze met poetsen en opzadelen enzo.

Het zijn twee supermeiden!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 13:25

Ik heb voor Kaminka een bijrijdster die twee dagen in de week komt.

Heel blij ben ik met haar. Ten eerste rijdt ze heel goed, weet veel van paarden (heeft er zelf meerdere gehad), is dol op Kaminka en ziet de humor van dat paard in *LOL* (het allerbelangrijkste voor mij!). Bovendien is ze totaal niet onder de indruk van Kaminka's grappen en grollen.

Ze wil mij persé betalen en ook nog de stal uitmesten...! Dit hoeft wat mij betreft niet, maar goed ik snap haar redenering ook wel (lusten en lasten delen).

gisteren had ze een vrije dag en kwam ze een keer extra naar Kaminka, kom ik 's avonds: heeft ze ook Toon's stal uitgemest! Lachen

Goud waard, die meid!

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 14:05

Ik eb al geschreven dat ik 2 fjorden verzorg, maar ik kreeg vanmorgen het bericht dat Winnie wordt verkocht, ben er best wel van slag van Verdrietig Nou ja maar ff afwachten of deze mensen haar wel willen hebben

Ziggy

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 14:21

Op dit moment verzorg ik samen met iemand een Haflinger die op een luxe pensionstal staat.
Omdat we nog maar net zijn begonnen en mijn studie pas maandag begint hebben we nog geen vaste afspraken gemaakt maar de bedoeling is dat we allebei 3x in de week gaan.

Op die dagen mag je helemaal zelf weten wat je met het paard gaat doen, het is zo dat de pony van onze instructrice is dus we hebben allebei nog gelijke rechten. Ik vind het tot nu toe goed bevallen om het samen te doen, ik hou iets meer vrije tijd over dan met IJsco, en toch kun je lekker je gang gaan op de dagen dat die ander niet gaat.
Nadeel vind ik wel dat je niet spontaan heen kunt gaan als je zin hebt, omdat het dan misschien de dag van die ander is.

Het is wel de bedoeling dat we vaste dagen gaan krijgen en volgens mij gaat dat prima lukken.

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 14:24

Ik heb zelf jaren verzorgpaarden gehad, en daar heel veel van geleerd. Nu heb ik een eigen paard, en doe het alleen. Zou het gek zijn als ik iemand vraag die mijn paard 2x per week verzorgd? Het gaatm dan puur om de verzorging op de dagen dat mijn paard stil staat. Zouden er mensen te vinden zijn die dat willen?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 14:44

Dennis en Tammy zijn mijn eerste verzorgpony's en ik ben er heel erg blij mee!
Eerst kwam ik een paar dagen in de week en dat werd al snel iedere dag. De eerste tijd heb ik alleen gepoetst, uitgemest en gewandelt met ze. En ik mocht al meer. Ik hoef er niets voor te betalen maar doe dat toch een beetje in de vorm van een halster, een hoofdstel, een zadel en zelfs een karretje om te mennen(nog wel meer dingen maar dat word te saai om hier neer te zetten). Ik mag nu echt alles met ze. Ze staan vaak bij mij thuis en ik mag overal met ze naar toe(dat moet ik, natuurlijk, wel eerst even zeggen).
Het is zelfs zo ver gegaan dat ik gevraagt ben om Dien te rijden(en ook te verzorgen). Ik rijd nu ook wel regelmatig op Nimber.
En Tamara(hier: Max) is er ook heel blij mee en als er wat is dan word dat opgelost(er is nog nooit echt iets geweest maar dat zou zo snel mogelijk opgelost worden). Het helpt ook heel erg dat we veel dingen op de zelfde manier doen. Ieder heeft zijn eigen manier maar onze manieren lijken wel erg op elkaar. Dat is ook wel een rede waarom er eigenlijk nooit problemen zijn.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 15:44

