Zo wisselvallig, hoe kan dat nou?!?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-01 22:44

Ik snap er af en toe geen bal meer van hoor.
Gisteren eerst Imatador gereden, die gaat echt zo fijn de laatste tijd. Daarna Marillion. Ik had het dus beter andersom kunnen doen...met het beste afsluiten zeg maar. Party!!
Maril was echt vervelend, continu in verzet. Rechts probeerde ie weer lekker vast te pakken en als ik hem na wilde laten geven op been ging hij eerst dreigen en later echt steigeren (Fitz....hellup!!!!! Haha! ). Verder had ik hem stukjes fijn, maar was een stalhulp de hoefslag aan het harken en elke keer als we die naderden ging meneer weer lopen kwallen en kon ik weer opnieuw beginnen. Ik was echt flink geirriteerd en toen ie uiteindelijk 2 voltes bleef nageven op rechts en laag en ontspannen liep, met de JUISTE lengtebuiging (hij buigt soms zo schijnheilig prachtig zijn hals en schouder, terwijl hij achter net niet in het voorspoor treed...) ben ik gauw gestopt. Flink gefrustreerd.
's Avonds instructrice gebeld, zou eigenlijk vandaag voor les kunnen komen, maar geen tijd. In alle vroegte als eerste op Maril gestapt, vrezend voor het ergste. Maar....geen vuiltje aan de lucht, hij liep de sterren van de hemel Verward Verward Verward Verward
Nu liep Imi heel even te kwallen, maar die ging na 10 min oke.
Ik was heel blij toen iemand van stal me kwam vertellen dat ze Imi zo goed vond gaan en dat ie nu zo zuiver liep.... Pling Ben toch nog altijd bang dat ik iets mis en hij toch niet goed blijkt te lopen.
Bij die caroussel hoor ik al steeds dat ie oke loopt, maar die hebben allemaal PRE's. KWPNkenners zien het soms anders, zeker in stap, als ie zich opwindt en gaat telgangen, wordt het nog wel eens uitgemaakt voor 'kreupel'.
Maar jee....wat een wisselvallig paard heb ik ook zeg. Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap
Ach...hij is ook nog maar 5 natuurlijk Pling Haha! Party!! Pling Haha! Haha!


Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 08:24

Hee Suzanne, ups en downs, hoort er allemaal bij, en zeker bij zo'n jong paard Knipoog . Ik zou me er maar niet te druk over maken, je bent hardstikke goed bezig zo te horen. Fijn dat Imi zo gezond loopt zeg! Voelt zich inmiddels met gerestaureerd bekkie waarschijnlijk al een heel stuk beter. Als je weer eens je twijfels over hem hebt kun je Jarko ook nog eens laten kijken natuurlijk, die bekijkt hem zeker gewoon zoals je een PRE moet bekijken. Ze zijn nu eenmaal anders... je ziet spanningen van welke aard dan ook nu eenmaal op een heel ander manier terug in de beweging als bij een KWPN'er, daar ben ik ook al achter.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 08:24

Het hoort er helaas bij Suzanne: het zijn levende wezens... Woensdag was ik nog min of meer de wanhoop nabij met Toon die de laatste tijd gewoon niks meer wilde, zomaar weer ging staken Huilen , terwijl ik hem de laatste tijd echt niet fanatiek gewerkt heb, dus overspannen kan hij niet zijn (laat staan spierpijn hebben: echt niet!!), en gisteren liep hij de sterren van de hemel. Verward Op zijn manier dan hè! Haha!

Je moet denk ik maar bij de dag leven. Soms kom je er bij toeval achter dat er toch iets aan de hand is of is geweest, maar soms blijft het gissen: hebben ze geen zin, spierpijn, spiertje verrekt op stal, op hun eigen tong gebeten??? Je weet het meestal niet en ze kunnen er soms echt een potje van maken zonder dat er echt reden voor is of lijkt te zijn. Als je je paard goed kent weet je meestal wel of het komedie is, of dat je beter kunt stoppen om meer problemen te voorkomen...

