Andere stal? Probleempje!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Andere stal? Probleempje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 17:04

Hallo,

ik sta met mijn Tinkermeisje op de plaatselijke manege. Een gezellige manege, paardje wordt volledig verzorgd (gemest, gevoerd, buitengezet in de zomer, mogelijkheid 24 uur wei of zelf binnenzetten) we hebben 2 binnen- en 2 buitenbakken, goede spuitplaats en 1x per week gratis les. Ik betaal 210 euro pm., binnenkort zal ik 240 euro moeten gaan betalen omdat Chubby wrs. doorgroeit tot "paard". Cool

Nu hebben de ouders van een paardenvriendin van me (staat bij mij op de manege, we zijn vaak samen, gaan ook altijd samen buitenritjes maken enzo) een huis gekocht met grond. Ze gaan een leuk stalletje bouwen, er komt een ruime weide en een buitenbak. In de straat zitten 2 pensionstallen met binnenbak waar we wrs. gebruik van kunnen maken. Ik ben gevraagd mee te verhuizen met Chubby. Erg gezellig, ons eigen stalletje. 's Ochtends wordt er gevoerd en worden de paardjes buiten gezet (in de winter in de buitenbak, in de zomer op de wei). 's Avonds moet ik zelf binnenzetten en voeren. daarbij is ook het mesten voor mijzelf. Vooral het financiele spreekt mij aan: max. 150 euro, als de kosten van brok, hooi en stro meevallen kan dat zelfs minder worden...

Ik voel er veel voor om mee te verhuizen. Het heeft zo zijn voordelen, en daarnaast ben ik anders sowieso mijn beste rijmaatje kwijt... Helaas zijn mijn ouders mede-eigenaar van Chubby. Mijn broertje en zusje lessen op de manege en rijden af en toe op Chubby (als ik er ook ben, ze zijn nog te klein om alles zelf te doen). Uiteraard kunnen ze op de nieuwe stal ook gewoon op Chubby rijden. Daarbij is mijn moeder bang dat het teveel tijd van mij gaat vergen? Verward

Wat zouden jullie doen (verhuizen of niet) en hebben jullie nog leuke argumenten om mijn ouders over te halen? Schijnheilig Of hebben jullie juist goede argumenten om idd. niet te verhuizen?

Alvast bedankt!
Jacqueline

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:06

Verhuizen! Waarom niet toch? Maar waarom zou het meer tijd van je vergen op je nieuwe stal?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 17:09

Hey,

lijkt mij ook: gewoon verhuizen. Maar vooral het zelf voeren en mesten ziet mijn moeder (die nota bene nooit op de manege komt) als een probleem.... *zucht*
Vandaar ook mijn vraag voor andere goede argumenten Knipoog

Groetjes!
Jacqueline

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:15

Ehm, je krijgt het er meer naar je zin, van het geld dat je bespaart zouden je broertje en zusje priveles kunnen nemen (Bovendien houd je dan nog aardig wat over)

om zo maar een ding te noemen. Het zelf mesten en voeren lijkt mij geen probleem, je bent hooguit een 15 min langer bezig!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:21

Tja...mesten en voeren horen er toch ook bij.
Ik zou ook naar de prijs kijken.
En je zal het er waarschijnlijk erg naar je zin hebben.
Wat maken die paar minuten dan uit?

Succes !!

Ik hoop dat je ouders het ook zo zien.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 13:48

Haha! Haha! Haha!

Yes! Eindelijk! Mijn ouders hebben toestemming gegeven om het te proberen op de nieuwe stal!! Knipoog

Zo vervelend eigenlijk: ik weet wel dat Chubby van ons allemaal is, maar ik doe alles (verzorging, rijden etc). En dan toch willen ze op deze manier (door zoiets "simpels" 2 weken tegen te houden) even duidelijk maken dat zij er ook nog zijn... Verward

Ach, het gaat gewoon allemaal lekker door! Yes...

Groetjes,
Jacqueline en Chubby

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:54

Jippie! waar ga je nu precies heen dan? Als dat vlakbij de Belle is kan je daar toch gewoon blijven rijden en anders in een van die andere binnenbakken?
Laatst bijgewerkt door snowdon op 28-07-03 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 14:05

Hey....

We verhuizen naar St Willebrord met de paarden... Niet zo heel ver van Etten-Leur, maar niet echt handig om dan bij De Belle te gaan rijden Knipoog

We hebben echter in de straat 2 grote stallen: een manege en een pensionstalling, allebei met meerdere binnenbakken. De nieuwe stalhuur (scheelt zo'n 90 euro met de manege) is incl. de kosten voor het huren van die binnenbakken Cool Daarnaast kan ik nu prive-les gaan nemen bij een andere goede instructeur, want idd. (zoals jij al pb-de) de instructie op de manege is niet wat ik zoek met Chub.... Schijnheilig

Komt helemaal goed (ben heerlijk vrolijk nu!)

Groetjes!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:10

Owww je hebt t dan mooi voor mekaar!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 16:42

Klinkt goed, die nieuwe stal! En wbt het mesten en voeren, zoveel tijd kost dat ook weer niet, hoor. Een groot voordeel van zelf mesten en voeren vind ik nog wel dat je meer over je paard te vertellen hebt.
De stal iedere dag schoon, ipv 1x per week (bijv.) en je voertijden kun je makkelijk aan je eigen rijschema aanpassen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 16:50

Hoihoi,

voor ik naar de manege ging, stond Chub bij een boer waar ik ook alles zelf deed. Vind ik geen probleem (al is 't best fijn als het voor je gedaan wordt). Het grote punt van de manege is dat ze alleen maar bijstrooien en slechts een paar keer per jaar echt uitmesten. dat vind ik dus helemaal niks! Scheve mond

Ik zou dolgraag zelf bepalen wat er gevoerd wordt: Chubby krijgt nu 2x per dag een kilo basisbrok en daarnaast van mij ca. 500 g muesli. Ik zou haar liever 1 kg basisbrok zien eten, 1 kg muesli en meer hooi... *LOL*

Enkel voordelen dus, vind ik...! En gewoon wel erg luxe om ons "eigen stalletje te hebben Cool

En als het niks blijkt te zijn, dan zijn we zo weer terugverhuisd! Bloos

Groetjes!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 16:54

Voordelen van een kleinere stal en veel zelf doen:
Je krijgt een NOG betere band met je paard, je krijgt meer inzicht in haar gewoontes, je wordt zelfstandiger en verantwoordelijker (goed voor je algemene ontwikkeling).
Extra tijd zal wel meevallen, voeren doe je meteen als je dr uit de wei haalt en als ze staat te eten mest je uit, daarna kun je rijden, niks geen extra tijd, naja een beetje dan......
En idd die stalkosten zijn ook belangrijk...

Maar zag net dat het dus doorgaat, super! Heel veel plezier op jullie nieuwe stekkie!
Viv

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:34

verhuizen...

Weg van die manege.(komt omdat ik echt een hekel heb aan de manege).
Maar met name geen tijd dat snap ik niet. Je bent toch even veel tijd kwijt aan je paard. als dat je op de manege bent..???