Werkt Unicorn tegen dazen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Werkt Unicorn tegen dazen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 12:40

Hoi,

Ik heb net Uncicorn aangeschaft. Hét middel tegen dazen...?
In de winkel hoorde ik veel positieve, maar ook negatieve reacties.
Eén van de negatieve reacties was, dat de paarden allergisch op het spul kunnen reageren en dat het erg plakkerig is, waardoor je paard erg vies wordt, als hij veel rolt.
Positief: het zou werken tegen dazen.

Mijn paarden reageren niet allergisch op het spul. Ik heb twee plekjes op schouder en bil "uitgeprobeerd".

Graag zou ik jullie reacties willen weten, voor ik mijn paarden helemaal insmeer.

Groetjes *LOL*



Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:31

Op de nieuwe versie reageren ze dus niet allergisch omdat de citronella olie er grotendeels uit is. Bij ons helpt het alleszins ook tegen de dazen, (wel geen hele week, een dag of 3).

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 07:18

Bedankt voor de reactie!
Ben er ook achter gekomen dat dit onderwerp beter bij "vraag-maar-raak past". De volgende keer zal ik beter opletten.

Wil je Australië op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:42


Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:20

er wordt geadviseerd het hele paard (dus van top tot teen) te behandelen.
Ik heb dat gedaan en.....het werkt wel! Het is een dik stroperig goedje, dat eigenlijk als een waslaag de huid bedekt.

Ik heb mijn 2 fokmerries behandeld, de wedstrijdpaarden durf ik nog niet aan, inderdaad wegens het toch wel heel duidelijk vermelden op de verpakking dat het een allergisch reactie kan veroorzaken. Ik vraag me ook af of het het spul ook zo lang werkt als je dagelijks je paard wast -en dat doe je toch met deze hitte -, er wordt vermeld op de verpakking dat als je een allergisch reactie ziet, je paard moet wassen met koud water en shampo. (???)

Het spul kostte 31 eurootjes. Omgerekend ben ik die dus na 14 dagen kwijt als ik mijn 2 fokmerries nog een keer behandel. Misschien kan ik toch beter een vliegendeken kopen(?)

Bij beide fokmerries zie ik geen allergische reactie.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:47

Ik gebruik het nu bij 5 fokmerries en veulens en doe eigenlijk erg lang met een fles (24,5euro Lachen ). Ik strijk het uit met een washandje (met een spons verlies je teveel product). Ik denk dat ik op die manier zeker iets van 10 paarden met één fles kan doen.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 10:24

Nu durf ik het spul niet meer te gebruiken i.v.m. alle nare verhalen over de allergische reacties Scheve mond .
Misschien smeer ik het alleen op de plaatsen waar ze met hun staart niet bijkunnen?

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:18

Aleen hals en schouderbladen is voor paard met staart voldoende, de rest zwaaien ze er met de staart wel af. Voor veulens wel wat regelmatig verdelen. ik ben het toevallig nu aan het uittesten, nog geen allergie waargenomen.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:46

Misschien dat in Belgie Unicorn toch voordeliger is (per slot komt het daar ook vandaan)? Ik vind 6,50 euro per bus een behoorlijk groot verschil.

Ik zal de volgende keer eens proberen een gedeelte van het paard in te smeren (met een washandje), dat wordt echter niet geadviseerd -maar dat kan ook een verkooptruc zijn natuurlijk-


Blijft: gewoon uitproberen. Als we dan onze resultaten hier neerzetten krijgen we -denk ik - een behoorlijk goed beeld, toch?

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:59

Ik heb het gister aangeschaft en op mijn merries gedaan, die op de weide lopen. Geen allergie maar vandaag zaten er al weer rustig dazen te zuigen op de plekken die ik had ingesmeerd. Voorlopige conclusie: bij MIJN paarden werkt het maar 1 dag.

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:37

Ik heb het ook pas gekocht,het hielp goed tegen de dazen,na een halve dag zat hij weer onder.Dus 29,95 weggegooid.
Veerust helpt langer en is goedkoper

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:10

het was er mij juist om te doen een middel te hebben, dat langer dan een dag werkt. Die 7 tot 12 dagen die zij aangeven??? Zullen ze wel tijdens vorst hebben uitgeprobeerd.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 07:41

Je verwacht toch van geen enkel produkt dat er geen enkele daas meer op afkomt. Onze paarden gooiden zich op de grond van de dazen. Met Unicorn is dat volledig weg. Ze staan nu rustig en als er een daas op afkomt krijgen ze die makkelijker weg. De dazen zijn alleszins minder gemotiveerd Lachen .
Ik had trouwens 1 van 2 groepen paarden behandeld en dan zie je duidelijk effect (langdurig)

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 08:20

Unicorn helpt echt wel, alleen moet je wel de gebruiksaanwijzing volgen. Eerst het paard wassen en op laten drogen. Het gele paard (van top tot teen) behandelen, met ongeveer 200/250 ml. Dat is dus een vrij dikke laag. Je krijgt dan ook een soort waxlaag (beschermlaag) op jouw paard. Als je alleen de hals en schouder een beetje instrijkt is er altijd wel een plekje waar het spul niet op zit en waar de daas op kan gaan landen.