Blijft moeilijk! Maarrre: fijn joh, dat Imatador zo goed gaat! Party!! Had je een half jaar geleden ook niet durven dromen hè? Ik ben heel blij voor jullie en voor hem... Lijkt me geen paard wat je nu al blij zult maken met pensioen!

Groetjes Mieke

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 08:26

eeeuuuhhhh.. wat is eigenlijk een PRE?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 08:40

PRE is Pura Raza Espagnol of zoiets: oftewel Andalusier! Imatador is een hele echte, goedgekeurde PRE dekhengst! Een beauty en nog een dotje ook...! Lovers

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 12:00

erg is dat he? Lodewijk liep voor zijn vakantie zo super toe n 4 weken in het land gestaan en hij liep verschrikkelijk.
2 proeven erdoor verknald omdat ie spontaan niet meer in de rechtergalop wou aanspringen. Thuis wel maar ook niet altijd en daar kreeg ik 'm niet in de rechtergalop (en later helemaal niet in galop)

Vorige week vrijdag was ie ook zo aan het spoken. ik ging in galop door de bak en kon alleen maar meeliften de volgende dag toch 2 wp

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 15:03

Jaja...want vandaag was ie ook weer lekker bezig. Vooral weer met rechterlengtebuiging, op een gegeven moment ging ie zelfs weer even aan de kletter. Zo'n wicht aan de kant die dan opmerkt 'eigen schuld'. Nog geen B proef kunnen rijden, weet je wel.... Extreme duivel Krijg ik echt de neiging van : stap er maar op, rechtervolte, en graag een echte lengtebuiging....zo'n halve schijnheilige krijg ik er zelf ook wel uit. Dan graag loslaten die rechterteugel. En moet je opletten hoe hard ie dan met je gaat rennen! Extreme duivel
Ik kreeg hem wel ontspannen, maar het is toch echt even terug naar basis...niks vragen en laag proberen te rijden...
Het kromme is dat ik zo mijn punten rijd, misschien wil ik wel teveel ofzo... Verward
Godzijdank morgen les...wsch voorlopig voor het laatst, want as dinsdag is mijn instructrice uitgerekend!!!!! Party!!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 16:14

Paardrijden is 20 stappen vooruit en helaas 50 stappen terug. Het is een levend wezen dat zich ook af en toe niet lekker voelt of gewoon geen zin heeft. Je dwingt hem iets te doen waar hij totaal geen zin in heeft. Dan is afstappen en aan de longe het beste wat je kan doen. Je gaat je steeds meer kwaad maken en wat schiet je daarmee op???
Paardrijden is hobby, LOL en vooral ontspanning.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 16:50

Misschien moet Maril Fitz maar even contacten want Fitz is de laatste tijd akelig braaf Verward .
Geen idee hoe dat komt.

Maar nu ff zonder dollen, misschien zit er rechts wel weer een werveltje niet goed wat rechtgezet moet worden.
Ik zou ff Rodinde bellen als ik jou was, t is toch niets voor Maril om zo akelig te doen.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 17:30

Yep Fitz, daar heb ik ook al aan gedacht! Rodinde komt binnenkort weer bij Vivian, dus ik denk dat ik maar weer eens langsga.
Wel balen, want het kost gewoon kluiten geld, die Rodinde! Scheve mond\
Orri laat binnenkort een maneel therapeut komen, daar zat ik ook al aan te denken. Aan de andere kant....Rodinde is mij wel bekend natuurlijk....

Daarnaast: ik sta zelf bol van de stress. Het zou ook niet vreemd zijn als Maril daar op reageert... Verdrietig

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 17:38

Phia heeft ook gelijk als er bij mij iets niet wil en ik heb het idee dat Lot echt zoiets heeft aaah vandaag echt niet ga ik lekker een blokkie om aan een lang teugeltje of zet ik 'm terug maar dat werkt niet als hij dat dus dagelijks doet *LOL*

Ik ga da ook vwnw terug naar de basis al is dat soms moeilijk want een doodsimpele rechtergalop wil ie niet meer en op de linkerhand vwnw??? nee hoor ineens hoofdomhoog en racen terwijl ik 'm net zo vermogelijk lang en laag had *zucht* pubers die 5 jarige *LOL*
Ik houd altijd in m'n achterhoofd dat het vanzelf weer overgaat enzo

