van me paard afgevallen eerste keer in 3 jaar!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

van me paard afgevallen eerste keer in 3 jaar!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 20:13

ik was lekker aan het rijden op jean!!het ging allemaal heel lekker en aardig!!Jean is altijd een beetje opgefokt door de harde wind!!! ~~}> vandaag 18 juli waaide het best wel hard dus jean was wel wat drukker als normaal!!maar rond rijden enzo ging allemaal wel!!!maar toen gingen we de bocht om en hij schoot er van door!!!echt zo hard!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nohhhhh echt honderd kilometer per uur!!!!hij ging zo hard op het hek af dat hij bijna wel moest springen!!dus niet!!! hij remt nog net voor het hek af zodat ik naar voren val!!in de brandnetels op me rug!!PIJN!!!!!ah me rug en ik werd toch misselijk!!!maar dat is nu alweer een beetje over!!gelukkig!!ik hoop niet dat het vaker gaat gebeuren!!! Clown


RealMaantje
Berichten: 528
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:38

Oei, pijnlijk zeg. Is je misselijkheid nu wel over dan? Enne 't spijt me zeer dat ik het zeg, maar met zoveel uitroeptekens leest het een beetje irritant Lachen

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:41

ze wil gewoon zeggen dat ie echt héél hard ging en erg véél pijn had/heeft.

sneu voor je zeg!
kon je hem echt niet omdraaien?

ben vorige week ook gevallen. dat was ook alweer een jaar geleden. nou ja, zolang je nog kunt bokken valt het nog mee!
genees snel he lovebonney!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:56

ja mireille dat was een rare klap die je maakten ja mensen ik was getuigen hehe.. ik schrko wel hoor majah ze leeft nog he mireille... ik wou de doker nog bellen ik dacht echt dat ze doodging ofzo hoe ze daar lag brr najah ze leeft nog beterschap mireille!

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:11

Heel veel beterschap!
Een advies: wel zo snel mogelijk weer erop, geen excuses gaan verzinnen dat je rug nog zo zeer doet of zo. Ik heb het ook gehad vroeger, ik reed al 3 jaar paard (altijd op volbloeds notabene) toen ik van mijn verzorgpaard Sobejeski af viel, een ex steeplechaser die ook ineens in de rem ging....ik heb toen te lang gewacht met rijden (onder aanmoediging van mijn ouders die het gezien hadden) maar ik had echt angst op het begin. Achteraf gezien had ik er gelijk weer op moeten klimmen, maar dat duurde dus 1 maand (voordat ik er weer opging). Niet slim van mezelf.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 11:48

nee precies ik zei t ook al.. al ben je slim stap je er gelijk weer op.. maar het is dan echt eng hoor... ik heb t ook gehad ik viel na de sprong eraf alleen ik maakten toen gelijk wel weer een sprong.. maar sindsdien haat ik t wel hoor springen dan met jean.. Scheve mond

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 19:16

Nee hij was echt niet meer te houden en omdraaien lukte al helemaal niet!!ik hoop niet dat het nog eens gebeurt!!!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 19:19

nu een dag later doet me rug niet zo pijn meer GELUKKIG!ik heb alleen wel erg veel pijn aan me pols (wat ik later ondekte)!En mijn stuitje zal nog wel een aardig tijdeje pijn blijven doen!!
IK heb er daarna wel weer opgezeten alleen niet zo lang!!bonney4ever is er daarna nog even op gaan rijden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 19:20

hoi Love bonny...euk dat Nohhhhhhhhhhh dat is echt NH lands he? Ik ken die uitspraak moest wel lachen maar wel schrikken zeg die brandnetel valpartij!