Ik verzorg 3 pony's. Shadow een Welsh A ruin van 4 jaar ben ik aan het inrijden, dit gaat best goed. Shadow verzorg ik al sinds hij 10 maanden oud was en dus nog hengst Haha! toen was het niet zo'n lievertje (nu soms nog steeds niet Knipoog ) maar samen met een vriendin ging we met z'n 3tjes heel vaak langs de weg wandelen en poetsen en van alles en nog wat doen (echt de gekste dingen) met als resultaat dat hij nu superverkeersmak is en bijna bomproof is. Ik mag (bijna) alles doen met Shadow en als ik zou willen elke dag rijden. (dat doe ik niet, hij pas 4 en ik rij hem nu zo'n 3x per week incl les) Ook zijn we bezig met beleren voor kar, maar dat staat even op een laag pitje. Ik betaal er niets voor, maar geef hem in ruil daarvoor wel de aandacht die hij nodig heeft en soms koop ik eens iets voor hem. Shadow doe ik trouwens in mijn eentje, ik reageer weleens op een advertentie als iemand een verzorgpony zoekt in de buurt, van goh dit is misschien wel een leuke pony voor jouw, dan kunnen we hem samen doen, dat vind ik gezellig, maar meestal is het te ver weg...

Samier is een 24 jarige ruin, kruising Fjord x Arabier en superlief echt een schat! Hem verzorg ik als de eigenaresse niet kan bijvb als ze nachtdienst heeft in het weekend of op vakantie is of zomaar een dagje weggaat. Dan belt ze op of vraagt het op de manege als ik daar toevallig ben en vraagt ze of ik kan of niet. Als ik hem doe dan mest ik de stal uit en soms poets ik het tuig, ik hoef niets te betalen. Hem doe ik ook in mijn eentje, maar als ik niet kan zijn er ook andere mensen op de manege die hem eventueel kunnen doen.

En als laatste Kareltje, met hem ga ik weleens mee mennen en verder poets ik hem of ga eens wandelen met hem (maar wandelen doe ik niet vaak, hij zo sterk dat ie mij gewoon ondersteboven trekt als ie ergens naar toe wil hihi, hij is helaas niet al te best opgevoed) Andere meisjes poetsen hem ook wel enzo dus deze deel ik met anderen, is heel gezellig! Hier betaal ik niets voor, de stal uitmesten en tuig poetsen wil de eigenaar allemaal zelf doen...als ik mee ben geweest met de kar, brengt de eigenaar mij soms zelfs thuis met de auto, hoezo luxe! Party!!

Oh ja Ody, volgens mij zijn er zat jonge meisjes te vinden die je paard met liefde zullen poetsen en eventueel willen wandelen op zijn vrije dag!

_________________
<FONT COLOR="deepgreen">
Shadow is voor de wagen geweest! </FONT COLOR="deepgreen">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-09-07 15:46 ]</font>