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 17:44

Ja Nimber, dat herken ik dus! Party!!
Maril krijgt genoeg afwisseling en rust overigens. Als ie ontspannen is, stop ik ook. Ik vraag geen moeilijke dingen, ik vraag alleen rechterlengtebuiging. Dan kan ie daar 100 x geen zin in hebben, maar dan komt ie er nooit doorheen en is ie dus scheef gegymnastiseerd, wat hem niet bepaald ten goede zal komen.
Maar echt krom hoor. Gisteren liep ie heel fijn, ook een stuk netjes verzameld en opgericht, maar wilde ie liever niet L/R/D. Vandaag wilde hij alleen maar L/R/D en absoluut niet opgericht! Ik ben benieuwd wat hij morgen voor mij in petto heeft.
Maar zo irritant, dat ze langs de kant commentaar gaan leveren, terwijl ze nog niet eens met goed fatsoen een B proef kunnen rijden! Misselijk Ik was nl rustig met mijn hand, hij ging puur aan de kletter, omdat ik LOS liet op rechts, terwijl hij wil dat ik daar vastpak! Toen bleek dat dat niet gebeurde, ging ie wat versnellinkjes hoger en toen ik dat met zit wilde oplossen en dus nog steeds niet vastpakte op rechts, zette hij het op een rennen. Dus hoezo nou 'eigen schuld'!?!?! Misselijk
Maar hee...misschien de pubertijd!?!??!?!?!
Ik ben blij dat hengschtie tenminste heel fijn loopt sinds tandartsbezoek en ziekte. *LOL*

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 18:02

Ik ken het ja...
Ik heb totaal geen probleem met commentaar van sommige 'b' ruiters omdat sommige gewoon nooit aan starten toe gekomen zijn en meer ervaring hebben dan ik heb ookal rijd ik M.
Maar er is 1 iemand bij ons op stal...
die gaat langs de bak staan liefst met iemand anders en bij elke oefening die ik rijd geeft ze commentaar zie je dat iets tegen de hand, ah hij zwaait uit. en als een oefening niet wil (daarom train je toch) aah hij doet hetzelfde fout als net.
Bv appuyeren dat gaat redelijk maar beiden vinden we het heel moeilijk als het lekker gaat stel ik 'm na 3 passen al recht. moet je haar dan horen dat kun je niet oefenen noemen want hij deed amper wat.
Gek word ik ervan.

Helemaal als het niet gaat meestal zet ik 'm op een volte en laat 'm gewoon lopen drijven tegen een weerstandbiedende hand aan. soms loopt ie met zijn hoofd omhoog geeft niet ik wacht gewoon tot hij naar mij toekomt trekken etc werkt toch niet.
na een tijdje ontspand ie toch wel weer. tja het komt zelden voor maar altijd als dat mens staat te kijken en die opmerkingen van pff ziet er niet uit blabla. ergste is nog dat ze nu ruim 7 jaar al in de B zit... Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed
Laatste keer heb ik boos uitgeroepen dat ik al een instructeur had. dat heeft wel wat geholpen maar nu geeft ze commentaar tegen anderen en hoor ik het weer niet *zucht*

Ach andere keer zijde is dat ik dus heel fijn train met anouk.
Die gaat volgende week voor het eerst in de B starten bijna alle overgangen steekt haar paard zijn neus weg en hij galopeerd te hard en meestal in de verkeerde galop maar ze gaat echt puur voor haar ervaring en voor de leukigheid.
als zij rijd zegt ze ook wel bij het halthouden links achter etc:))
dan staat ie dus niet 4 kant *LOL*
of van die traver zag er niet zo mooi uit het leek wel of ie.... deed daar kan ik wat mee! ze;f rijd ze helemaal niet geweldig maar ze heeft wel een idee van hoe het eruit moet zien en dat zegt ze me ook. hij zou iets meer zo moeten. hoe hij zo zou moeten daar heb ik mijn instructeur voor maar toch is het fijn dat als je voor jezelf rijd er iemand is die dat soort dingen zegt *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 19:14