1 van mijn merries gaat echt dwars door het lint als ze veel last heeft van dazen. Nu blijft ze door de behandeling met Unicorn rustig grazen!

Ik blijf het wel (te) duur vinden. Knipoog

Mist

Berichten: 9456
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:48

Nou, ik heb 2 paarden die er alergisch op reageren, ik heb Euro 29 voor de pot betaald (de oude versie) als er mensen zijn in de buurt van Essen die goede ervaringen hebben, dan kunnen die deze pot voor Euro 20 op komen halen (er is bijna niets uit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:51

Citaat:
Het gele paard (van top tot teen) behandelen

ah oke
het werkt alleen bij palomino's Tong uitsteken

Ja bij mijn schimmel ook regelmatig, maar als ik hem gewassen heb niet meer Knipoog

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 18:00

Hey Mist,

ik wil mijn bus Unicorn (de oude versie) ook kwijt.
Voor 19 Euro mag je 'm komen halen (in de buurt van Essen)
Wie biedt meer/minder *LOL*

Mist

Berichten: 9456
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:09

Gemeen kreng


Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:12

heey. ik denk nog steeds dat knoflook geven de beste manier is om vliegen en dazen op afstand te houden, hoor! is ook nog is hartstikke gezond! trouwens, ik heb zo'n vliegengordijn voor aan je halster of hoofdstel en das superhandig met buitenritten enzo!!!

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 20:12

Citaat:
Het gele paard (van top tot teen) behandelen

oke,oke de hhhhhhhhhhhh moet er tussen dan nog een e =gehele
Bloos

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:39

Suzan1 schreef:
er wordt geadviseerd het hele paard (dus van top tot teen) te behandelen.
Ik heb dat gedaan en.....het werkt wel! Het is een dik stroperig goedje, dat eigenlijk als een waslaag de huid bedekt.

Ik heb mijn 2 fokmerries behandeld, de wedstrijdpaarden durf ik nog niet aan, inderdaad wegens het toch wel heel duidelijk vermelden op de verpakking dat het een allergisch reactie kan veroorzaken. Ik vraag me ook af of het het spul ook zo lang werkt als je dagelijks je paard wast -en dat doe je toch met deze hitte -, er wordt vermeld op de verpakking dat als je een allergisch reactie ziet, je paard moet wassen met koud water en shampo. (???)

Het spul kostte 31 eurootjes. Omgerekend ben ik die dus na 14 dagen kwijt als ik mijn 2 fokmerries nog een keer behandel. Misschien kan ik toch beter een vliegendeken kopen(?)

Bij beide fokmerries zie ik geen allergische reactie.


Als je je paard na het rijden afspuit met warm weer ben je het (dure) spul dus weer kwijt...
Ik heb het vorige week ook aangeschaft en mijn paard er van top tot teen mee ingesmeerd, waarna ze er trouwens erg vies uitzag een dag later, het plakt vreselijk!
Zo lang het er goed op zit werkt het trouwens wel super, er zat geen vliegje op! En mijn paard reageerde er niet overgevoelig op, terwijl die snel op iets reageert.

Maar goed, toen ik een dag nadat ik mijn beestje had ingesmeerd had gereden en had afgespoten was het spul dus ook weg...
dan wordt het wel een dure grap...
Ik denk dat het super werkt bij paarden die in het land lopen en niet gereden worden, dan zal het best een week blijven zitten. Maar bij een paard dat veel gepoetst en gereden wordt, houdt het niet langer dan een dag stand helaas...

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 09:06

oops foutje Haha!
Laatst bijgewerkt door Suzan1 op 26-07-03 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 09:07

Helemaal met je eens Nouvel! Voor fokmerries ideaal maar voor wedstrijdpaarden lijkt het me ook nog niet wat. Bovendien zet je (tenminste ik niet) niet een wedstrijdpaard de hele dag buiten. Bij mij gaan de wedstrijdpaarden of 'savonds na 20.00 uur tot 23.00 uur of 's morgens 06.00 tot 10.00 uur naar buiten en dat bevalt me prima. Dan heb je het minst last van dazen. Ik spuit ze dan nog wel even in met veerust (bevalt me tot nu toe ook nog het beste, alleen werkt niet echt lang). Knipoog

Mist

Berichten: 9456
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 11:22

Ik heb toch nog een nuttige bestemming gevonden voor die fles unicorn. Toen die grote van mij ondanks herhaalde waarschuwingen toch aan mijn omheining begon te knabbelen (uit protest dat ie niet in de wei mocht) Heb ik die fles naar hem gegooid...dat werkt wel Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xHaithi en 10 bezoekers