Met die wind kijk ik altijd even wat emeer uit dan normaal want mijn paardje kan er ook wat van.
Vandaag nog waren we lekker aan het galopperen brede berm.....

komt er van achter een autootje, en larissa hield iets in en weigerde ik hing half op haar nek maar herstelde want ze spronng onder me om me op te vangen....

pfffttt effe scrikken is dat he> Vooral langs de weg vindt ik het nooit zo wous want ik ben altijd bang dat ze ervandoor gaan als jij op de grond ligt te spartelen!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 19:24

Ja inderdaad!al was dit op straat gebeurt was ik me paardje kwijt geweest en had ik waarschijnlijk ook veel meer pijn gehad!me moeder zei ook al tegen me:je mag van geluk spreken!!nou dat mag ik inderdaad!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 19:29

jazeker mireille nannes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 19:42

zouden ze er dan echt vandoor gaan als je er langs de weg afvalt?

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:22

NOu! ik ga mijn eigen advies van hierboven maar opvolgen want ik ben vandaag ook van mijn 1.78cm reus afgedonderd nadat er een mountainbiker met een noodvaart om de hoek kwam en ons aanreed Boos! . Het ging werkelijk heel snel. Ik snap nog steeds niet langs welke kant ik eraf ben gezeild het laatste dat ik wist was dat ik de teugels nog in mijn linker hand had en ik de achterbenen zag, vroeg me af of het nu de tijd was om los te laten.... Clown (echt helder moment)maar ik kon het niet meer houden! Knol gelijk terug naar huis gegalopeerd (99% bospaadjes- maar toch) ik een fiets geleend van een kennis die 1km verderop woonde. Toen ik thuis kwam was net iemand hem op stal aan het zetten. Het enige dat ik heb is een geschaafde middelvinger van de teugels (van rubber) een flink stuk vel eraf, en m'n pols doet pijn. Mijn linkerarm is waarschijnlijk nu 2cm langer dan de rechter. Haha! Een gedenkwaardige dag want dit is de eerste keer dat ik van haar afgevallen ben, ik heb haar 12 jaar geleden ingereden, hoewel ik het vallen niet verleerd ben want van die arabier van mij krijg ik nog regelmatig vliegles. Gelukkig is ze onderweg geen auto tegengekomen, ik had niet verwacht dat ze er in zo'n situatie er vandoor zou gaan, maar ik denk dat ze nog meer schrok van het feit dat ik eraf viel dan van die fietser. Die arabier gaat altijd dom zitten kijken van oh jee...heb ikdat gedaan en gaat vervolgens gras eten. Dit paard is geen sulletje, maar bij die arabier ben ik altijd op alles voorbereid (bokken, steigeren 380 graden draaien) en bij dat andere paard niet, bovendien zat ik op een vliegendeken waardoor het ook gladder was....toch schaam ik me! Bloos

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 12:04

gohhh jeetje!!wat een verhaal!!jij heb ook echt veel geluk gehad!:)je mag echt al heel blij zijn dat je zelf niet meer heb en je heb echt heel veel geluk gehad dat je paard de weg wist naar huis en niet onder de auto is gekomen!
Er staat bij jean (waar ik af was gevallen) nog een andere pony, bonney en zij is heel erg mak!echt heel erg mak!nou daar ben ik ook een keer af gevallen!achter af schaam ik me ook wel een beetje hoor!!ach ja iedereen valt wel eens van ze paard/pony af!TOCH?

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:38

tuurlijk.. ieder paard schrikt wel eens kan je niets aan doen toch..? en van je fouten leer je weer!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 12:49

Ook toen ik voor de eerste keer van verzorgpony af viel!daarna ben je veel meer voorbereid lijkt het wel!!je leert er toch weer van op de een of andere manier!

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:55

Oei!!! Scheve mond

Heb ik ook al vaak gehad.

Ik beleer ook wel is paarden en dan als je de eerste keer er op gaat zijn ze niet allemaal even lief.