Commentaar vind ik ook nog niet zo'n ramp, als iemand weet hoe het eruit moet zien. Maar dit is achter mijn rug... Misselijk En niet bepaald een type die nog nooit aan een B proef is toegekomen en al veel verder is zelf. Maar gewoon een type die nog niet verder dan de B is gekomen en ook zelf niet verder is....
Ga dan niet lopen vertellen hoe MIJN paard iets moet doen en al helemaal niet als je het woord stelling niet kent, laat staan lengtebuiging.
Ik moet er ergens om lachen hoor, zeg iets van:" Ach, we kunnen niet allemaal zo goed rijden als zij natuurlijk.." Maar het irriteert me wel. Want dat zijn dus de lui die een ophouding 'zagen' noemen, die een pin met een spoor 'mishandeling' vinden etc etc. Ik ga hier niet uitleggen waarom je af en toe moet pinnen en wanneer je je spoor niet gebruikt en ook niet wanneer je wel en niet een ophouding maakt, want ik neem aan dat de meesten dat wel begrijpen. Sommigen dus niet en dat zijn opvallend genoeg altijd degenen die het beste weten hoe het moet, maar het zelf niet voor elkaar krijgen. Misselijk

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 19:57

Hoooooooooooo, er zijn genoeg mensen die heel goed kunnen zien of een paard goed zijn oefeningen doet, dan dat ze zelf een oefening moeten met een paard. Zelf hebben ze de capaciteiten niet of een minder getalenteerd paard, maar ze kunnen vaak heel goed zien wat fout en goed is.
Ik ken zelfs een jury-lid van de KNF die zelf nooit heeft gereden. Hij jureerd geloof ik tot en met de M.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 20:05

Citaat:
Ik ken zelfs een jury-lid van de KNF die zelf nooit heeft gereden. Hij jureerd geloof ik tot en met de M.




Hoe kan dat nou?
Je moet toch minimaal Z zijn om aan de jurycursus te mogen deelnemen???

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 20:06

Hooooooooo...ik heb het ook niet over DIE mensen. Ikheb het over achterbakse lui die achter je rug om banketstaaf en totaal niet weten waar ze over praten. Als diegene dat nl wel had geweten, had die ook geweten waarom hij aan de kletter ging en die ook het fatsoen gehad dat tegen mij te vertellen...
En zulke mensen zitten ook niet te paard met het idee dat het er allemaal geweldig uitziet wat ze doen, terwijl het kant nog wal raakt.....
Eigenlijk wil ik aan dit soort lui geen woorden vuil maken.
Maar een jurylid dat nooit zelf gereden heeft en tot M jureert? Sorry, maar wat mij betreft mag die geen B proef jureren....


PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 20:23

Het is helaas waar Suus. Hij jureerd en heeft nog nooit op een paard gezeten. Ik kon het ook eerst niet geloven. Ik heb hem nog nooit zien rijden, zijn vrouw en zoon wel rijden. Hij volgt cursussen en als je daarvoor slaagt, dan mag je jureren. Verward
Hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen Verward
Er zijn ook zat mensen die zelf heel goed kunnen rijden maar absoluut geen les kunnen geven.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 20:26

Dat bedoel ik. Het kan alleen geen kwaad dat ook van jezelf toe te geven. Iedereen heeft zo zijn tekortkomingen.
Ikzelf zal nooit een goede instructrice kunnen zijn, want ik vind het moeilijk om dingen die ik zie in juiste bewoordingen over te brengen...

Ik dacht altijd dat je om te mogen jureren winstpunten in bep klasses moest hebben om tot een bepaald nivo de cursus te mogen doen. En dan een vervolgcursus als je zelf weer hoger bent ofzo.
Pffff...het zal je gebeuren, echt NOOIT gereden???? Ongelooflijk!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 20:28

Blijven we wel on-topic dames }>
*moddereter bestraffend vingertje*

_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-09-07 22:03 ]</font>

Aletta
Berichten: 50
Geregistreerd: 26-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 21:45

Sommige mensen maken er hun levenswerk van, om andere mensen af te kraken.
Ook ik ben wel eens het 'lijdend voorwerp'.
Je probeert het inderdaad naast je neer te leggen, maar toch blijft er iets aan je knagen.
Toevallig heb jij gewoon helemaal gelijk, laat ze maar lekker zeiken.
Dat soort is toch niet ECHT gelukkig, denk ik dan maar.