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 17:21

ik heb een verzorg paard die ziet er helemaal op en top uit zowel het paard als de spullen.
dus voor haar wat kopen is eigenlijk niet nodig als ik nou eens een heel mooi sjabrak zie koop ik het wel zeker met als dank dat ik altijd op haar mag rijden en alles met haar mag doen
Daar ga ik zeker is een keer goed voor bedanken ze gaat binnenkort ook samen wonen ze heeft eeen ontzettende drukke baan is het wel eens lekker als je je paard een dagje uit handen geeft het is nu al meer geworden als 1 dag... Party!!
ik kan het ontzettend goed met haar vinden (baasje van m'n vz paard) we gaan dan ook best vaak naar de ruitersport winkel altijd kopen we wel wat nieuwe sjabrakjes,zweep,poetsspullen,beenbeschermers,dekens
ze heeft echt wel smaak bijna overal komt haar naam op van m'n vz paardje dat staat wel cique vind ik...
dan doe ik nog een pony 1x per week ze heeft ook een drukke baan en vind het ook wel lekker als dat paardje 1x in de week echt goed gereden word en goed in handen is dat vertelt ze ook zo ben ik heel blij en trots op!!
ook dat paardje heeft alle benodigtheden en komt ook niets te kort...ik hoef niets te kopen aan de ene kant vind ik dat wel eens jammer zou het ook leuk vinden een paardje wat zomaar in de wei staat niets heeft en daar lekker mee buiten kunnen rijden en wat dressuren en springen.. Lachen
en nl. zelf alle spulletjes kopenlijkt me idd ook leuk.
maar dit is ook onwijs gaaf ik heb het hardstikke goed!!!!!!
hoef helemaal NIETS te betalen ze zijn hardstikke blij met me Lachen
mag altijd alles doen heb het verschrikkelijk naar me zin kan goed met de baasjes en verdere mensen die ook op die prive stal staan ook hardstikke goed vinden Party!!
het enigste wat ik wel zelf betaal is de lessen elke week prive les.
en miran geeft me ook vaak les even wat helpen wie kent dat paardje immers beter dan haar Haha!
alles gaat hardstikke goed en hardstikke leuk!
als er wat met de paardjes zou zijn ik bel liever 9x te snel en voor een kleinig heidje dan 1x te weinig terwijl er iets aan de hand is ze weten het meteen als er iets is.
alles is me uitgelegt hoe hun verzorgen enz..dus ik doe eigenlijk veel dingen ook op hun manier dat is voor hun ook wel zo prettig ze zeggen echt mijn paardje is bij haar wel in goede handen ben ik heel erg blij om!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 19:37

Ik heb een verzorgpony waar nog 3 andere staan die ik afentoe doe.
Ik mag er sinds vorig jaar met Margot buitenrijden, waar ik zelf heeel erg blij mee ben!! Na 8 jaar werdt dat ook wel tijd!
Ik koop alles zelfs, betaal het ook zelf, wordt daar verder niet betaald, dus geef eigelijk geld uit aan een pony die toch niet van mij is, maar goed.
Of alles daar goed gaat, dat dus niet.
De eigenaar laat de hoefsmid maar 2 keer (soms nog later) in het jaar komen en geeft ze af en toe(misschien 2 keer in het jaar) een wormenkuur.
En hij heeft ook geen bak of iets wat daar op lijkt, om de pony's s'winter in te zetten, dus de pony's staan van oktober t/m mei binnen!!
Ze komen dan ook helemaal niet buiten!!
Ik heb dan nog het geluk dat ik dan wel met Margot naar buiten mag.
Kortom, het is een eigenaar van likmeverzie(of hoe ook schrijft) en als wij er niet waren, hadden die pony's het helemaal slecht!
En of we op de zelfde golflengte zitten qua rijden?
Sharon, het meisje wat ook een van de pony's verzorgt rijd bijna het zelfde als ik.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 19:55

Toen ik nog studeerde heb ik zelf heel wat verzorgpaarden gehad. Dat is eigenlijk nooit goed bevallen. Meestal stopte ik er na een aantal maanden al weer mee. De reden is dat ik zelf heel eigen en strakke ideen heb over hoe je een paard moet verzorgen en berijden. Mijn ideen zijn nooit 100% overeengekomen met de ideen die de eigenaar daar over had. En als het om de verzorging van dieren gaat sluit ik geen compromissen.
Met die wetenschap zal ik ook nooit aan een bijrijdster beginnen. Bovendien geniet ik er nu veel te veel van dat ik eindelijk alles zelf mag doen en overal zelf over kan beslissen, ook al kost het me soms wel eens veel tijd. Ik heb het er graag voor over Pling