Zo ook met joy.
Daar ging ik voor de eerste keer mee het bos in en toen ging ie er vandoor. Rende de bult op, struikelde en viel op mij!
Met een hersenschudding en een wat gekneuste ribben heb ik toch geluk gehad!!! Tong uitsteken

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:44

Chiqa schreef:
hoi Love bonny...euk dat Nohhhhhhhhhhh dat is echt NH lands he? Ik ken die uitspraak moest wel lachen


Dat wou ik dus ook net gaan schrijven Knipoog Het kwam me bekend voor Schijnheilig


Replay

Berichten: 442
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:55

he, I love penny,
moeten paarden dan altijd lief zijn denk je? tuurlijk doen ze vreemd als je er opeens de eerste keer op gaat zitten

Sky is the limit

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:23

jonge ze bedoeld t helemaal niet zo hoor

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 14:50

ach iedereen zal er ongetwijfeld wel een keer afvallen denk ik!!en replay je mag blij zijn dat er van die goede mensen zijn die weer een paard in willen rijden!!ik ben er blij om dat er nieuwe pony`s en paarden ee niewe kans krijgen alleen ja je hebt natuurlijk sneller de kans dat je er af valt!!

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:04

ik rij op een manege waar ik soms van een pony val maar ik ben nog nooit hard gevallen altijd stond ik weer op en ging ik er weer op maar vroeger ging ik altijd huilen maar dat kwam van de schrik maarn u niet meer maar ik denk dat ik nog een x heeeeeeeeeeel erg hard val maarjah dat is het risico van paardrijden

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:17

Dat afvallen zit ik niet zo mee, als ik na 22 jaar paardrijden alleen nog maar blauwe plekken, ontvelde middelvinger, een een teennagel eraf heb gehad, dan ben ik daar redelijk blij mee. Maar dat die knol er vandoor ging (normaal lukt het me om mijn andere paard vast te houden - wat er ook gebeurd) dat zit me niet lekker. ik woon dan wel bijna in het bos. maar het hoeft maar 1 auto te zijn ! Daar ben ik het meeste van geschrokken.
Mijn baas vroeg aan mij wat ik met die mountainbiker gedaan had- ik zei niets, mijn paard was mijn eerste zorg! Maar als ik die vent ooit nog tegenkom sla ik alsnog al zijn tanden uit z'n bek! mijn paard had gelukkig niets, maar als je met zo'n noodgang de bocht om komt gescheurt is dat echt onverantwoordelijk, voor hetzelfde geld had hij een klein kind aangereden, die was er zeker niet zonder botbreuken vanaf gekomen. Helaas is dat probleem bekend bij ons, ze hebben geen aparte paden voor mountainbikers hier. Maar die types scheuren door het bos alsof het allen van hen is. Als een bospad de mijne kruist, dan ga ik meestal stilstaan om te horen of er geen aankomt, heb al veel bijna-botsingen gehad, zeker nu alles volgroeid is-s'winters kun je verder zien. Ik was trouwens in STAP toen dit gebeurde !!!

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 13:31

Ja ik bedoel ook helemaal nie da ze altijd lief motte zijn ofzo hoor! Boos!
IK wou alleen ff zeggen dat ik er ook hardt van af was gevallen!!!!
je mot nie alles zo letterlijk opvatten!! Replay!

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 13:49

Chiqa schreef:
hoi Love bonny...euk dat Nohhhhhhhhhhh dat is echt NH lands he?

Hier wordt het ook wel gezegd hoor (Zuid Holland) Haha!

Maar het is idd niet leuk als je hard van je paard afvalt! Ik ben een paar maanden geleden ook van een manegepaard (van 1.85 cm ) afgevallen toen hij een hengstige merrie zag en besloot keihard te gaan rennen, springen (bokken en andere rare bewegingen), remmen, half steigeren met een snelle draai *boem ik eraf (zat al op zijn nek door dat hij had geremd*. Haha!
Was best hard gevallen en heb er erge last van mijn rug aan over gehouden! Ben wel weer gelijk verder gereden (mocht alleen niet meer op dat paard, hij deed wel vaker gevaarlijke dingen en is kort daarna ook verkocht).
Heb af en toe nog steeds last van mijn rug ervan! Hopelijk heb jij dat niet, want dat is echt zwaar irritant (ik heb de eerste paar weken met paardrijden ook nog erg veel last van mijn rug gehad, dat was nog het ergste Knipoog).

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GekOpFjorden, Mieke, Miiej en 43 bezoekers