DE HEMEL OP AARDE,
LIGT OP DE RUGGEN DER PAARDEN

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 00:14

Perry loopt de laatste 3 weken totaal niet lekker. Hij heeft zich weer bijna lam geschopt in de trailer dus dat helpt er ook niet echt bij maar het lijkt wel alsof Perry in een zware dip zit! We grapte al ie in een identitietijds crisi zit Haha! Maar ja, hij is nog maar 4 en heeft het vanaf het begin af aan zo goed gedaan dat ie nu wel een baalperiode mag hebben. Werkt alleen niet bemoedigend als je morgen een wedstrijd hebt *LOL*

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 08:44

Dat wisselvallige zie je veel bij jonge paarden, alhoewel Trammelant op zijn 24e er ook nog steeds last van heeft Haha! Haha! Pablo liep dinsdag op conours alles bij elkaar te bokken en te steigeren op het voorterrein en haalt uiteindelijk 2 w.p. in het L1 IK houd er wel rekening mee in zoverre dat als ik voel dat het vandaag niet echt wil lukken ik met ontspanning en simpele gehoorzaamheid tevreden ben. Morgen is er weer een dag. Ik begrijp dat dat alleen niet wilde lukken met Maril. Voor mij wil het ook nog wel eens helpen om dan af te stappen en te longeren. Had hij misschien spierpijn van een stevige training de dag ervoor? En anders moet je maar denken dat het beter wordt naarmate hij ouder wordt.

Wat commentaar betreft: ik ben daar al lang immuun voor geworden, en denk dan maar: eerst zelf een keer proberen met dit paard en dan verder praten. Er zijn mensen wiens commentaar ik wel waardevol vindt en de rest zoekt het maar uit.

En jury: officieel moet je M1+1 zijn geweest om M te mogen jureren. Als dit jurylid nooit gereden heeft, is hij onterecht tot de cursus toegelaten. Overigens heb ik er genoeg gezien die dat wel ooit waren geweest, en het verschil tussen de rechter- en de linkergalop niet konden uitleggen. Verward

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-01 09:51

Ontspanning en gehoorzaamheid krijg ik wel voor elkaar, behalve op de rechtervolte.... Party!! Hij vindt het vreselijk vervelend om zijn rechterachterbeen goed onder te zetten en hij vindt het nog vervelender om dat been te moeten buigen in zijgangen. Dat been moet nog wat sterker gemaakt worden.
Op de rechtervolte buigt hij dus 'prachtig' om mijn binnenbeen, maar hij zwaait zijn kont net iets uit naar buiten. In een proef rijd ik overigens geweldige punten voor deze voltes 10 meter, maar dat komt omdat ze niet op zitten te letten. Het ziet er echt geweldig uit, maar de gymnastiserende werking is er niet bij, omdat hij zich weet te drukken. Hij treedt gewoon net buiten zijn voorspoor zeg maar. Het valt niet vreselijk op, maar het is wel zo. Als ik dat dus ga oplossen, dan krijg ik problemen met hem. Rechtuit op beide handen en linkervoltes vindt ie geen probleem, dan is hij heel ontspannen aan het sjouwen, maar ik moet geen rechterwendingen gaan vragen momenteel.
Vanmiddag heb ik les en ze zou me helpen met longeren en hem 'meer door rechts bij te zetten'.....zo leer je dus nog eens wat Verward Daarna gewoon rijden en kijken hoe het gaat.
Spierpijn, had ik ook al aan gedacht, maar hij reageert nergens op als ik er met mijn vinger langs ga. Bovendien...zo zwaar pak ik hem niet aan tijdens trainingen de laatste tijd, want ik ben al blij als hij ontspannen L/R/D is en wat zijgangen kan doen, weer om dat rechterachterbeen sterker te maken...

Inderdaad...misschien is het wel de leeftijd. Twee weken geleden kon ik ook niet vermoeden een 5 jarige onder het zadel te hebben... Scheve mond\


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FennaK, Leliesan en 38 bezoekers