Domino

Berichten: 49
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 20:07

Ik heb ook een bijrijdster. Het is een meisje wat ik al kende van de manege waar ik les geef. Zij doet Fire 1 x per week, aangezien ik die dag les geef.
Ik ben een onwijze zeikerd met de verzorging, dus let ik er altijd goed op. Ik wil dat alles altijd goed gebeurd, en wil zeker weten dat ze komt en hoe laat etc.
Af en toe is ze wel een beetje makkelijk, maar ze is wel de beste die ik kon vinden. (keus zat op de manege)
Ik laat haar altijd lekker buitenrijden, want ik rijd liever zelf in de bak, aangezien er anders op 2 manieren gedressuurd wordt, terwijl ik daar nog hard mee aan het werk ben met hem. Zij is niet zo'n ster in naar beneden rijden e.d. en ze vind het buitenrijden leuk. Ze is ook niet zo dat ze helemaal aan dat paard hangt, ze heeft nog een verzorgpaard en deze doet ze er dan bij, zeg maar.
Prima zo!


Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 21:53

Ik heb een verzorgpaard (Marcello) en die staat op een stal met nog 9 andere paarden en pony's. Die eigenaresse heeft veel geld maar omdat ze werkt heeft ze niet de tijd om voor de paarden te zorgen. Marcello is altijd verzorgd en bereden door Merel, de dochter van de eigenaresse. Ze heeft hem tot en met de M2 gereden en mag Z met hem starten, maar omdat ze nu in Werkendam een paard heeft staan waar ze mee verder gaat, zorg ik nu voor Marcello. Haha! Ik hoef niks te betalen, ze zijn al lang blij dat hij loopt! Ik kan daar ook lessen nemen en Merel rijd Marcello 2 dagen in de week, als ik niet kom. We zitten redelijk op dezelfde golflengte, en het is tenslotte nog steeds haar paard, dus vind ik dat ik me maar een beetje moet aanpassen. Maar het gaat heel goed, we rijden ongeveer op dezelfde manier en poetsen op dezelfde manier. Er zijn niet echt afspraken gemaakt maar het is heel belangrijk dat is goed voor Marcello zorg en dat ik kom als ik zeg dat ik kom, want ze kunnen zo 10 anderen voor mij vinden... Niet dat ik zo snel weg ben, maar liever niet!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 22:46

Citaat:
Op 2001-09-07 12:40, schreef Manon 2:
Lisanne en Priscilla (Spirit en Skipperfan) verzorgen Bolivia als ik op vakantie ben enzo. Ik ben daar hartstikke blij mee! Ze zijn heel lief voor haar en doen precies wat ik heb gevraagd. Ik vertrouw ze helemaal en vind het super dat ze dit doen terwijl ze niet op Bolivia kunnen rijden. De eerste vakantie hebben ze wel op haar gereden, maar daarna in overleg met mijn instructeur niet meer. Het was namelijk belangrijk om Bolivia heel consequent te rijden en dat is moeilijk met meerdere personen.

Nu heeft Bolivia natuurlijk die blessures en wil ik helemaal niet meer dat er iemand anders op rijdt. (Ik rij nu zelf niet eens)>

Lisanne zou haar wel kunnen longeren maar dat vindt ze nog een beetje eng. Dat gaan we binnenkort vaak samen doen en dan kan ze dat ook.
Als ik niet op vakantie ben ga ik eigenlijk elke dag zelf, maar Lisanne en Priscilla gaan vaak mee. Dan helpen ze met poetsen en opzadelen enzo.

Het zijn twee supermeiden!


Bloos Haha! Bolivia is ook heeeeeeeeeeel lief hoor!!! Maar je leest t dus al Lachen

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 23:57

bedankt allemaal voor het dusver reageren....
op dit bericht met mijn vragen!!!!!!
En wil ik hierbij mijn beide medeverzorgsters,
AMANDA+PETRA
in de bloemetjes zetten Party!! Party!! Party!! voor wat ze allemaal hebben gedaan voor mij en mijn paard,
de afgelopen tijd!!!!!
En hoop ik dat die meiden,met alle plezier nog lang met ons mee zullen draaien.
[img]../upload/590/peterpan_en_ik.jpg[/img]
angelique+peter-Pan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anselma, Geralda1994, GrapeshotBot, Poldermenner en 134 bezoekers